Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico
-
Dziękuje za info. Muszę zapoznać się polecanym opisem , aby zrobić tę operacje bezstresowo, szczególne podziękowanie Kol.ryszardowi za świetne zdjęcia pozwalające zorientować z możliwością dostępu do śrub mocujących poduszkę.
-
@elmor
Jak będziesz zmieniać sam lub ktoś dla cebie poduszkę tylną to daj znać jak poszło . -
@ryszard napisał w Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico:
@elmor
Jak będziesz zmieniać sam lub ktoś dla cebie poduszkę tylną to daj znać jak poszło .Popieram. Opisik mile widziany dla potomności. :-)
Powodzenia. -
Dzięki temu tematowi prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie mojego problemu . https://zlosniki.pl/topic/37599/poduszki-tico/27 . Tej poduszki nie widziałem , a dziś miałem problem z wbiciem trzeciego biegu podczas jazdy , a na postoju wchodziły jak w masło . Patrzę pod maskę i widzę zerwaną poduszkę ,którą przeoczyłem . Więc również czekam na relację , bo póki co muszę tak jeździć .
-
@Kris napisał w Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico:
. Patrzę pod maskę i widzę zerwaną poduszkę ,którą przeoczyłem.
Rozumiem, że chodzi o tylną górną poduszkę zawieszenia silnika. Dobrze ją widać w całości z miejsca akumulatora (po jego wyjęciu).
Oderwała ci się dolna czy górna blacha od gumy poduszki?
Czy opuścił się silnik przy tylnej poduszce? -
Poduszka pod kolektorem ssącym .I kompletnie nie wiem jak się za to zabrać :( Jak podnoszę silnik to w tym miejscu się rusza . Nie wiem czy mówimy o tej samej poduszce ?
-
@Kris
Dokładnie mówimy o tej samej poduszce, z tym, że ty zrobiłeś zdjęcie od strony alternatora.Ta szczelina, którą wskazałeś to jest szczelina normalna - czyli występuje w nowej poduszce.
Nowa tylna poduszka w pozycji montażu w aucie w widoku od strony alternatora.
Zrób zdjęcie tak jak ja tzn od strony akumulatora (po wyjęciu akumulatora i plastikowej jego obudowy) bo lepiej widać i lepiej można ocenić stan poduszki.
Jeżeli jest zerwana guma poduszki to jej metalowe elementy będą względem siebie przesunięte a silnik wskutek tego opuszczony (czego nie widać w nowej poduszce na drugim moim zdjęciu jak i za bardzo na twoim też nie widzę). -
@ryszard napisał w Wymiana poduszki tylnej górnej silnika w Tico:
Prawdopodobnie (bo tego nie robiłem) powinno dać się zmienić tylną poduszkę ograniczając się do:
- odkręcenia nakrętki mocowania tylnej poduszki do sanek (jest bardzo ciężki do niej dostęp ale się da)
- odkręcenia łapy od silnika
- odkręcenia nakrętki mocowania przedniej poduszki do sanek
- uniesienia silnika w celu wyjęcia łapy z tylną poduszką
- odkręcenia tylnej poduszki od łapy
Dziś spojrzałem na mocowanie tylnej poduszki oraz łapy silnika i alternatywnie (bez demontażu łapy silnika) celem wymiany poduszki można spróbować:
- wymontować alternator aby uzyskać dostęp klucza do nakrętki górnego mocowania tylnej poduszki oraz możliwość nim manewrowania. Demontaż do tego rozrusznika nie wydaje się konieczny. Jeżeli chodzi o możliwość odkręcenia tej nakrętki od strony akumulatora to minimalny potrzebny obrót klucza utrudnia łącznik górnego mocowania łapy silnika do skrzyni biegów.
- podeprzeć lub podwiesić silnik (za uchwyty do tego przeznaczone)
- odkręcić kluczem oczkowym nakrętkę górnego mocowania tylnej poduszki (do łapy)
- odkręcić kluczem oczkowym wygiętym nakrętkę dolnego mocowania tylnej poduszki (do sanek)
- odkręcić nakrętkę mocowania przedniej poduszki do sanek
- unieść i wysunąć trochę do przodu silnik aby wyjąć tylną poduszkę z sanek i łapy silnika.
D
-
Ryszardzie , jesteś Wielki ! Masz jak zwykle rację ,wyjąłem akumulator i rzeczywiście widać poduszkę . Tylko teraz nie wiem czy się cieszyć , że jest cała ,bo mój problem nadal zostaje nierozwiązany .
Wniosek - żeby sprawdzić stan poduszki tylnej górnej silnika , należy wyjąć akumulator . Pozdrawiam -
@Kris
Jeszcze co możesz sprawdzić odnośnie poduszki tylnej to jej mocowanie do łapy silnika i do sanek oraz mocowanie samej łapy do kadłuba silnika. Teoretycznie mogły się poluzować nakrętki/śruby co jednak jest mało prawdopodobne. Trzeba poruszyć silnikiem, zobaczyć czy mocowania są stabilne i dokręcić poluzowane połączenia.
Możesz też sprawdzić mocowania pozostałych poduszek, sanek itp i w razie potrzeby podokręcać śruby i nakrętki ale takie poluzowania to bardzo rzadkie przypadki. Jeżeli śruby są przykręcone z fabrycznym momentem to nie ma możliwości samoodkręcenia natomiast może się zdarzyć, że ktoś zapomniał dokręcić lub nie dokręcił z wystarczającą siłą bo np nie było dobrego dostępu.