Latający drążek zmiany biegów
-
Danusia Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 13:33 ostatnio edytowany przez Danusia 11 sie 2016, 20:13
Panowie i Panie, pisze po długiej przerwie, z przyczyn technicznych, teraz nareszcie mam dostęp do netu i forum i widze duże zmiany
Bardzo prosze o nie linczowanie mnie za wejście na forum z problemem, ale niestety go mam
Jadąc moim tikusiem coś się stało z drążkiem skrzyni biegów. Moge go wcisnąć kilka cm w dół i podnieść też kilka cm w góre, i to sporo, tak jakby coś się od spodu urwało. Nie mam pojęcia co sie stało, niczym nie zachaczyłam, nic nie urwało sie (chyba) bo przynajmniej nie było objawów, ale napewno coś jest nie tak, może jakiś zaczep, albo faktycznie coś mogło sie urwać niespodziewanie. Biegi da sie wrzucać, na szczęście dojechałam z pracy do domu, ale ciężko biegi wchodzą, jakby opór jakiejś gumy, najgorzej wrzucić 3 bieg, bo drążek jakby wędruje nie prosto do przodu tylko jakby pokonywał jakąś muldke.
Spotkał sie ktoś z czymś podobnym? Nawet niewiem co kupić, co wymienić, nie mam nawet na to czasu żeby mechanik obejżał, ale jutro chyba musze urwać sie z pracy, bo boje sie że coś groźnego na drodze może sie stać.
Prosze o podpowiedzi.
Pozdriowionka -
dargi Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 14:03 ostatnio edytowany przez dargi 11 sie 2016, 20:13
-
kovu15 Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 14:28 ostatnio edytowany przez kovu15 11 sie 2016, 20:13
Jako że odpowiedź na poprzednie pytanie już padła zapytam teraz ja : Co zrobić zeby lewarek nie latał jak " patyk w piasku ", biegi wchodzą elegancko jednak lewarek ma bardzo duży luż na wszystkie strony (oprócz góra dól) . :szalone:
-
dargi Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 14:54 ostatnio edytowany przez dargi 11 sie 2016, 20:13
-
dawidczaju Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 14:59 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 sie 2016, 20:13
Za to u mnie biegi wchodzą elegancko, nic się nie zapada itp. Tylko jak gałka już jest na biegu (przeważnie na piątce przy większych prędkościach) trzęsie się jak galareta dając złudne wrażenie, że w aucie mam grzechotnika
-
Danusia Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 15:25 ostatnio edytowany przez Danusia 11 sie 2016, 20:13
Wielkie dzieki kolego, faktycznie wygląda właśnie na to co mówisz, i pewnie tak jest, natomiast mam pytanie, jeszcze jakieś trudności wystąpią poza możliwością cięcia tej sruby od popychacza?
Jak można rozpołowić cały ten drążek żeby wyjąć ewentualnie te teflonowe podkłądki? no i żeby wszystko złożyć do kupy? Z jednej strony będzie gałka zmiany biegów a z drugiej jak patrze to jest to zakończenie przez które raczej podkłądki nie przejdą, to od strony popychacza.
Czy poprostu nie ma problemu z odkręceniem gałki zmiany biegów?
Pozdriowionka i jeszcze raz dziękuje za szybką pomoc. -
niestety gałki się nie odkręca ja tam długo się nie namyślając odciełem ją szlifierką i kupiłem nową gałke
Zakup do tej roboty WD-40 bo możesz mieć kłopot z śróbami mocującymi ten element metalowo gumowy, ja ukręciłem 2 śróby.
Uważaj by odwrotnie nie założyć drążka zmiany biegów (nr 8 na obrazku)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f2468a9f5825116bU mnie mechanik założył na odwrót i skończyło się to tak że nie wchodziła jedynka.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 17:15 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:13
niestety gałki się nie
odkręca ja tam długo się nie namyślając odciełem ją szlifierką i kupiłem nową gałkeJak się nie mylę to jednak tam powinien być gwint(na rysunku jest zaznaczony) i powinno się dać odkręcić.Przy okazji popatrzę i spróbuje odkręcić.
P.S
A nie masz tej odciętej końcówki lewarka jeszcze?
Mógłbyś ją rozpołowić i wszystko byłoby jasne. -
dargi Użytkownik archiwalnynapisał 14 gru 2009, 18:04 ostatnio edytowany przez dargi 11 sie 2016, 20:13
Wszystko przechodzi od strony popychacza nie trzeba odkręcać gałki. W elemencie metalowo-gumowym jest wycięcie żeby to wyjąć.
-
rozpoławiałem ją i napewno gwintu nie ma.
Szkoda że nie pamiętam już jak przebiegała u mnie wymiana ale może jest tak jak pisze wyżej Dargi i nie będzie trzeba jej demontować. -
clavishnapisał 14 gru 2009, 18:42 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:13
Do wymiany element metalowo gumowy (nr4 na rysunku z linku) + 2 plastikowe tuleje (podobne do pierścieni nr 5) + 2 małe plastikowe tulejki w których siedzi śruba mocująca popychacz ( nie są ponumerowane na rysunku wszystkie elementy są oznaczone od 15-20).
W pracy przydadzą się szczypce Segera. Dokumentacja fotograficzna + opis w/w czynności powinienem niedługo umieścić na stronce klubu, w dziale dla zarejestrowanych...
-
Bachu Użytkownik archiwalnynapisał 15 gru 2009, 15:05 ostatnio edytowany przez Bachu 11 sie 2016, 20:13
U mnie został założony nowy lewarek zmiany biegów i tuleje występujące w połączeniach na ciegnach, ale nadal drzy i myśle że to być może wina poduszek pod skrzynia
-
clavishnapisał 15 gru 2009, 15:44 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:13
A element metalowo gumowy wymieniłeś (nr 4 na rysunku dodanym przez kolegę Paciora) ???
-
Bachu Użytkownik archiwalnynapisał 15 gru 2009, 16:14 ostatnio edytowany przez Bachu 11 sie 2016, 20:13
tak, bo wchodzil w sklad nowego lewarka który zakupilem
-
clavishnapisał 15 gru 2009, 16:20 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:13
Jeśli dodatkowo przy zapalaniu/gaszeniu auta czujesz mocnego "kopa" to poduszki pod skrzynią do wymiany...
-
Bachu Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2009, 14:37 ostatnio edytowany przez Bachu 11 sie 2016, 20:13
Jeśli dodatkowo przy
zapalaniu/gaszeniu auta czujesz mocnego "kopa" to poduszki pod skrzynią do wymiany...Przy zapalaniu to nie zwróciłem na to uwagi, ale przy zgaszaniu szarpie autem i czuć to wewnatrz auta. A jeszcze mam pytanie czy połączenie lewarka skrzyni biegów z cięgnem powinno być sztywne? Bo u mnie jest luz pomimo dokręconej śruby
-
miechomiechonapisał 16 gru 2009, 16:03 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 20:13
Przy zapalaniu to nie
zwróciłem na to uwagi, ale przy zgaszaniu szarpie autem i czuć to wewnatrz auta.Prawdopodobnie rowniez i poduszki silnika masz do wymiany
A jeszcze mam
pytanie czy połączenie lewarka skrzyni biegów z cięgnem powinno być sztywne? Bo u mnie jest
luz pomimo dokręconej śrubyTutaj mozna wymienic tulejki - one sa z plastiku, wiec ulegaja zuzyciu. Ja u siebie je skutecznie zregenerowalem (uzylem paskow gumy z detki rowerowej i smaru) i tak juz 2 lata chyba jezdze - i nie ma na razie luzu
-
Bachu Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2009, 16:14 ostatnio edytowany przez Bachu 11 sie 2016, 20:13
Tutaj mozna wymienic tulejki
Tulejki mają około 2 miesięcy. Dzisiaj zajechałem na kanal popatrzyłem, złapałem za ciegno i zacząłem bujać nim w poprzek auta i luzu dużego nie było, bo nic nie stukało, ale idac dalej po cięgnie natrafiłem na następne połączenie (prawie pod samym silnikiem) i tam jak poruszałem cięgnem w góre i w dół (zgodnie z osią śruby) to stukało. Więc najpierw zajmę się tym i napisze czu zlikwidowanie luzu coś dało.
-
clavishnapisał 16 gru 2009, 16:16 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 20:13
Od strony silnika również znajdują się plastikowe tulejki, z rysunku wynika, że takie same jak przy drążku
18/19