BLACKLIST - czarna lista NIEPOLECANYCH części zamiennych


  • Admin

    Cóż zrobić - obecna sytuacja rynkowa z częściami do naszych autek nie należy do najlepszych. Coraz trudniej nabyć fabryczny oryginał, większości już w ogóle nie ma, pozostają więc "zamienniki" różnej jakości, różnych producentów i z różnych krajów. Jeśli nawet dana część opisywana jest jako "produkt koreański", nie oznacza to automatycznie jej dobrej jakości - takiej, jaką miały oryginalne, fabryczne części DAEWOO.
    W tym wątku dzielimy się naszymi uwagami o zakupionych przez nas częściach, które - po wdrożeniu do eksploatacji - nie spełniają naszych oczekiwań; czyli przestrzegamy innych przed częściami kiepskiej jakości, nietrwałymi, których lepiej jest unikać. Jeżeli daliśmy się nabrać i "przejechaliśmy się" na konkretnym zakupie, możemy ustrzec kolegów przed podobnym błędem.
    Proszę o przemyślane wpisy, bazujące na naszych rzeczywiście złych doświadczeniach, a nie na "mi-się-wydaje". Jeśli jeszcze nie przetestowaliśmy solidnie produktu i wcale nie jest pewne, że jest on niewart uwagi - powstrzymujemy się od negatywnego oceniania. Pamiętajmy, że bierzemy odpowiedzialność za treść wpisu!

    Każdy post powinien zawierać:

    • NAZWĘ CZĘŚCI - to jasne;
    • LOGO NA OPAKOWANIU - czyli NAZWĘ producenta / marki / dystrybutora (bo dziś nic nie jest wiadome);
    • PROBLEM - co się stało i po jakim czasie / przebiegu, czyli dlaczego nie polecamy tej części.

    Mile widziane (choć nieobowiązkowe) jest zamieszczenie również:
    ZDJĘCIA opisywanej części z widocznym uszkodzeniem lub usterką,
    CENY (jeśli pamiętamy) oraz
    ŹRÓDŁA ZAKUPU - ponieważ często są to sklepy internetowe, łatwo dostępne dla wszystkich.


  • Moderator

    Szczerze odradzę zakup przewodów Sakura. Przewody te w kontakcie z wilgocią i aluminiową kopułką korodują. Widocznie ich styki są wykonane z jakiegoś stopu stali. Ceny i miejsca zakupu nie pamiętam.

    Zdjęcia: https://zlosniki.pl/post/592814


  • Moderator

    Miałem nadzieję nigdy nie wypowiadać się w tym wątku ;)
    Niestety, dziś odebrałem łożysko oporowe sprzęgła z firmy AK-Parts.. łożysko rozpadło mi się w rękach, a jestem w 100% pewny że nie powinno.
    http://allegro.pl/lozysko-sprzegla-tico-matiz-nowe-korea-mokotow-i6173958353.html

    0_1515415651956_IMG_20180108_134032.jpg
    0_1515415670653_IMG_20180108_134102.jpg
    0_1515415703818_IMG_20180108_134128.jpg



  • @pacior
    Ja mam oryginalne łożysko Daewoo Motor. Sprawdzę i powiem ci jak to jest z tym łożyskiem.


  • Moderator

    @ryszard powiedział w BLACKLIST - czarna lista NIEPOLECANYCH części zamiennych:

    @pacior
    Ja mam oryginalne łożysko Daewoo Motor. Sprawdzę i powiem ci jak to jest z tym łożyskiem.

    Też mam oryginalne na stanie które parę lat temu kupiłem chyba u Miecha(używane), jak zamienniki są takiej jakości to wolę je włożyć do auta :D



  • @pacior
    Przynajmniej ręcznie nie daje się w oryginalnym Daewoo Motor łożysku
    rozdzielić go na 2 części.

    0_1515416385452_DSCN7227.JPG

    Taka na marginesie uwaga - Daewoo Motor na pierwszy montaż stosowało łożyska wyciskowe sprzęgła firmy Valeo co potwierdza powyższe zdjęcie (w pudełku Daewoo Motor jest łożysko w woreczku foliowym z napisem Valeo)
    Te łożyska Valeo (podobnie jak sprzęgła) są do kupienia. Jest to jeden z nielicznych przykładów, że są jeszcze firmy, które były dostawcami części na pierwszy montaż dla Daewoo Motor, którzy nadal produkują części zamienne do Tico.

    Miałem łożysko oporowe Valeo ale je jakieś pół roku temu sprzedałem bo uznałem, że 2 łożyska w zapasie to za dużo (w moim tico z 1998 r z przebiegiem 241 tyś km całe sprzęgło, w tym łożysko oporowe działa jeszcze bez zarzutu). Łożysko kupowałem mniej więcej 2 lata temu w Bomisie w Wesołej k W-wy za 28 zł. Chyba mieli większą ilość sztuk. Na pudełku było napisane, że do Matiza ale pasowało także do Tico (są takie same).

    Co do firmy AK - Parts z Warszawy, w której kupiłeś łożysko to ja i Leo mamy przykre doświadczenia - pisaliśmy o tej firmie na złośniku.


  • Moderator

    @ryszard powiedział w BLACKLIST - czarna lista NIEPOLECANYCH części zamiennych:

    Przynajmniej ręcznie nie daje się w oryginalnym Daewoo Motor łożysku
    rozdzielić go na 2 części.

    Tego typu łożysko miałem już kilkukrotnie w ręku, nie powinno się rozdzielać.
    Zadzwoniłem do Ak-parts, nawet nie dali dojść mi do słowa i wysłali kolejne nie żądając odsyłania łożyska, chyba wiedzą że jest z nimi problem..
    jednak nie odważę się rozebrać pół samochodu by włożyć część tak kiepskiej jakości. Dzięki @ryszard, jutro dzwonię do Bomisu a łożysko odeślę, muszą przyjąć zwrot.



  • @pacior
    Na stronie internotowej jeszcze figuruje ale musisz do nich zadzwonić czy faktycznie mają.
    http://sklep.moto-bomis.pl/?420,lozysko-oporowe-tico-matiz-96564141
    Też nie ryzykowałbym wsadzania byle jakiego łożyska przy tak pracochłonnej robocie.



  • Teraz na mnie przyszła kolej.
    Odradzam zakup bębnów hamulcowych firmy CW / ServicePart
    Parę osób śledziło moje perypetie z bębnami ale od początku.

    W hurtowni motoryzacyjnej Potak zamówiłem bębny hamulcowe do Tico firmy ServicePart.
    Po wbiciu łożysk okazało się, że gniazda na łożyska nie trzymają wymiarów efekt czego łożysko wewnętrzne wystawało a łożysko zewnętrzne było za głęboko.

    0_1515426456097_beben11.jpg

    Po zgłoszeniu tej sprawy sprzedawcy i podaniu wymiarów felernych bębnów i wymiarów bębnów Rotinger-a dla porównania, sprzedawca zapewnił mnie, że mój przypadek jest pierwszy i ich pozostałe bębny na magazynie mają prawidłowe wymiary gniazd na łożyska zgodne z wymiarami bębnów Rotingera. Sprzedawca zapewnił mnie, że wyśle bębny do dystrybutora i postara się pomóc w tej sprawie.

    0_1515426668760_beben1.jpg
    0_1515426882233_beben12.jpg

    Ciekawostka: Dystrybutorem marki CW oraz ServicePart jest SagaAuto (http://www.sagaauto.com.pl/)

    Zrobiłem dochodzenie czy oby faktycznie zamówione bębny ServicePart są bębnami ServicePart i okazało się zamiast ServicePart otrzymałem z firmy CW (choć ponoć jakość jest podobna)

    SagaAuto napisało:
    "Bębny ServicePart pakowane są w białe pudełka z niebieskimi napisami Service Parts. Z przodu pudełka w miejscu jego otwarcia znajduje sie duża naklejka z numerem referencji 30-11000P" ; "Na obwodzie bębna powinien być wybity nasz numer 30-11000P"

    Ja otrzymałem bębny w pudełku niebieskim co wskazuje na bębny firmy CW

    0_1515427373059_bebny13.jpg
    0_1515427379193_bebny14.jpg

    Na przedstawione zdjęcie niebieskiego pudełka SagaAuto napisało:
    Witam.
    Bębny w takim opakowaniu figurowały w naszym katalogu pod referencją 30-11000C (Service Parts jest zliterką P na końcu referencji). Bębny te były alternatywą- tańszą( niewiele) opcją dla Service Parts. Zostały wprowadzone do sprzedaży aby klient miał możliwość wyboru marki/ceny. Nie oznacza to jednak że były gorszej jakości. Formalnie nie był to jednak produkt Service Parts a CW.

    Koniec konców reklamacja została uznana i otrzymałem zwrot za bębny.
    Bębny Rotingera zamontowałem i wszystko jest OK.


  • Moderator

    Cóż to za firma ten Rotinger? ja nie znam..

    Zadzwoniłem do Bomisu, mają oryginalne łożyska Valeo :)



  • @pacior powiedział w BLACKLIST - czarna lista NIEPOLECANYCH części zamiennych:

    Cóż to za firma ten Rotinger? ja nie znam.

    Tu można przeczytać o marce Rotinger
    http://rotinger.pl/
    a tu o samym producencie Union Parts Sp z o. o. wytwarzającym np. bębny hamulcowe, potem sprzedawane pod marką Rotinger.
    http://unionparts.pl/

    Choć nie eksploatuję żadnego ich wyrobu to myślę, że to, że są dostawcą części dla Fiata Auto Poland upoważnia do tego, że można ich wyrobom zaufać. Zresztą potwierdza to tom83ek bo nie miał żadnych problemów z ich montażem. Ponadto jako nieliczni zamieścili dokładny rysunek wykonawczy bębna.

    Zadzwoniłem do Bomisu, mają oryginalne łożyska Valeo :)

    Jak byłem u nich w sklepie 2 lata temu to mieli kilkanaście sztuk więc coś jeszcze zostało.
    Dobrze, że zdecydowałeś, że oddasz Ak - Pars te felerne łożyska - szkoda byłoby twojego czasu i pracy.



  • @tom83ek
    Bardzo dokładnie i wyczerpująco opisałeś swoją "przygodę" z felernymi bębnami. Dzięki temu wiemy dokładnie w czym problem i czego zdecydowanie nie kupować a co jest warte polecenia. Ja nie mam zaufania do marki Service Parts. Nie podają w przeciwieństwie do Rotingera jakie jest pochodzenie towarów, kto jest ich rzeczywistym wytwórcą i jakie mają referencje.



  • @ryszard powiedział w BLACKLIST - czarna lista NIEPOLECANYCH części zamiennych:

    @tom83ek
    Bardzo dokładnie i wyczerpująco opisałeś swoją "przygodę" z felernymi bębnami. Dzięki temu wiemy dokładnie w czym problem i czego zdecydowanie nie kupować a co jest warte polecenia. Ja nie mam zaufania do marki Service Parts. Nie podają w przeciwieństwie do Rotingera jakie jest pochodzenie towarów, kto jest ich rzeczywistym wytwórcą i jakie mają referencje.

    Po mojej przygodzie z bębnami firmę CW i ServicePart będę omijał z daleka. Nie wiele droższe od bębnów CW są bębny Mikoda i myślę, że z nimi też by nie było problemów..... Zdecydowałem się na Rotingera bo ich wyroby szły na pierwszy montaż. Nie chciałem kolejnego zestawu łożysk wywalić do kosza:/



  • @tom83ek powiedział w BLACKLIST - czarna lista NIEPOLECANYCH części zamiennych:
    Nie wiele droższe od bębnów CW są bębny Mikoda i myślę, że z nimi też by nie było problemów.....

    Nie wiem, jak jest z bębnami, ale tarcze Mikody mogę polecić. Sam mam u siebie z przodu w W124 i nie ma z nimi żadnych problemów. Brat ma w Maździe 626 wszystkie tarcze z tej firmy i również nie narzeka. A ceny mają dosyć dobre. Więc jeśli tylko mają taką samą jakość wszystkich wyrobów, to można śmiało brać również bębny.



  • Nie wiem, jak jest z bębnami, ale tarcze Mikody mogę polecić.
    Tarcze hamulcowe Mikoda również mogę polecić. Użytkuję w Tico i w Renualt Clio żony, są OK.



  • @tom83ek
    Lepiej zapłacić drożej, często nawet niewiele więcej i mieć pewność, że wszystko będzie pasowało i trochę posłuży. Oczywiście dziś gdy już prawie nie można dostać oryginałów Daewoo Motor czy General Motors to w pierwszej kolejności trzeba szukać zamienników znanego pochodzenia od sprawdzonych producentów lub od właścicieli uznanych marek. W przypadku bębnów hamulcowych z naszego podwórka godne polecenia są produkty Rotinger, Zameto (chyba już nie produkują) czy Mikoda. Najmniej pewny towar jest od sprzedawców, którzy wcale nie informują o producencie, piszą "inny" czy "KOREA". Dla mnie "KOREA" to taka zasłona dymna za którą kryją się produkty "No name", najczęściej z dolnej półki lub z podłogi i nie koniecznie koreańskie.



  • Nie polecam kopułki włoskiej produkcji, marki KW.

    0_1515692984568_kopułka1.jpg

    Styk węglowy stosunkowo szybko luzuje się w kiepskiej oprawie, zaczyna się chwiać przez co nie ma dobrej współpracy tego styku z stykiem palca rozdzielacza.

    0_1515693096962_DSCN7247.JPG

    Dla porównania oryginalna Daewoo Motor kopułka gdzie styk zamocowany jest pewnie za pomocą solidnego pierścienia.

    0_1515692884324_DSCN7178.JPG


  • Moderator

    Dopiero dziś po 10 dniach od zwrotu łożysk do AKParts dostałem zwrot pieniędzy,
    przelew pojawił się dopiero po mojej interwencji w postaci negatywnego komentarza,
    zadzwonili i ściemniali coś że przelew poszedł tylko konta pomylili :D

    Wiem że na zwrot pieniędzy jest 14 dni ale rozmawiałem z nimi zaraz po odebraniu przez nich paczki, podawałem nr do przelewu i w moim odczuciu sprawa powinna być załatwiona niezwłocznie ;)

    Gdyby nie komentarz raczej nie doczekałbym się zwrotu.

    ps. chcieli zwrócić tylko za towar, dopiero po moim upomnieniu zwrócili całość (zgodnie z przepisami).



  • @pacior
    Najwyraźniej kombinują. W moim przypadku osobiście oddałem do ich sklepu na Mokotowie kilka miesięcy używany uszkodzony czujnik oleju - przyjęli bez problemu i od razu oddali pieniądze.


  • Admin

    Gdy po odebraniu paczki od nich i dokładnym obejrzeniu ich części zdecydowałem się oddać wszystko, skorzystałem z pomocy siostry mieszkającej w stolicy - zawiozła części osobiście i od razu, bez zbędnych ceregieli oddali kasę. Czyli chyba są świadomi, czym handlują, i w bezpośrednim kontakcie problemów ze zwrotem nie ma.