[MANUAL] Regulacja TPSa Swift GTi
-
OK. Regulację
obrotów opanowałem, ale....
Jak odczepić tą
wtyczkę TPS'a? !@#$%^$
Męczyłem się
dzisiaj z pół godziny i musiałem się poddać
Jakieś rady?jezyczkiem do gory
-
Odpięta, dzięki fetorman
W weekend zabieram się do robotyPS. Myślałem, że to ja jakiś ułomny jestem, ale widzę, że większość ma mniejsze lub większe problemy z odpięciem TPS'a
-
przemask84 z tym testem jest odwrotnie. Dla 0.9mm ma być ciągłość a na 0.3mm nie ( bynajmniej według tego angielskiego manuala bo jeszcze tego nie sprawdzałem) Aha i jak jest zamontowany to stojąc przodem do auta obracamy go max w prawo i stopniowo w lewo aż osiągnie nieskończoność??? Też nie ma nic napisane o przesuwaniu góra , dół.
-
tps na przepustnicy od nysy jest odwrotnie zamontowany pany jak moge sprawdzic to ustrojstwo bez auta czy jest dobre, bo zalega mi w garazu, a bym sie chetnie pozbyl? manual mowi tylko o napieciu pod autem...
-
Czy jak bym ustawił TPS tak jak miałem na seryjnej przepustnicy, to by wszystko chodziło dobrze? Bo poznaczyłem sobie go przed ściągnięciem.
-
Czy jak bym ustawił
TPS tak jak miałem na seryjnej przepustnicy, to by wszystko chodziło dobrze? Bo
poznaczyłem sobie go przed ściągnięciem.wazne jest aby w odpowiednim momencie mial przeskok opornosci, jesli na tych ustawieniach uzyskasz to to ok, ale watpie prawde mowiac. Tam all na szczelinomierze wiec ustawic tak samo to slabo to widze, juz lepiej siasc i ustawic;]
-
Tylko ze szczelinomierzem to ustawiać. Temat banalny a sporo osób się go boi. Przy ustawianiu "przejścia" z nieskończoności na oporność chodzi tylko o to by w momencie kiedy nadepniemy pedał przyspieszenia komp od razu dostawał o tym info żeby zdążyć w miarę szybko wyprzedzić zapłon i dolać paliwa, by nie było efektu czkawki jak to bywało np w maluchu, który miał gaźnik bez pompki przyspieszającej i przy nagłym dodaniu gazu silnik dostawał za mało paliwa w stosunku do powietrza i potrafił nawet zdechnąć.
Jeśli ktoś nie ma już szczelinomierza to niech chociaż na grubość puszki po piwie ustawi szczelinę.
-
Czy te wielkości co są podawane w angielskim tym manualu to mam rozumieć że sa to kolejno ... 0,25 mm , 0,35 mm i 0,12 mm tak ?
-
0.025, 0.035, 0.012 i są w calach
-
Te 0,012 in, 0,025 in i 0,035 in to części cala. Po naszemu odpowiadają 0,3 mm, 0,65 mm i 0,9 mm.
Po kolei wygląda to tak. Odpinasz - z akumulatora. Wypinasz wtyczkę TPSa. Bierzesz płytkę 0,3 mm ze szczelinomierza i wstawiasz między odbój przepustnicy i śrubkę która tam jest od góry wkręcona. Między stykami C i D wtyczki TPSa powinieneś mieć oporność między 0 a 500 Ohm. Potem wkładasz tam płytkę 0,9 mm i powinieneś mieć nieskończoność, tudzież brak przejścia. Niezależnie od uchylenia między stykami A i C ma być 3,5 do 6,5 kOhm. Między C i B ma być 0-500 Ohm przy przepustnicy zamkniętej i 3,5-6,5 kOhm przy otwartej w pełni.
Jeśli coś nie pasuje, to bierzesz płytkę 0,65 mm, luzujesz TPSa i kręcisz nim, aż ustawisz go tak, że przy ty, 0,65 mm masz zmianę oporności na stykach C i D z 0 na nieskończoność. Potem sprawdzasz dla pewności resztę wskazań.
Naprawdę nic skomplikowanego, dzisiaj sam robiłem całą procedurę . -
Dzieki wielkie za instrukcje !!! Generalnie walcze w swoim swifciaku na brak dynamiki w przyśpieszeniu. Nie ma auto ciągu, tego strzału takiego powyżej 4 tys. co miał zawsze...poprostu rozpędza się tak jak by chciał a nie mógł. Może podsuniesz jakąs rade w temacie ---> http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=1008851#Post1008851
-
Wszędzie jest opis ustawienia TPS-a od GTi. Kupiłem auto ze zwykłym silnikiem 1,3 na monowtrysku z totalnie rozlegulowanym czujnikiem przepustnicy. Chciałbym jakoś to autko doprowadzić do porządku a trudno to zrobić jak jeden z elementów nie daje się ustawić. Czujnik przepustnicy w monowtrysku jest inny i wyżej zamieszczony opis na niewiele się zdaje. Próbowałem różnych kombinacji styków, ale nie mogę znaleźć jakiejś wartości, która pozwoliłaby na znalezienie punktu odniesienia. Może ktoś byłby w stanie zamieścić opis ustawienia TPS-a w silniku z monowtryskiem. Może choćby jakieś wskazówki jak zacząć.
-
Ustawiałem ostatnio tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności ustawionej.
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?
-
Ustawiałem ostatnio
tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności
ustawionej.
Tylko jedna rzecz
mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność
między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?Musi mieć skoro sa inne wartości. Musi być zgodnie z tym co jest w service manualu. Jeśli nie możesz ustawić poprawnych wartości to albo coś źle zrobiłeś albo masz uszkodzonego TPSa najprawdopodobniej
-
Ustawiałem ostatnio
tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności
ustawionej.
Tylko jedna rzecz
mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność
między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?O ile dobrze pamiętam, to w tym samym manualu w jednym miejscu jest wartość 500 ohm, a w innym 2kOhm. Więc ja taką niewielką odchyłką bym się nie przejmował - sterownik powinien to tolerować.
pzdr, W
-
Te kilka ohmów mogło przybyć na styku miernika z pinem. Nie przejmować się.
-
Wracam do tematu bo mi sie pojawił bład 21
W tym temacie jest wszystko opisane nawet objawy sie zgadzają, na zimnym ciężko odpala mi silnik, trzeba sporo kręcić. Przyczyna jest chyba wlasnie ta oporność miedzy C i B powyżej 500 Ohm w IDLE u mnie przy ustawieniu z manulala jest okolo 680 w tym momencie.
A wlasnie sie zastanawiałem dlaczego po nocy tak ciezko odpala i przy wcisnieciu gazu przy ruszaniu ma takiego muła dopiero jakby zaczynał jechać od ~2,5tys obr
teraz musze wymysleć coś zeby to jakoś skorybować bez wymiany narazie nieszczesnego TPSa.