Polo 6n2 by Jaco



  • Witajcie.

    Od listopada poprzedniego roku przesiadłem się z Tico do Polo 6n2

    Auto kupione od drugiego właściciela z polskiego salonu.

    Model 6n2p
    Rok produkcji: 2000
    Liczba drzwi: 5
    Silnik: 1.4 16V 75KM
    Kolor: czerwony LC3K
    Koła : stalowe

    Wyposażenie :
    Wspomaganie
    Regulowana kierownica
    Dywaniki welurowe (obecnie są gumowe)

    Parę fotek:

    Zmiany/naprawy dotychczas
    Montaż modułu świateł dziennych
    Przyklejenie dekielków na kołpaki
    Skórzany pokrowiec na kierownicę
    Skórzany mieszek dźwigni zmiany biegów
    Montaż dodatkowych włączników w konsoli sterowania
    Montaż radia Blaupunkt (poprzednie nie oryginalne sprzedane z poprzednim samochodem)
    Naprawa instalacji radiowej
    Naprawa zamka klapy
    Naprawa oświetlenia bagażnika
    Wymiana odmy
    Wymiana cewki zapłonowej
    Wymiana kabli zapłonowych
    Wymiana rozrządu , oleju , filtrów , płynów (to było zaraz po kupnie)
    Naprawa regulacji prawego lusterka
    Wymiana siłownika centralnego zamka w lewych drzwiach kierowcy
    Zakup w okazyjnej cenie 4 kół na lato za 100zł
    Naprawa spryskiwacza tylnej szyby
    Naprawa spryskiwacza przedniej szyby
    Wymiana tylnych amortyzatorów

    Fotki niżej ...



  • A tu zdjęcia z niektórych prac:

    Reszta fotek niżej...



  • Ciąg dalszy fotek ...



  • Ładne Polo . Jeśli to nie tajemnica, to ile dałeś?
    Jak Ci się sprawuje ten silnik? Słyszałem o nim dość kiepskie opinie. Znajomy ma ten motor w Golfie 4 i po miesiącu musiał już dolać oleju, bo kontrolka od niskiego poziomu się zaświeciła (a dużych przebiegów nie robi) .



  • Ładne Polo .
    Jeśli to nie tajemnica, to ile dałeś?

    Kupiłem auto w Piasecznie za 5500zł. Bardzo długo szukałem auta bo warunkiem było aby miało 5 drzwi. Oczywiście 3 drzwiowe były dostępne w niższych cenach.

    Jak Ci się sprawuje
    ten silnik? Słyszałem o nim dość kiepskie opinie. Znajomy ma ten motor w Golfie 4 i
    po miesiącu musiał już dolać oleju, bo kontrolka od niskiego poziomu się zaświeciła
    (a dużych przebiegów nie robi) .

    Sam silnik jest ok. Ku mojemu zdziwieniu bardzo mało pali w trasie. W święta Bożego Narodzenia na pełnym zbiorniku zrobiłem 700km

    Oleju nie bierze.

    Ale przy wymianie zaraz po kupnie rozrządu i wszystkich płynów (ojej,filtry,płyn chłodniczy,olej w skrzyni) okazało się że poprzedni mechanicy skręcili rozrząd na klej. Wszystkie prawie gwinty były pozrywane. Trzeba było je od nowa robić.

    Bardziej dokuczliwe są w tych modelach skrzynie biegów , zwłaszcza te z dolnym wybierakiem . Akurat mam ja taką i poprzedni właściel już raz ją wymieniał.
    Trzeba pilnować stan poziomu oleju .

    Także trochę musiałem włożyć kasy aby spokojnie jeździć.
    Posiadam kabel VAG i program na kompie więc zanim udam się do mechanika sam stwierdzę niedomagania silnika jeśli zapali mi się CHECK .


  • Moderator

    I pomyśleć że jest tylko rok młodsze od Tico
    Dobrze się prezentuje



  • I pomyśleć że jest
    tylko rok młodsze od Tico

    Pierwsze Tico miałem z 2000r.

    Dobrze się
    prezentuje

    Dzięki


  • Admin

    I pomyśleć że jest tylko rok młodsze od Tico
    Dobrze się prezentuje

    Ojtam ojtam, Pacior... Wszystko zależy od chęci właściciela, jak utrzyma samochód.
    Jedno auto po pięciu latach będzie wyglądało na złom, drugie - u innego gościa - po piętnastu będzie wciąż ładne.



  • Jedno auto po
    pięciu latach będzie wyglądało na złom, drugie - u innego gościa - po piętnastu
    będzie wciąż ładne.

    Dokładnie



  • Kolego, od 2,5 roku posiadam właśnie Polo 6N2 a właściwie 6KV2 (Classic - sedan) ale wnętrze i silnik ten sam. Natomiast znam to auto od nowości.

    Bardzo ważne info dla Ciebie na temat eksploatacji. Przed zimą konieczne jest wymienić olej na nowy (niezależnie ile by miał kilometrów najechanych) oraz !!WYCZYŚCIĆ ODMĘ ORAZ RURKI DO NIEJ IDĄCE!!

    Jeśli tego nie zrobisz skroplona woda zamarznie w niej przy temperaturach min. -15 stopni, olej nie będzie dopływał do głowicy i się zatrze. W najlepszym przypadku zacznie wyrzucać olej wszystkimi możliwymi otworami oraz uszczelkami.

    Na forum Polo pojawia się właśnie przy zewnętrznych temperaturach -15 i więcej mnóstwo tematów o zamarzniętej odmie. Sam 2 razy to "przeżyłem", mimo że leję olej najlepszej możliwej jakości (Motul) a samo auto ma przebieg niecałe 100tyś km (pewny - bo kupiony od teścia, który był 1-szym właścicielem).

    Żeby było ciekawiej - byłem w salonie, gdzie samochód był kupiony - Auto Viva w Warszawie pytając się o akcję serwisową "garniturek" siedzący za biurkiem odpowiedział "dla Pana samochodu nie było akcji serwisowej, bo auto pozbawione jest tej wady"... Podobno dla niektórych modeli była właśnie taka akcja polegająca na montażu podgrzewania odmy w zimie.

    Problem dotyczy wszystkich silników 1.4 16v z tamtych lat montowanych m.in. w Polo / Golf / Lupo / Arosa / Cordoba / Ibiza / Fabia / Audi A2 i bodajże Octavia 1.

    P.S. przy okazji - podobno bardzo łatwo (kwotą ok. 400zł) można podnieść moc w tym samochodzie z 75KM na 100KM (nie chodzi o chiptuning a wymianę kilku elementów w silniku od wersji 100-konnej. Wyczytane na forum Polo - sam zamierzam to sprawdzić w lato).

    P.S2. mógłbyś zrobić zdjęcie kierownicy w swoim samochodzie bez pokrowca i przesłać je tu bądź na priv? U mnie w miejscu najbardziej używanym - wiadomo, lewy górny "róg" - jest tak wytarta jakby samochód miał przejechane 200 czy 300tyś...

    P.S3. jeśli masz jakieś pytania to pisz śmiało, trochę już z tym samochodem "przeżyłem"

    A to moje "pudło"



  • Bardzo ważne info
    dla Ciebie na temat eksploatacji. Przed zimą konieczne jest wymienić olej na nowy
    (niezależnie ile by miał kilometrów najechanych) oraz !!WYCZYŚCIĆ ODMĘ ORAZ RURKI DO
    NIEJ IDĄCE!!
    Jeśli tego nie
    zrobisz skroplona woda zamarznie w niej przy temperaturach min. -15 stopni, olej nie
    będzie dopływał do głowicy i się zatrze. W najlepszym przypadku zacznie wyrzucać
    olej wszystkimi możliwymi otworami oraz uszczelkami.

    O to się nie martw bo problem mi jest znany.

    Żeby było ciekawiej

    • byłem w salonie, gdzie samochód był kupiony - Auto Viva w Warszawie pytając się o
      akcję serwisową "garniturek" siedzący za biurkiem odpowiedział "dla Pana samochodu
      nie było akcji serwisowej, bo auto pozbawione jest tej wady"... Podobno dla
      niektórych modeli była właśnie taka akcja polegająca na montażu podgrzewania odmy w
      zimie.
      Problem dotyczy
      wszystkich silników 1.4 16v z tamtych lat montowanych m.in. w Polo / Golf / Lupo /
      Arosa / Cordoba / Ibiza / Fabia / Audi A2 i bodajże Octavia 1.

    Ale akcji już nie ma .

    P.S. przy okazji -
    podobno bardzo łatwo (kwotą ok. 400zł) można podnieść moc w tym samochodzie z 75KM
    na 100KM (nie chodzi o chiptuning a wymianę kilku elementów w silniku od wersji
    100-konnej. Wyczytane na forum Polo - sam zamierzam to sprawdzić w lato).

    Co zapewne wiąże się z większym zużyciem paliwa. Mnie w trasie pali średnio 5,30l/100km.
    Na pełnym baku (45l) zrobiłem 700km.

    P.S2. mógłbyś
    zrobić zdjęcie kierownicy w swoim samochodzie bez pokrowca i przesłać je tu bądź na
    priv? U mnie w miejscu najbardziej używanym - wiadomo, lewy górny "róg" - jest tak
    wytarta jakby samochód miał przejechane 200 czy 300tyś...

    Po majówce zrobię.

    P.S3. jeśli masz
    jakieś pytania to pisz śmiało, trochę już z tym samochodem "przeżyłem"

    Zapytam na PW.

    A to moje "pudło"

    Masz jakiś wątek aby go zobaczyć więcej ?


  • Admin

    Przed zimą konieczne jest wymienić olej na nowy
    (niezależnie ile by miał kilometrów najechanych) oraz !!WYCZYŚCIĆ ODMĘ ORAZ RURKI DO
    NIEJ IDĄCE!!
    Jeśli tego nie
    zrobisz skroplona woda zamarznie w niej przy temperaturach min. -15 stopni, olej nie
    będzie dopływał do głowicy i się zatrze. W najlepszym przypadku zacznie wyrzucać
    olej wszystkimi możliwymi otworami oraz uszczelkami.

    Czy doszedł już ktoś "do korzeni", tzn. czym jest spowodowana taka przypadłość? Złe wyprofilowanie wężyków/rurek, średnica?



  • Czy doszedł już
    ktoś "do korzeni", tzn. czym jest spowodowana taka przypadłość? Złe wyprofilowanie
    wężyków/rurek, średnica?

    Podobno (tak tylko czytałem) zbyt mała jest średnica rurek dlatego zbyt łatwo czop lodowy blokuje dopływ oleju... Stąd też, jak już wspominałem, była akcja serwisowa polegająca na montażu w rurze doprowadzającej do odmy grzałki, dzięki czemu oblodzenie nie powinno się ponownie zdarzyć.



  • Podobno (tak tylko
    czytałem) zbyt mała jest średnica rurek dlatego zbyt łatwo czop lodowy blokuje
    dopływ oleju... Stąd też, jak już wspominałem, była akcja serwisowa polegająca na
    montażu w rurze doprowadzającej do odmy grzałki, dzięki czemu oblodzenie nie powinno
    się ponownie zdarzyć.

    Tylko że tak naprawdę grzałka nie spełnia swojej roli. Na forum Polo też sporo o tym piszą.



  • Obiecane zdjęcie kierownicy bez pokrowca. Również bardzo powycierana.


  • Moderator

    wygląda jakby po 300 tysiącach
    Znaczy się zrobili ją z byle czego, mój Seat po 125kkm miał kierownicę w idealnym stanie (z airbag).



  • wygląda jakby po
    300 tysiącach

    Nie inaczej. Dlatego za nowo obszytą:

    Chcą 200zł z wysyłką a pokrowiec kupiłem za 25zł.

    W Tico które ostatnio miałem był identyczny.



  • Dziś trochę wolnego czasu i wypolerowałem ręcznie lampy z przodu.

    Może nie jest idealnie ale chyba się rozjaśniło.

    Sorki za jakość zdjęć .

    Przed :

    Po polerce.

    W lewej lampie są jakieś paprochy. Może kiedyś się to wydłubie.

    Zrobię też zdjęcia w dzień na zewnątrz garażu. Może będzie lepiej widać.


  • Admin

    Czym polerowałeś?



  • Czym polerowałeś?

    Wodny papier 1000 na pierwszy ogień, później 2500 i na końcu wypolerowałem pastą Tempo.

    Fotki za dnia na zewnątrz :