Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT
-
@drzonca napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
Sorry, ale propaganda to bije z twojego postu. Nie dziwi w obliczu gdy 20% mediów w Polsce w ostatnich latach uzurpowało sobie prawo do decydowania kto jest Polakiem a kto nie. Media te myliły Polskę z partią, a patriotyzm z partyjniactwem. Niestety spora część osób okazała się podatna na taką propagandę...
Wszystkim nawołującym do wyjścia z UE proponuję spojrzeć na poziom życia w Ukrainie (jeszcze przed wybuchem wojny) i porównać z Polską. Przypomnę, że po rozpadzie ZSRR PKB Ukrainy było porównywalne z PKB Polski.
Trwa ostateczna walka o przejęcie Polski przez siły zła, a Ty piszesz mi, że z mojego postu bije propaganda. Nie do wiary. I jeszcze te do niczego niepotrzebne insynuacje.
Wszystkim, którzy nie widzą, w co na naszych oczach przeobraża się eurokołchoz, przypominam, że veto właśnie zabrali: https://historia.dorzeczy.pl/historia-wspolczesna/496200/manifest-z-ventotene-komunistyczny-koszmar-unii-europejskiej.html -
@smisnykolo Jak już o zagranicznych agentach piszemy, to spójrz na te sprawy inaczej.
Prawdziwe imperium zła jest na wschodzie, a nie na zachodzie. Egzystencjalne zagrożenie dla Polski i Europy. Kraj, który od lat napada sąsiadów, hybrydowo, a niekiedy militarnie. Kraj, którego politycy otwarcie ostatnio grozili zrzuceniem na europejskie stolice, w tym na Warszawę, bomby atomowej. Kraj, który ma bardzo rozbudowaną agenturę. Kraj, który finansuje w Europie mnóstwo organizacji, partii, farm troli, itd. po to by Europę wewnętrznie podzielić i skłócić. Kraj, któremu każde podziały w UE są bardzo na rękę, który brexit wręcz swoją agenturą inspirował. Kraj, który nie ma żadnych hamulców, który odważył się w Europie przez swój wywiad organizować akcje terrorystyczne jak z filmów szpiegowskich: np. skrycie zabić swojego dawnego współpracownika, który przeszedł na drugą stronę, trując go radioaktywnym polonem, albo wysadzić skład amunicji w Czechach.
Biorąc to pod uwagę przeczytaj własne słowa:Ludzie mają krótką pamięć i jeszcze mniejszą wiedzę o polityce/geopolityce i siłach realnie zarządzających za pomocą marionetek.
Zacznij na chłodno oceniać kto zyskuje a kto traci na zacieśnianiu integracji europejskiej. Kto zyskuje na kłótniach między państwami w Europie mogąc rozgrywać poszczególne kraje przeciwko sobie. Kto traci gdy państwa europejskie zajmują wspólne stanowisko, jak przy niektórych sankcjach, ale zyskuje gdy pojawi się hamulcowy np. blokujący przyjęcie kolejnego kraju do NATO. Komu jest na rękę osłabienie państw UE realizowane przez podział społeczeństw w poszczególnych krajach, by jedna polityczna frakcja patrzyła na drugą z nienawiścią i obrzydzeniem (jak w Polsce), by porozumienie było bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Jak już szukasz wpływu obcej agentury na politykę to patrz na wschód, a nie zachód.
-
@drzonca @smisnykolo ok więc Rosja-->UE-->Polska. Amen 😑
-
Mi to lepiej napiszcie gdzie ją swoim euro 4 wjadę po 2028 roku :p
-
@likaon napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
Mi to lepiej napiszcie gdzie ją swoim euro 4 wjadę po 2028 roku :p
U mnie też EURO 4... XD
-
@BPX33 napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
U mnie też EURO 4... XD
I ja również w tym gronie jestem.
-
Tico spełnia normę Euro 3 więc nasze wozidła przejdą chyba na emeryturę jeszcze wcześniej :(
-
@tom83ek napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
Tico spełnia normę Euro 3
Jesteś pewny?
https://historiapojazdu.gov.pl/ podaje, że mój z 1998 r. ma Euro 2, zaś PM z 1993 r. - Euro 1... -
@BPX33 ale to dobra faza jest. 307 2005 rocznik 136 kunia - euro 3, peżo 307 2006 140 kuca ( motor prawie identyczny brak pompy powietrza dodatkowego) - nie no pana to w euro 4 witamy, a motor mi marchewami wali jak dam do odciny :p jeden katalizator, puszka bodaj pośrodku i końcowy. Bo tak w ogóle, to norma euro 4 jest mniej restrykcyjna dla benzyniaków niż euro 3.
-
@likaon No to ja dla odmiany mogę podać przykład Saaba i Opla. W obydwu jeden i ten sam silnik 1,9 diesel (w saabie oznaczenie TiD a w Oplu CDTI) z tą tylko różnicą, że w Saabie nie było DPFa oryginalnie a w Oplu jest. I teraz wisienka na torcie i Saab i Opel mają normę Euro 4. Po co więc ten DPF? Chyba tylko po to żeby spalać 7-10l. Ropy na jego dopalanie co jakiś czas, tak w imię ekologii 🙃
-
Mój ma Euro 4.
-
@leo
Faktycznie, sprawdziłem jeszcze raz i Tico ma Euro 2.
Coś musiało mi się pomieszać :) -
@leo napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
Jesteś pewny?
https://historiapojazdu.gov.pl/ podaje, że mój z 1998 r. ma Euro 2, zaś PM z 1993 r. - Euro 1...Aż z ciekawości sprawdziłem (ostatnio jak patrzyłem nie było jeszcze do mojego Swifta podanej normy) i co się okazuje...
Mam wpisane, że mój Swift spełnia normę EURO 2?! :OCiekawe skąd wzięli takie informacje i jak się to ma do europejskich przepisów, bo w 2018 roku w Niemczech (!) dostałem na podstawie dowodu rejestracyjnego zieloną nalepkę Umweltzone (czyli, że auto spełnia normy EURO 4):
Ktoś tu chyba coś ostro kręci i chce "wykosić" więcej aut z rynku niż się powinno wg przepisów...
-
@Jaco napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
Mój ma Euro 4.
Mój też, ale CEPiK mówi co innego, więc lepiej sprawdź... ;)
-
@BPX33 dziwne, że dali Ci taką naklejkę, może ktoś się pomylił bo norma EURO 4 jest dla aut z datą pierwszej rejestracji po 2006 roku.
-
@Gooral napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
@BPX33 dziwne, że dali Ci taką naklejkę, może ktoś się pomylił bo norma EURO 4 jest dla aut z datą pierwszej rejestracji po 2006 roku.
Jakbym kupował ją w Polsce, a tu jak wiemy wszystko jest możliwe to bym się nie zdziwił, że coś się nie zgadza. Ale dostałem ją w niemieckiej stacji DEKRA po okazaniu DR.
Zresztą kiedyś w internecie było napisane, że Swift 1.0 KAT spełnia właśnie normę EURO 4.
Teraz dziwnym trafem jedni piszą o EURO 3, a inni o EURO 2...I weź tu bądź człowieku mądry i pisz wiersze! XD
-
@BPX33 napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
Jakbym kupował ją w Polsce, a tu jak wiemy wszystko jest możliwe to bym się nie zdziwił, że coś się nie zgadza. Ale dostałem ją w niemieckiej stacji DEKRA po okazaniu DR.
Zresztą kiedyś w internecie było napisane, że Swift 1.0 KAT spełnia właśnie normę EURO 4.
Teraz dziwnym trafem jedni piszą o EURO 3, a inni o EURO 2...I weź tu bądź człowieku mądry i pisz wiersze! XD
W PL wszystko jest na opak ;) A co masz wpisane w DR? Mam na myśli datę produkcji i pierwszą datę rejestracji i pierwszą datę rejestracji w PL?
-
@Gooral napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
A co masz wpisane w DR? Mam na myśli datę produkcji i pierwszą datę rejestracji i pierwszą datę rejestracji w PL?
Wszystko 1998 rok
-
@BPX33 wszystko prawidłowo. Nalepka oznacza strefę/klasę. Zaliczają się do niej auta benzynowe do 2,8 tony od 1993 roku, euro 1-6. Auto masz euro 2. Jeżeli znajdziesz ze świadectwa homologacji że Swift spełnia euro 4 i więcej to zmienią. A tak to masz euro 2.
-
@BPX33 napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:
ale CEPiK mówi co innego, więc lepiej sprawdź... ;)
Mówi to samo :