Opel Meriva 1.4 16V Twinport
-
Wygląda jak pył w lampie, może zdemontować i wymyć je płynem do naczyń ? Najlepiej jakby dostać się tam, przez otwór pyndzlem atakować w kąpieli z płynem, następny pomysł to psiukać aerozolem z rurką bezpośrednio ipą lub odtłuszczaczem albo w wersji hardkorowej rozkleić lampę.
-
Dziś przetarłem lampy pastą Tempo. Więcej ich nie będę polerował. Zabrudzenie chyba jest od środka . Lampy świecą i tragedii nie ma więc daję sobie z tym spokój.
Pędzla tam nie włożę gdyż jest osłona żarówki .Po polerce :
Zamontowałem też rozgałęziacz z gniazda zapalniczki. Jeździć z otwarta zapalniczka jakoś mi się nie uśmiechało , dlatego też rozmontowałem rozdzielacz i dołożyłem mu kable. Teraz zasilanie kamerki czy nawigacji nie będzie problemem. A gniazd teraz łącznie mam 6 :)
Kabel w peszlu włożyłem do tego niby schowka i w nim umieściłem rozdzielacz.
-
No i pięknie. Ale jeszcze dobrze Ci radzę: wykombinuj jakieś korki / zaślepki na nieużywane akurat gniazda. Przy pionowo umiejscowionych gniazdach nieraz się zdarza, że wpadnie tam np. drobna moneta (albo coś innego z metalu), robi się zwarcie i wywala bezpiecznik.
-
Dziś założyłem koła letnie.
Pomagał mi syn :) -
@Jaco napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Dziś założyłem koła letnie.
Pomagał mi syn :)No i dobrze, niech się wdraża. :-)
Czym dociągałeś? Elektrykiem, zwykłym kluczem na wyczucie czy dynamometrycznym? -
@leo po tym elektrycznym dociagallem zwykłym kluczem do kół ale nie wiele bo elektryczny dobrze dokręcił.
-
@Jaco Też zawsze poprawiam zwykłym po elektryku. Przeważnie mało co idzie, ale to tak bardziej dla sprawdzenia robie.
-
A ja to się boję takich wynalazków. Może nie tyle, że za mało dokręci, ale że za mocno i w końcu uszkodzi gwint.
U mnie tylko albo dynamometryczny, albo ręka. -
@leo Kwestia wyczucia. Trzeba sprawdzić, jak mocno klucz dociąga, ile trzymać itp. Mój klucz teoretycznie dokręca z siłą 100nm, więc do kół okej. Ale ważne, żeby nie trzymać na dokręcaniu na chama. Chwilę przytrzymać, a resztę już dociągnąć ręką.
-
Zmodyfikowalem tylne lampy. Oryginalnie aby zmienić żarówkę trzeba wykręcić 4 śruby uważając aby po odjęciu lampy od nadwozia jej nie połamać na łączeniu.
Usunąłem wkręty scalające lampę w jedna całość i teraz mam podzielona na dwa osobno demontowalne.Parę fotek.
Teraz oba elementy demontuje osobno bez problemów.
-
Mam pytanie.
Czy zamontowanie z tyłu chlapaczy ograniczy brudzenie się auta na tylnej klapie ? -
Owszem, trochę może ograniczyć. Chlapacze zmniejszają ilość syfu kłębiącego się za autem, a ile go "usiądzie" na klapie - to już zależy od danego modelu.
Jeśli jest możliwość akcesoryjnego zamocowania chlapaczy, zawsze warto to zrobić. -
Patrzyłem u siebie jak by to wyglądało ale niestety nie ma żadnych mocowań nawet nadkola. Wiercenie odpada.
Patrzyłem na bloga i tam gościu montował : https://op-meriva.blogspot.com/2013/05/chlapacze.html i tu są jakieś foty : https://op-meriva.blogspot.com/2013/05/chlapacze-cd-zdjecia.html
-
-
@leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
w takim razie pozostaje rzeźba...
No tu raczej nie będzie tego. Chyba sobie odpuszczę.
-
-
Wczoraj wyjęłam akumulator aby sprawdzic jakiej jest marki bo z tylu byla naklejka a bez wyjecia nie dało by sie zobaczyć i niespodzianka .
Z którego roku nie wiem.
-
-
@pacior nic nie ma bo obejrzałem go dokładnie.
-
Daty najczęściej są zakodowane. Bywają w necie strony opisujące, jak odczytać datę produkcji akumulatorów danej marki (nie wiem, czy znalazłyby się w tym przypadku).