Polo 6n2 by Jaco


  • Admin

    Napisz za kilka dni, proszę, czy nie ma różnicy w zachowaniu się silnika.



  • Owszem napiszę. Sam jestem ciekaw. A swoją drogą to nie wiem czy wcześniej też nie był zaślepiony gdyż nie pisałem o tym wcześniej bo była tam właśnie zrobiona zaślepka z puszki po piwie.

    Mam nadzieję że palić więcej nie będzie.


  • Admin

    Skoro tak, to pewnie już była zaślepka.
    Kiedyś na forum był kolega Paradox, który bawił się w taki "tuning". Jeśli dobrze pamiętam, to chodziło mu o dostosowanie silnika do optymalnej pracy na benzynie o 98 oktanach (lał Vervę). Mówił, że miał zaślepiony EGR, chyba też przestawiony zapłon i wywalony kat.; nie wiem, czy grzebał też w gaźniku (ale chyba nie). Finał był taki, że silnik dobrze pracował, miał dobry zryw - to potiwerdzam, bo jechałem nim z Paradoxem - a do tego wyraźnie mniej spalał (deklarowane spalanie to wąskie okolice 4 l przy mało oszczędnej jeździe).
    No, ale to było zasilanie gaźnikowe. Przy wtryskach pewnie nie da się tak łatwo...



  • Wczoraj wziąłem młodego i pojechaliśmy na kopiec Sienkiewicza . To jest jakieś 14 km w jedną stronę. W drodze powrotnej zajechaliśmy do znajomej 😛 i jak już wracaliśmy to zaświeciła mi się kontrolka EPC . Już kiedyś miałem z nią do czynienia i od razu pomyślałem że (bo wtedy tak było) mam problem z włącznikiem stopu który znajduje się nad pedałem hamulca nożnego. Zatrzymałem auto i poprosiłem młodego aby zobaczył czy mam światła STOP. Ku mojemu zdziwieniu światła działały prawidłowo. Ruszyłem dalej i po ujechaniu jakichś 5km szarpnęło lekko autem i zaświecił się CHECK. No pięknie sobie myślę. Zaraz w ogóle stanę i będzie trzeba auto holować. Ale dojechałem do domu. Zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i EPC zgasł. Została sam CHECK. Od razu na myśl przyszedł mi zawór EGR. Zgasiłem auto , poszedłem do domu po komputer i podłączyłem do auta.
    No i takie błędy mi pokazał :

    0_1497762167167_2017-06-17_171223.jpg

    Teraz mam zagwozdkę. Czy to nie wina zaślepionego EGR ?


  • Moderator

    Może jakaś nieszczelność, Twoja zaślepka egr puszcza..



  • Zaślepka nie puszcza. Bardzo mocno ją dokręciłem. Dziś znów się przejechałem i nawet nie ujechałem kilometra i EPC i CHECK się zaświecił. Na telefonie pokazuje czujnik ciśnienia atmosferycznego .



  • Dziś wyjąłem zaślepkę, skasowałem błędy i zrobiłem parę kilometrów. Nic się nie zapala na desce. Wcześniej z zaślepionym EGR po kilkuset metrach palił się CHECK i EPC. Wychodzi na to że zaślepianie elektronicznego EGR nie ma sensu gdyż jak pisali mi na forum polo komputer zaczyna wówczas świrować i nawet pokazuje uszkodzenie MAP Sensora.

    Kupię używkę EGR i zobaczę. Tyle że będzie to oryginalny .



  • Po południu zrobiłem trasę 20km (Żelechów) w obie strony. Żadna z kontrolek się nie zapala. A EGR już jutro dostanę i wymienię.



  • Wczoraj już dostałem EGR i wieczorem zamontowałem. Zrobiłem kółeczko wokół miejscowości i jest OK.

    Dziś przejadę się jeszcze do Garwolina . Zobaczymy jak będzie.

    EGR używany ale w dobrym stanie :

    1_1498053634429_2017-06-20-320.jpg 0_1498053634428_2017-06-20-319.jpg

    A tu po zamontowaniu . Fota z dziś:

    0_1498053677942_2017-06-21-321.jpg


  • Moderator

    No to trzymam kciuki by wszystko się uspokoiło :)



  • @Jaco- Ja bym dla pewności tego "nowego" EGRa przed montażem wymył w środku. Zawsze to trochę pewniej. Oby już było w porządku :)



  • Zrobiłem trasę do Garwolina i do domu. Wszystko jest OK.

    Szarik oczywiście że go wymyłem przed montażem. Ja też mam nadzieję że będzie OK i tanim kosztem naprawiłem sam znów auto.


Zaloguj się, aby odpowiedzieć.
 

Wygląda na to, że Twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.