[moje Tico] Daewoo Tico PM
-
No i dobrze zrobiłeś.
Założysz i się przekonasz, jak działa. Jeśli będzie faktycznie tragedia, zawsze masz w odwodzie starą pompę wraz z serwem, do przełożenia w dogodnym czasie. Na razie ważne, żebyś miał czym jeździć.Współczuję wgniotek. Rozumiem, że nie dopilnował ktoś dzieciaka... ?
-
@leo powiedział w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
Współczuję wgniotek. Rozumiem, że nie dopilnował ktoś dzieciaka... ?
Niestety.. a kolejne bliźniaki już w drodze, ściągnę od nich z 500+ :P
-
@pacior
Sprawdź czy pompa którą zamierzasz kupić będzie odpowiednia do serwa które masz.Wg katalogu części zamiennych były 3 wersje pomp:
- 51100-70B20-000 montowana w pojazdach produkowanych do 03.01.1994 r - pompa 5"
- 51100A70B30-000 montowana w pojazdach produkowanych od 12.05.1993 r - pompa 6"
- 51100A70B40-000 montowana w pojazdach produkowanych od 01.01.1995 r przeznaczonych na rynek czeski i brazylijski - pompa 6"
oraz 3 wersje serwa:
- 51300-78B00-000 montowana w pojazdach produkowanych do 11.05.1993 r - serwo 5"
- 51300A78B21-000 montowana w pojazdach produkowanych od 12.05.1993 r - serwo 6"
- 51300A78B40-000 montowana w pojazdach produkowanych od 01.01.1995 r przeznaczonych na rynek czeski i brazylijski - serwo 6"
PS
A oprócz cieknącej na zewnątrz pompy hamulcowej udało ci się doprowadzić przednie i tylnie hamulce do całkowitej sprawności -
@ryszard
No to teraz mnie rozwaliłeś :D wygląda na to że serwo muszę zmienić do tej nowej pompyHamulce zrobione, tył nowy a zwrotnice z tarczami i klocki podmienione ze starego tikacza.
ps. Pompa na Czechy i Brazylię chyba na 4 przewody hamulcowe była?
-
@pacior powiedział w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
@ryszard
No to teraz mnie rozwaliłeś :D wygląda na to że serwo muszę zmienić do tej nowej pompyNie znam detali - nigdy nie miałem potrzeby wymiany pompy hamulcowej i serwa w swoich ticach i tematu nie zgłębiałem. Nie wiem czym dokladnie różni się pompa 5" od tej 6" i nie mam obu tych pomp by przynajmniej z zewnątrz je porównać. Ta pompa 6" (51100A70B30-000) jaką posiadam ma rozstawienie otworów pod śruby mocujące serwa 70 mm, średnicę części walcowej wchodzącej w gniazdo serwa 35 mm. Końcówka trzpienia (zakończonego stożkiem) serwa 6" ma średnicę 14 mm. Rozstawienie śrub mocujacych pompę do serwa możesz łatwo zmierzyć w swojej pompie bez jej demontażu.
ps. Pompa na Czechy i Brazylię chyba na 4 przewody hamulcowe była?
Tego nie wiem - z katalogu nie da się więcej wyczytać, chyba wszystkie pompy hamulcowe były 3 przewodowe (miały 3 króćce do podłączenia przewodów hamulcowych - tak wynika z rysunków obwodów hamulcowych typu H i typu X z książki Trzeciaka )
-
@ryszard Dzięki zaraz sobie to posprawdzam.
Hamulce w Tico mamy jakie mamy, mniejsze serwo to mniejsza siła nacisku a więc hamulce w PM mogą być jeszcze słabsze (aż trudno uwierzyć :P ).
Czy ktoś wie czy do wyjęcia serwa wystarczy bym zdjął zegary?
Akurat to jedyny element w Tico którego nigdy nie ruszałem. -
Zegarów do demontażu serwa nie musisz odkręcać. Wystaczy spojrzeć pod deskę rozdzielczą nad pedałami gazu i hamulca. Wszyskie 4 nakrętki mocujace serwo są dobrze dostępne.
-
Dziękuję :)
-
Tu jeszcze wątek o pompie:
https://zlosniki.pl/topic/9317/pompa-hamulcowa-pomiar-ciśnienia
A tu o połączeniach H i X w układzie hamulcowym:
https://zlosniki.pl/topic/9633/układ-hamulcowy-e51-e63-e84-e85-e92-e93 -
W oczekiwaniu na pompę i serwo zabrałem się za regulację luzu zaworowego i czyszczenie zaworka egr.
Ja zawory reguluję zgrywając znacznik na kole pasowym z zerem na obudowie rozrządu.
-
@pacior powiedział w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
W oczekiwaniu na pompę i serwo zabrałem się za regulację luzu zaworowego i czyszczenie zaworka egr.
Muszę zajrzeć do zaworu EGR bo bardzo dawno go czyściłem.
Ja zawory reguluję zgrywając znacznik na kole pasowym z zerem na obudowie rozrządu.
Tak samo ustawiam znaki i ponadto sprawdzam położenie palca rozdzielacza zapłonu. Regulacje luzów zaworowych robię wg opisu podanego w ksiażce Trzeciaka.
Wypadałoby też sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Czy masz lampę stroboskopową?
-
Silnik wizualnie w bardzo ładnym stanie :)
-
@ryszard Tak, mam lampę i będę ustawiał.
Tymczasem biedny stary tikacz którego wypchnąłem na ulicę został uszkodzony.
Rozbita lampa i pęknięty zderzak. Dziwnie to wygląda tym bardziej że naprzeciwko do sąsiada wjechała dziś koparka bo kostkę kładą.. winnych oczywiście nie ma. -
Mnie też podczas mojej nieobecności jakiś nieprzytomny kierowca klika miesięcy temu na postoju na ulicy otarł się autem o przedni zderzak pozostawiając rysy i uszkadzając klosz przedniego prawego reflektora. Też nikt się nie przyznał.
-
-
@pacior powiedział w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
@ryszard Martwię się jak na punkt recyclingu dojadę :D
Przecież kupiłeś niedawno holownik. :)
Gdybyś decydował się na kasację auta to pomyśl o przełożeniu inatalacji gazowej i oczywiscie innych elementów w dobrym stanie. Przed przełożeniem instalacji gazowej trzebabyłoby znaleźć warsztat, który by wydał potrzebne dokumenty do zarejestrowania instalacji w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego.g
-
-
@pacior powiedział w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
@ryszard Martwię się jak na punkt recyclingu dojadę :D
Tikacz mimo wrzuconego biegu i zaciągniętego ręcznego został przesunięty o półtora metra.
Nie ma gdzieś jakiejś kamery która by zapisała przebieg zdarzenia ?
-
@pacior
A co robisz z "plastikami" (chodzi mi od pakiet z Tico Sport)? Malujesz i przekładasz do obecnego, czy jedzie z autem? -
@Jaco- powiedział w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
Nie ma gdzieś jakiejś kamery która by zapisała przebieg zdarzenia ?
Mam nawet 2 ale ciągle w pudełku leżą :(
Dziś doprowadziłem go do użyteczności :) Zostały już tylko pierdółki.
Pompa nowa założona - w pudełku Genuine ale z Daewoo nie ma nic wspólnego.
Serwo zostało stare bo większe nie pasuje, ale jest okej.Dziś znalazł się kupiec, jeśli weźmie to dostanie Sporta ;) jeśli nie to listwy zdejmę i będą na handel, nie chce mi się drugi raz ich malować i kleić :(