[MANUAL] Regulacja TPSa Swift GTi
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 8 sie 2010, 23:03 ostatnio edytowany przez none7 11 paź 2016, 22:53
a czy ktoś wie czy do 1.0 też tak można wyregulować TPS'a ?
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2011, 13:50 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
Czym się różni regulacja TPS'a na przepustnicy seryjnej od regulacji przy przepustnicy od SR20DE?
Szukałem i znalezłem 2 sprzeczne informacje.
Jedną, że niczym.
A drugą, że trzeba ustawić bez szczelinomierza "na sztywno".Kto ma rację?
-
Mjecio Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2011, 13:56 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:53
ustawiasz tak samo, tylko przed ustawieniem obczaj to ze ta od nysy nie ma kanalu powietrza do wolnych obrotow, i trzeba delikatnie uchylic motylek dopiero potem ustawiac tps-a bo beda sie cuda dzialy z wolnymi obrotami
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2011, 17:34 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
Uchylić motylek naciągając linkę gazu, tak?
-
Mjecio Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2011, 00:09 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:53
jest srubka o ktora opiera sie motylek, ja delikatnie wkrec tak aby byl przeswit
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2011, 15:24 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
OK. Regulację obrotów opanowałem, ale....
Jak odczepić tą wtyczkę TPS'a? !@#$%^$
Męczyłem się dzisiaj z pół godziny i musiałem się poddać
Jakieś rady? -
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2011, 16:43 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:53
OK. Regulację
obrotów opanowałem, ale....
Jak odczepić tą
wtyczkę TPS'a? !@#$%^$
Męczyłem się
dzisiaj z pół godziny i musiałem się poddać
Jakieś rady?jezyczkiem do gory
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 22 lut 2011, 19:11 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
Odpięta, dzięki fetorman
W weekend zabieram się do robotyPS. Myślałem, że to ja jakiś ułomny jestem, ale widzę, że większość ma mniejsze lub większe problemy z odpięciem TPS'a
-
janekjl Użytkownik archiwalnynapisał 23 lut 2011, 22:55 ostatnio edytowany przez janekjl 11 paź 2016, 22:53
przemask84 z tym testem jest odwrotnie. Dla 0.9mm ma być ciągłość a na 0.3mm nie ( bynajmniej według tego angielskiego manuala bo jeszcze tego nie sprawdzałem) Aha i jak jest zamontowany to stojąc przodem do auta obracamy go max w prawo i stopniowo w lewo aż osiągnie nieskończoność??? Też nie ma nic napisane o przesuwaniu góra , dół.
-
Mjecio Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2011, 08:35 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:53
tps na przepustnicy od nysy jest odwrotnie zamontowany pany jak moge sprawdzic to ustrojstwo bez auta czy jest dobre, bo zalega mi w garazu, a bym sie chetnie pozbyl? manual mowi tylko o napieciu pod autem...
-
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 14 kwi 2011, 12:24 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:53
Czy jak bym ustawił TPS tak jak miałem na seryjnej przepustnicy, to by wszystko chodziło dobrze? Bo poznaczyłem sobie go przed ściągnięciem.
-
Wesyl Użytkownik archiwalnynapisał 14 kwi 2011, 13:09 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:53
Czy jak bym ustawił
TPS tak jak miałem na seryjnej przepustnicy, to by wszystko chodziło dobrze? Bo
poznaczyłem sobie go przed ściągnięciem.wazne jest aby w odpowiednim momencie mial przeskok opornosci, jesli na tych ustawieniach uzyskasz to to ok, ale watpie prawde mowiac. Tam all na szczelinomierze wiec ustawic tak samo to slabo to widze, juz lepiej siasc i ustawic;]
-
dawcy Użytkownik archiwalnynapisał 1 maj 2011, 14:34 ostatnio edytowany przez dawcy 11 paź 2016, 22:53
Tylko ze szczelinomierzem to ustawiać. Temat banalny a sporo osób się go boi. Przy ustawianiu "przejścia" z nieskończoności na oporność chodzi tylko o to by w momencie kiedy nadepniemy pedał przyspieszenia komp od razu dostawał o tym info żeby zdążyć w miarę szybko wyprzedzić zapłon i dolać paliwa, by nie było efektu czkawki jak to bywało np w maluchu, który miał gaźnik bez pompki przyspieszającej i przy nagłym dodaniu gazu silnik dostawał za mało paliwa w stosunku do powietrza i potrafił nawet zdechnąć.
Jeśli ktoś nie ma już szczelinomierza to niech chociaż na grubość puszki po piwie ustawi szczelinę.
-
SebekRally Użytkownik archiwalnynapisał 16 sie 2011, 22:16 ostatnio edytowany przez SebekRally 11 paź 2016, 22:53
Czy te wielkości co są podawane w angielskim tym manualu to mam rozumieć że sa to kolejno ... 0,25 mm , 0,35 mm i 0,12 mm tak ?
-
Dżizasnapisał 17 sie 2011, 15:31 ostatnio edytowany przez Dżizas 11 paź 2016, 22:53
0.025, 0.035, 0.012 i są w calach
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 17 sie 2011, 22:05 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:53
Te 0,012 in, 0,025 in i 0,035 in to części cala. Po naszemu odpowiadają 0,3 mm, 0,65 mm i 0,9 mm.
Po kolei wygląda to tak. Odpinasz - z akumulatora. Wypinasz wtyczkę TPSa. Bierzesz płytkę 0,3 mm ze szczelinomierza i wstawiasz między odbój przepustnicy i śrubkę która tam jest od góry wkręcona. Między stykami C i D wtyczki TPSa powinieneś mieć oporność między 0 a 500 Ohm. Potem wkładasz tam płytkę 0,9 mm i powinieneś mieć nieskończoność, tudzież brak przejścia. Niezależnie od uchylenia między stykami A i C ma być 3,5 do 6,5 kOhm. Między C i B ma być 0-500 Ohm przy przepustnicy zamkniętej i 3,5-6,5 kOhm przy otwartej w pełni.
Jeśli coś nie pasuje, to bierzesz płytkę 0,65 mm, luzujesz TPSa i kręcisz nim, aż ustawisz go tak, że przy ty, 0,65 mm masz zmianę oporności na stykach C i D z 0 na nieskończoność. Potem sprawdzasz dla pewności resztę wskazań.
Naprawdę nic skomplikowanego, dzisiaj sam robiłem całą procedurę . -
SebekRally Użytkownik archiwalnynapisał 18 sie 2011, 20:09 ostatnio edytowany przez SebekRally 11 paź 2016, 22:53
Dzieki wielkie za instrukcje !!! Generalnie walcze w swoim swifciaku na brak dynamiki w przyśpieszeniu. Nie ma auto ciągu, tego strzału takiego powyżej 4 tys. co miał zawsze...poprostu rozpędza się tak jak by chciał a nie mógł. Może podsuniesz jakąs rade w temacie ---> http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=1008851#Post1008851
-
solmark Użytkownik archiwalnynapisał 2 sty 2012, 07:25 ostatnio edytowany przez solmark 11 paź 2016, 22:53
Wszędzie jest opis ustawienia TPS-a od GTi. Kupiłem auto ze zwykłym silnikiem 1,3 na monowtrysku z totalnie rozlegulowanym czujnikiem przepustnicy. Chciałbym jakoś to autko doprowadzić do porządku a trudno to zrobić jak jeden z elementów nie daje się ustawić. Czujnik przepustnicy w monowtrysku jest inny i wyżej zamieszczony opis na niewiele się zdaje. Próbowałem różnych kombinacji styków, ale nie mogę znaleźć jakiejś wartości, która pozwoliłaby na znalezienie punktu odniesienia. Może ktoś byłby w stanie zamieścić opis ustawienia TPS-a w silniku z monowtryskiem. Może choćby jakieś wskazówki jak zacząć.
-
ubek19 Użytkownik archiwalnynapisał 19 cze 2012, 05:24 ostatnio edytowany przez ubek19 11 paź 2016, 22:53
Ustawiałem ostatnio tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności ustawionej.
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 29 lip 2012, 17:10 ostatnio edytowany przez MKV 11 paź 2016, 22:53
Ustawiałem ostatnio
tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności
ustawionej.
Tylko jedna rzecz
mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność
między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?Musi mieć skoro sa inne wartości. Musi być zgodnie z tym co jest w service manualu. Jeśli nie możesz ustawić poprawnych wartości to albo coś źle zrobiłeś albo masz uszkodzonego TPSa najprawdopodobniej