Akumulator do Swifta
-
napisał 19 lis 2013, 15:56 ostatnio edytowany przez BPX33 11 paź 2016, 23:52
Nie wiem czy we
wszystkich bezobsługowych, ale w panasonicu zdejmowało się zaślepkę i były korki.Dlatego napisałem, że w niektórych przypadkach da się "obejść".
Często korki są po prostu pod naklejkami, ale w moim nic takiego nie zauważyłem. -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 16:07 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 paź 2016, 23:52
cały patent krótkiej żywotności aku polega na jego bezobsługowości ,nie wierze że woda z takiego aku nie odparowuje ,moj aku ma już 3 lata ,i odparowało z niego prawie litr wody ,przez co nie trzymał napięcia i słabo kręcił ,dolałem i jest ok, więc zanim kupicie nowy aku zajrzyjcie do starego i zobaczcie czy czasem nie chce mu sie pić
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 16:10 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 paź 2016, 23:52
Cytat:
Dlatego napisałem, że w niektórych przypadkach da się "obejść". oczko
Często korki są po prostu pod naklejkami, ale w moim nic takiego nie zauważyłem.nie spotkałem sie jeszcze z aku który był by pancernie zamknięty , zawsze pod dekielkiem kryły sie korki,wystarczy podważyć ,zrób fote aku , obejrzymy
-
napisał 19 lis 2013, 16:49 ostatnio edytowany przez BPX33 11 paź 2016, 23:52
-
napisał 19 lis 2013, 17:26 ostatnio edytowany przez likaon 11 paź 2016, 23:52
Ja tam klapkę widzę jak wół
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 17:46 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 paź 2016, 23:52
i ja też spokojnie szerokim śrubokrętem sobie podważysz tą środkową część ,pewnie jest podklejona jak znam boscha, na pewno są pod nią korki .
-
napisał 19 lis 2013, 19:20 ostatnio edytowany przez BPX33 11 paź 2016, 23:52
spokojnie szerokim śrubokrętem sobie podważysz tą środkową część ,pewnie jest
podklejona jak znam boscha, na pewno są pod nią korki .A nie wiecie, że lepsze jest wrogiem dobrego?!
Jak mi dobrze kręci to po kij mam go ruszać? -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 19:30 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 paź 2016, 23:52
A nie wiecie, że
lepsze jest wrogiem dobrego?!
Jak mi dobrze kręci
to po kij mam go ruszać?co by stracić gwarancję taki zabiegi to można sobie robić po jej wygaśnięciu.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 19:38 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 paź 2016, 23:52
Jeśli jest ok , to nie ruszaj , dla potomnych będzie !
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 19:53 ostatnio edytowany przez piili 11 paź 2016, 23:52
Gwarancja obejmuje 2 lata podczas których działał bez zarzutu.
Jedna rada z mojej strony, jeśli robicie zakupy w Intercarsie. Cena w internecie nie równa się cenie zakupu, jeśli telefonicznie spytacie o dostępność produktu w danej siedzibie i otrzymacie "nr zamówienia". To ważne. Okazało się, że przy odbiorze aku kosztował 237 zamiast 214 (+30 zł kaucji za stary akumulator). Ponoć najtaniej jest zamówić przez internet, bez pośrednictwa telefonicznego. -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lis 2013, 19:54 ostatnio edytowany przez piili 11 paź 2016, 23:52
sprawdzimy, dzięki
-
napisał 20 lis 2013, 04:21 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 23:52
jeśli robicie zakupy w Intercarsie. Cena w internecie nie równa się cenie
zakupu, jeśli telefonicznie spytacie o dostępność produktu w danej siedzibie i
otrzymacie "nr zamówienia". To ważne. Okazało się, że przy odbiorze aku kosztował
237 zamiast 214 (+30 zł kaucji za stary akumulator). Ponoć najtaniej jest zamówić
przez internet, bez pośrednictwa telefonicznego.No ja zawsze u nich kupuję przez internet, a potem odbieram w oddziale - z rok temu uruchomili filię w moim miasteczku. Płacę przy odbiorze zawsze tyle, za ile kupiłem w necie.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 lis 2013, 21:14 ostatnio edytowany przez piili 11 paź 2016, 23:52
nie ma. nieotwieralny. na jakimś takim forum też to potwierdzają: http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=287086818
-
napisał 3 paź 2014, 03:54 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 23:52
Piszę tu, bo nie będę zaśmiecał forum nowym tematem.
Mianowicie wczoraj wieczorem szykowałem się do jazdy do pracy, a tu niespodzianka:
Swift odmówił współpracy. Jako, że mam zamontowany woltomierz to podam wartość napięcia - 7 V
Oczywiście o rozruchu nie było mowy, cud, że centralny zamek otworzył drzwi.
I teraz mam kilka pytań:
-
akumulator ma jakieś wewnętrzne zwarcie? Aku to Bosch silver 44 Ah kupiony w listopadzie 2013
-
czym mógł uciec prąd ? (ostatnio używałem auta 36 godzin przed awarią i wszystko było ok)
Napięcie ładowania mam ok. 14,1 V wiem, że trochę za nisko, muszę pomyśleć nad bezpośrednim kablem altek-aku.
Przetarł się kabel zasilający do wzmacniacza w ścianie grodziowej, albo przełamały się kable od elektrycznych szyb w drzwiach? Te układy mają bezpieczniki, więc przy zwarciu chyba powinny się przepalić???
Na razie aku ładuję elektronicznym prostownikiem z Biedronki, jak macie jakieś podejrzenia to piszcie
-
-
napisał 3 paź 2014, 10:38 ostatnio edytowany przez likaon 11 paź 2016, 23:52
Włóż akumulator do auta bez podłączania klemy(+), jak masz miernik, pierwsze co to ustaw go na pomiar prądu, wepnij szeregowo w układ, czyli pomiędzy klemą(+) a akumulatorem(+) i obserwuj prąd. Tylko nie uruchamiaj auta bo uszkodzisz miernik
-
napisał 3 paź 2014, 15:42 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 23:52
Tak właśnie zrobię jutro. Na razie właśnie po 13 godzinach naładował się aku - ładowarka wskazuje "Full". Wsadzę go do auta, sprawdzę na woltomierzu ile ma naładowany aku (powinien mieć około 12,6V chyba ) pojadę do roboty wieczorem i o 4 rano zobaczę ile prądu zeżarło.
A jutro podjadę do mojej "bazy technicznej" i zmierzę pobór prądu miernikiem wg Twojej rady.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - jak wczoraj wsiadałem do auta to migało mi radio przy tych 7 V w akumulatorze - a dobrze pamiętam, że je wyłączyłem przed parkowaniem. Może tak reagowało na spadek napięcia, a może ono coś zwiera i zamęczyło aku. Radio jest podłączone na krótko, z ominięciem ACC. Od razu sobie jutro to radio na ACC podłączę
-
napisał 3 paź 2014, 16:24 ostatnio edytowany przez likaon 11 paź 2016, 23:52
Kiedyś opisywałem problem z chińskim bądź podobnym radiem i jego podłączeniem pomijając zapłon, dziwne rzeczy wychodziły, w tym potworny pobór prądu na wyłączeniu.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 3 paź 2014, 17:07 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 paź 2016, 23:52
Kiedyś opisywałem
problem z chińskim bądź podobnym radiem i jego podłączeniem pomijając zapłon, dziwne
rzeczy wychodziły, w tym potworny pobór prądu na wyłączeniu.Z tego co kojarzę Adamo ma radio Sony i to młode więc chyba nie powinno być takich jazd, chyba, że faktycznie jakimś ruchem włączył radio wysiadając z auta, a jak pisał auto stało 30 kilka godzin więc mogło rozładować aku.
-
napisał 3 paź 2014, 17:43 ostatnio edytowany przez likaon 11 paź 2016, 23:52
Ja wysiadając kolanem włączyłem tylny przeciwmgielny, więc kto wie...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 4 paź 2014, 00:17 ostatnio edytowany przez macq 11 paź 2016, 23:52
Ja wysiadając
kolanem włączyłem tylny przeciwmgielny, więc kto wie...
Jakim cudem? Bez mijania nie mają prawa się włączyć