Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico



  • Witam Kolegów i proszę o info, czy przy wymianie tylnej , górnej poduszki mocowania silnika konieczne jest wymontowanie rozrusznika?


  • Moderator

    @elmor będziesz robił z kanału czy tylko od góry? Bo zabierając się za wymianę od dołu może udałoby się niczego nie ruszać 🤔



  • Witam , mam możność skorzystać z podnośnika warsztatowego



  • Co prawda nie wymieniałem tylnej poduszki silnika bo nie było takiej potrzeby ale odkręcałem nakrętkę mocującą poduszkę do sanek (belki silnika) oraz wyjmowałem z auta sanki do wymiany miski olejowej. Gdy sanki są wyjęte uzyskuje się dobry dostęp do śrub, którymi przykręcona jest do silnika żeliwna łapa (wspornik) mocowania tylnej górnej poduszki.

    DSCN0257.JPG

    Do tych operacji nie wyjmowałem ani alternatora ani rozrusznika.
    Proponuję zapoznać się z opisem wymiany miski olejowej w części odnoszącej się do poduszek silnika.
    https://zlosniki.pl/topic/37341/wymiana-miski-olejowej-bez-wyjmowania-silnika



  • Najłatwiej wymienia się poduszkę gdy silnik jest wyjęty z auta. Raz wyciągałem silnik do malowania komory silnika oraz konserwacji gruntownej silnika i jego osprzętu. Wówczas z wymontowanego silnika wystarczy okręcić śruby mocujące łapę do silnika (3 śruby na dole łapy, 1 śrubę z boku) a następnie poduszkę.

    DSCN0260.JPG

    DSCN0259.JPG

    DSCN0262.JPG

    Prawdopodobnie (bo tego nie robiłem) powinno dać się zmienić tylną poduszkę ograniczając się do:

    1. odkręcenia nakrętki mocowania tylnej poduszki do sanek (jest bardzo ciężki do niej dostęp ale się da)
    2. odkręcenia łapy od silnika
    3. odkręcenia nakrętki mocowania przedniej poduszki do sanek
    4. uniesienia silnika w celu wyjęcia łapy z tylną poduszką
    5. odkręcenia tylnej poduszki od łapy


  • Dziękuje za info. Muszę zapoznać się polecanym opisem , aby zrobić tę operacje bezstresowo, szczególne podziękowanie Kol.ryszardowi za świetne zdjęcia pozwalające zorientować z możliwością dostępu do śrub mocujących poduszkę.



  • @elmor
    Jak będziesz zmieniać sam lub ktoś dla cebie poduszkę tylną to daj znać jak poszło .


  • Admin

    @ryszard napisał w Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico:

    @elmor
    Jak będziesz zmieniać sam lub ktoś dla cebie poduszkę tylną to daj znać jak poszło .

    Popieram. Opisik mile widziany dla potomności. :-)
    Powodzenia.



  • Dzięki temu tematowi prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie mojego problemu . https://zlosniki.pl/topic/37599/poduszki-tico/27 . Tej poduszki nie widziałem , a dziś miałem problem z wbiciem trzeciego biegu podczas jazdy , a na postoju wchodziły jak w masło . Patrzę pod maskę i widzę zerwaną poduszkę ,którą przeoczyłem . Więc również czekam na relację , bo póki co muszę tak jeździć .



  • @Kris napisał w Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico:

    . Patrzę pod maskę i widzę zerwaną poduszkę ,którą przeoczyłem.

    Rozumiem, że chodzi o tylną górną poduszkę zawieszenia silnika. Dobrze ją widać w całości z miejsca akumulatora (po jego wyjęciu).

    DSCN8551.JPG

    DSCN8552.JPG

    Oderwała ci się dolna czy górna blacha od gumy poduszki?
    Czy opuścił się silnik przy tylnej poduszce?



  • IMG_20190304_115942.jpg Poduszka pod kolektorem ssącym .I kompletnie nie wiem jak się za to zabrać :( Jak podnoszę silnik to w tym miejscu się rusza . Nie wiem czy mówimy o tej samej poduszce ?



  • @Kris
    Dokładnie mówimy o tej samej poduszce, z tym, że ty zrobiłeś zdjęcie od strony alternatora.

    Ta szczelina, którą wskazałeś to jest szczelina normalna - czyli występuje w nowej poduszce.

    Nowa tylna poduszka w pozycji montażu w aucie w widoku od strony alternatora.
    DSCN8555.JPG

    DSCN8554.JPG

    Zrób zdjęcie tak jak ja tzn od strony akumulatora (po wyjęciu akumulatora i plastikowej jego obudowy) bo lepiej widać i lepiej można ocenić stan poduszki.
    Jeżeli jest zerwana guma poduszki to jej metalowe elementy będą względem siebie przesunięte a silnik wskutek tego opuszczony (czego nie widać w nowej poduszce na drugim moim zdjęciu jak i za bardzo na twoim też nie widzę).



  • @ryszard napisał w Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico:

    Prawdopodobnie (bo tego nie robiłem) powinno dać się zmienić tylną poduszkę ograniczając się do:

    1. odkręcenia nakrętki mocowania tylnej poduszki do sanek (jest bardzo ciężki do niej dostęp ale się da)
    2. odkręcenia łapy od silnika
    3. odkręcenia nakrętki mocowania przedniej poduszki do sanek
    4. uniesienia silnika w celu wyjęcia łapy z tylną poduszką
    5. odkręcenia tylnej poduszki od łapy

    Dziś spojrzałem na mocowanie tylnej poduszki oraz łapy silnika i alternatywnie (bez demontażu łapy silnika) celem wymiany poduszki można spróbować:

    1. wymontować alternator aby uzyskać dostęp klucza do nakrętki górnego mocowania tylnej poduszki oraz możliwość nim manewrowania. Demontaż do tego rozrusznika nie wydaje się konieczny. Jeżeli chodzi o możliwość odkręcenia tej nakrętki od strony akumulatora to minimalny potrzebny obrót klucza utrudnia łącznik górnego mocowania łapy silnika do skrzyni biegów.
    2. podeprzeć lub podwiesić silnik (za uchwyty do tego przeznaczone)
    3. odkręcić kluczem oczkowym nakrętkę górnego mocowania tylnej poduszki (do łapy)
    4. odkręcić kluczem oczkowym wygiętym nakrętkę dolnego mocowania tylnej poduszki (do sanek)
    5. odkręcić nakrętkę mocowania przedniej poduszki do sanek
    6. unieść i wysunąć trochę do przodu silnik aby wyjąć tylną poduszkę z sanek i łapy silnika.

    D



  • Ryszardzie , jesteś Wielki ! Masz jak zwykle rację ,wyjąłem akumulator i rzeczywiście widać poduszkę .poducha.jpg Tylko teraz nie wiem czy się cieszyć , że jest cała ,bo mój problem nadal zostaje nierozwiązany .
    Wniosek - żeby sprawdzić stan poduszki tylnej górnej silnika , należy wyjąć akumulator . Pozdrawiam



  • @Kris
    Jeszcze co możesz sprawdzić odnośnie poduszki tylnej to jej mocowanie do łapy silnika i do sanek oraz mocowanie samej łapy do kadłuba silnika. Teoretycznie mogły się poluzować nakrętki/śruby co jednak jest mało prawdopodobne. Trzeba poruszyć silnikiem, zobaczyć czy mocowania są stabilne i dokręcić poluzowane połączenia.
    Możesz też sprawdzić mocowania pozostałych poduszek, sanek itp i w razie potrzeby podokręcać śruby i nakrętki ale takie poluzowania to bardzo rzadkie przypadki. Jeżeli śruby są przykręcone z fabrycznym momentem to nie ma możliwości samoodkręcenia natomiast może się zdarzyć, że ktoś zapomniał dokręcić lub nie dokręcił z wystarczającą siłą bo np nie było dobrego dostępu.


Log in to reply