Odzyskiwanie konta

Rozpoznajesz się jako użytkownik archiwalny? Dowiedz się jak odzyskać swoje konto tutaj

Naprawa kompresora



  • Uszkodziła mi się sprężarka a dokładnie zawór zwrotny. Z tego powodu powietrze wydostaje się z zbiornika, przepływa poprzez rurkę miedzianą i uchodzi przez presostat na zewnątrz.

    0_1497717504460_DSCN6761.JPG

    Po rozebraniu zaworu okazało się, że uszkodzona jest sprężyna (rozpadła się na 3 części).

    0_1497717646008_DSCN6760.JPG

    Ponieważ oryginalny zawór nie jest dostępny w sprzedaży mam dwa wyjścia:

    1. dorobienie sprężyny
      Czy ktoś wie gdzie można dorobić sprężynę?

    2. wymiana zaworu oryginalnego na dostępny zawór od innego kompresora.
      W tym przypadku ponieważ zawór zamienny ma inaczej wyprowadzone króćce przyłączeniowe jak na zdjęciu poniżej konieczne jest dorobienie nowych, dłuższych rurek.

    0_1497718788151_zawor-zwrotny-powietrza-z-butli-do-kompresora-narzedzia.jpg

    Gdzie można dorobić rurki jak na zdjęciach?

    a) miedzianą fi zewnętrzne 6 mm, gwint nakrętki M10x1 (może G 1/8" - jest problem z dokładnym pomiarem skoku gwintu), rurka ma rozwalcowany koniec.

    0_1497719125078_DSCN6765.JPG

    b) aluminiową (planuję zastąpić ją miedzianą) fi zewnętrzne 10 mm, gwint nakrętki G 3/8", rurka ma kołnierz utworzony przez spęczenie rurki.

    0_1497722369232_DSCN6767.JPG


  • Moderator

    Takie przewody można dorobić tam, gdzie serwisują klimę (w lepszych serwisach). Może być to jednak droga zabawa.


  • Moderator

    Firma zajmująca się sprężynami znajduje się na granicy Legionowa i Chotomowa, szczegółów nie znam.


  • Admin

    @miechomiecho powiedział w Naprawa kompresora:

    Takie przewody można dorobić tam, gdzie serwisują klimę (w lepszych serwisach). Może być to jednak droga zabawa.

    Można także w warsztacie samochodowym, gdzie mechanik deklaruje możliwość wymiany przewodów hamulcowych na dorabiane (kupuje się przewody miedziane na metry, a mechanik już sam tnie i dogina odpowiedni kształt przewodu oraz "zarabia" końcówki - tylko właśnie musi mieć sprzęt do tego "zarabiania"). Z węższą rurką nie będzie raczej kłopotu, gorzej z tą drugą.

    Sprężyna... fatalnej jakości, skoro pękła w 2 miejscach. Ja tam bym nie dorabiał (bo nie wiem, gdzie), lecz spróbował dopasować z jakichś drobiazgów w garażu, ewentualnie można popytać znajomych - zwykle coś się znajdzie.


  • Moderator

    W tym nowym zaworze z innym wyprowadzeniem króćców nie ma podobnej sprężyny? Czy ma zupełnie inną budowę?



  • @miechomiecho powiedział w Naprawa kompresora:

    Takie przewody można dorobić tam, gdzie serwisują klimę (w lepszych serwisach). Może być to jednak droga zabawa.

    Dobra sugestia, chyba nie tylko w klimatyzacji samochodowej ale też w szeroko pojętym chłodnictwie, stosuje się połączenia skręcane i lutowane podobnych rurek. Gdyby okazało się jednak, że jest duży problem z dorobieniem dłuższych rurek z identycznymi połączeniami (zakończeniami) jak w oryginalnych przewodach to myślę też o wydłużeniu ich przez wspawanie / wlutowanie wstawki z odcinka rurki. W przypadku lutowania trzeba byłoby sprawdzić czy takie połączenie wytrzyma ciśnienie równe ciśnieniu próbnemu dla zbiornika sprężarki (12 bar).



  • @pacior powiedział w Naprawa kompresora:

    Firma zajmująca się sprężynami znajduje się na granicy Legionowa i Chotomowa, szczegółów nie znam.

    Dzięki. Spróbuję zlokalizować tą firmę.



  • @leo powiedział w Naprawa kompresora:

    @miechomiecho powiedział w Naprawa kompresora:

    Takie przewody można dorobić tam, gdzie serwisują klimę (w lepszych serwisach). Może być to jednak droga zabawa.

    Można także w warsztacie samochodowym, gdzie mechanik deklaruje możliwość wymiany przewodów hamulcowych na dorabiane (kupuje się przewody miedziane na metry, a mechanik już sam tnie i dogina odpowiedni kształt przewodu oraz "zarabia" końcówki - tylko właśnie musi mieć sprzęt do tego "zarabiania").
    Z węższą rurką nie będzie raczej kłopotu, gorzej z tą drugą.

    Mam u siebie podobne rurki miedziane do układu hamulcowego do Tico z podobnymi zakończeniami z tym, że o mniejszej średnicy zewnętrznej 5 mm ale mam nadzieję, że w innych samochodach mogą być stosowane rurki o średnicy 6 mm i że nie będzie kłopotów z dorobieniem właśnie takiej jaka mi jest potrzebna w warsztacie dorabiającym przewody hamulcowe.

    0_1497778292069_DSCN6769.JPG

    Ta druga potrzebna mi grubsza rurka ma zakończenie zupełnie niepodobne do zakończenia rurek stosowanych w układach hamulcowych i raczej nie ma szans na jej zrobienie w zakładzie dorabiającym przewody hamulcowe ale jest duża szansa dorobienia jej w zakładzie zajmującym się chłodnictwem / klimatyzacją.

    Sprężyna... fatalnej jakości, skoro pękła w 2 miejscach. Ja tam bym nie dorabiał (bo nie wiem, gdzie), lecz spróbował dopasować z jakichś drobiazgów w garażu, ewentualnie można popytać znajomych - zwykle coś się znajdzie.

    Na pewno sprężyna była kiepskiej jakości jak zresztą cały kompresor (wycieka olej z korpusu pompy). Wyprodukowany został w chińskiej fabryce a sprzedawany był przez holenderskiego dystrybutora pod jego włąsną marką Kinzo (towary tej marki zniknęły z rynku a frma chyba już od dłuższego czasu nie istnieje). Kompresor zakupiłem w supermarkecie w 2003 r więc dosyć dawno ale sporadycznie z niego korzystałem bo mam drugi z większym zbiornikiem 50-cio litrowym włoskiego producenta firmy Nuair.

    Będę starał się adaptować jakąś sprężynę lub w jakimś warsztacie dorobić. Choć lepiej ale i zarazem trudniej (bo trzeba niestety dorobić nowe rurki) byłoby wymienić zawór zwrotny na nowy z porządną sprężyną.



  • @drzonca powiedział w Naprawa kompresora:

    W tym nowym zaworze z innym wyprowadzeniem króćców nie ma podobnej sprężyny? Czy ma zupełnie inną budowę?

    Sądząc po wyglądzie zewnętrznym - ze zdjęcia zaczerpniętego z OLX zamiennika, które wyżej zamieściłem (nie kupiłem jeszcze tego zaworu - więc nie mogę go rozebrać aby zobaczyć sprężynę) ma inną budowę - na pewno inne wyprowadzenie króćców przyłączeniowych i prawie na 100 % inną o większej średnicy sprężynę (sprężyna w oryginalnym zaworze ma średnicę 8 mm). Dodaję zdjęcie złożonego oryginalnego zaworu. Widać wyraźną różnicę budowy między tymi zaworami.

    0_1497784802796_DSCN6768.JPG


Zaloguj się, aby odpowiedzieć.
 

Wygląda na to, że Twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.