[MANUAL] Regulacja TPSa Swift GTi
-
Tylko ze szczelinomierzem to ustawiać. Temat banalny a sporo osób się go boi. Przy ustawianiu "przejścia" z nieskończoności na oporność chodzi tylko o to by w momencie kiedy nadepniemy pedał przyspieszenia komp od razu dostawał o tym info żeby zdążyć w miarę szybko wyprzedzić zapłon i dolać paliwa, by nie było efektu czkawki jak to bywało np w maluchu, który miał gaźnik bez pompki przyspieszającej i przy nagłym dodaniu gazu silnik dostawał za mało paliwa w stosunku do powietrza i potrafił nawet zdechnąć.
Jeśli ktoś nie ma już szczelinomierza to niech chociaż na grubość puszki po piwie ustawi szczelinę.
-
Czy te wielkości co są podawane w angielskim tym manualu to mam rozumieć że sa to kolejno ... 0,25 mm , 0,35 mm i 0,12 mm tak ?
-
0.025, 0.035, 0.012 i są w calach
-
Te 0,012 in, 0,025 in i 0,035 in to części cala. Po naszemu odpowiadają 0,3 mm, 0,65 mm i 0,9 mm.
Po kolei wygląda to tak. Odpinasz - z akumulatora. Wypinasz wtyczkę TPSa. Bierzesz płytkę 0,3 mm ze szczelinomierza i wstawiasz między odbój przepustnicy i śrubkę która tam jest od góry wkręcona. Między stykami C i D wtyczki TPSa powinieneś mieć oporność między 0 a 500 Ohm. Potem wkładasz tam płytkę 0,9 mm i powinieneś mieć nieskończoność, tudzież brak przejścia. Niezależnie od uchylenia między stykami A i C ma być 3,5 do 6,5 kOhm. Między C i B ma być 0-500 Ohm przy przepustnicy zamkniętej i 3,5-6,5 kOhm przy otwartej w pełni.
Jeśli coś nie pasuje, to bierzesz płytkę 0,65 mm, luzujesz TPSa i kręcisz nim, aż ustawisz go tak, że przy ty, 0,65 mm masz zmianę oporności na stykach C i D z 0 na nieskończoność. Potem sprawdzasz dla pewności resztę wskazań.
Naprawdę nic skomplikowanego, dzisiaj sam robiłem całą procedurę . -
Dzieki wielkie za instrukcje !!! Generalnie walcze w swoim swifciaku na brak dynamiki w przyśpieszeniu. Nie ma auto ciągu, tego strzału takiego powyżej 4 tys. co miał zawsze...poprostu rozpędza się tak jak by chciał a nie mógł. Może podsuniesz jakąs rade w temacie ---> http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=1008851#Post1008851
-
Wszędzie jest opis ustawienia TPS-a od GTi. Kupiłem auto ze zwykłym silnikiem 1,3 na monowtrysku z totalnie rozlegulowanym czujnikiem przepustnicy. Chciałbym jakoś to autko doprowadzić do porządku a trudno to zrobić jak jeden z elementów nie daje się ustawić. Czujnik przepustnicy w monowtrysku jest inny i wyżej zamieszczony opis na niewiele się zdaje. Próbowałem różnych kombinacji styków, ale nie mogę znaleźć jakiejś wartości, która pozwoliłaby na znalezienie punktu odniesienia. Może ktoś byłby w stanie zamieścić opis ustawienia TPS-a w silniku z monowtryskiem. Może choćby jakieś wskazówki jak zacząć.
-
Ustawiałem ostatnio tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności ustawionej.
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?
-
Ustawiałem ostatnio
tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności
ustawionej.
Tylko jedna rzecz
mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność
między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?Musi mieć skoro sa inne wartości. Musi być zgodnie z tym co jest w service manualu. Jeśli nie możesz ustawić poprawnych wartości to albo coś źle zrobiłeś albo masz uszkodzonego TPSa najprawdopodobniej
-
Ustawiałem ostatnio
tps u siebie przy okazji okazało sie ze przy 0,9mm nie było nieskończoności
ustawionej.
Tylko jedna rzecz
mnie zastanawia po ustaweniu między stykami C i D wtyczki TPSa powina byc oporność
między 0 a 500 Ohm a u mnie jest wiecej bo 640 Ohm czy to ma jakis wpływ ?O ile dobrze pamiętam, to w tym samym manualu w jednym miejscu jest wartość 500 ohm, a w innym 2kOhm. Więc ja taką niewielką odchyłką bym się nie przejmował - sterownik powinien to tolerować.
pzdr, W
-
Te kilka ohmów mogło przybyć na styku miernika z pinem. Nie przejmować się.
-
Wracam do tematu bo mi sie pojawił bład 21
W tym temacie jest wszystko opisane nawet objawy sie zgadzają, na zimnym ciężko odpala mi silnik, trzeba sporo kręcić. Przyczyna jest chyba wlasnie ta oporność miedzy C i B powyżej 500 Ohm w IDLE u mnie przy ustawieniu z manulala jest okolo 680 w tym momencie.
A wlasnie sie zastanawiałem dlaczego po nocy tak ciezko odpala i przy wcisnieciu gazu przy ruszaniu ma takiego muła dopiero jakby zaczynał jechać od ~2,5tys obr
teraz musze wymysleć coś zeby to jakoś skorybować bez wymiany narazie nieszczesnego TPSa.