remont kuzowa



  • A Wy...
    ... narzekacie na korozję w Swiftach i Tico

    klik

    Tam to są blacharze A w końcowym kadrze widać spawarkę - samoróbkę


  • Moderator

    U nas sprowadza się drogie audi i inne takie, spawa się z 2 lub więcej i przystanku, a u nich nawet łady spawają



  • I z filmiku wynika, że wszystkie części blacharskie jeszcze można dostać


  • Admin

    Jasny gwint... Cudotwórcy.
    Podłoga i progi - szok...

    A pod koniec to chyba nie jakaś zwykła spawarka, lecz urządzenie do punktowego łączenia blach... Ceweczka spoko...



  • I z filmiku wynika,
    że wszystkie części blacharskie jeszcze można dostać

    A tam części... Całą możesz kupić
    LINK
    http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/models.pl?model_id=4935&branch=tth
    Lada 2107 w lakierze metalizowanym kosztuje 213600 rubli



  • Do dziś ją produkują, bądź produkowali do niedawna... W Obwodzie Kaliningradzkim możesz kupić... Lecz po doliczeniu cła, nie opłaca się...


  • Admin

    W kwietniu była gdzieś wiadomość na polskim portalu, że kończą produkcję 2107 z powodu drastycznego spadku sprzedaży.



  • Czarna Łada mniam...


  • Użytkownik archiwalny

    Tam to są blacharze
    A w końcowym kadrze widać spawarkę - samoróbkę

    Skoro ludzie jeszcze bawią się w ratowanie totalnie przerdzewiałego szmelcu, oznacza jedynie biedę właścicieli tych samochodów



  • Skoro ludzie
    jeszcze bawią się w ratowanie totalnie przerdzewiałego szmelcu, oznacza jedynie
    biedę właścicieli tych samochodów

    Hmm...czy tylko? Zauważ, że taki generalny remont samochodu może niejednokrotnie przekraczać koszt nowego "starego" samochodu. Często cena takiego autka jest uzależniona ściśle od ilości paliwa w zbiorniku


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm...czy tylko?
    Zauważ, że taki generalny remont samochodu może niejednokrotnie przekraczać koszt
    nowego "starego" samochodu.

    Zauważ też, że robione jest to nie w profesjonalnym i dobrze wyposażonym warsztacie, ale często w "stodole" przez domorosłych mechaników, którzy sklecają wszystko do kupy często z nieco lepiej wyglądającego szmelcu. Oczywiście po końcowym pomalowaniu taki pojazd jakoś wygląda, ale o wymiarach fabrycznych, czy spasowaniu części nie ma już mowy.
    Kolejna sprawa, ponieważ jest to robione metodą chałupniczą nie liczone są koszty robocizny, a same materiały to często mniejsze lub większe fragmenty ze zdemontowanych z innych samochodów części, czyli też pół darmo.

    Przypomina mi to sąsiada z garażu, który jeszcze w latach 80-tych miesiącami reanimował Warszawę i nawet silnik Mercedesa do niej wsadził. Nie było to odrestaurowanie zabytkowego samochodu (bo one wtedy po ulicach normalnie jeździły jeszcze), ale zwykła dłubanina podobna do tej z linku. Oczywiście korozja była o niebo mniejsza, jednak miesiącami siedział i ciągle coś przy tym aucie robił.
    Po ponad roku wyjechał w pierwszą jazdę testową i ........ wrócił na holu
    Z tego co pamiętam silnik był za mocny i wał lub elementy mocujące nie wytrzymały i to był koniec tego samochodu. Facet się wnerwił i sprzedał ten samochód i kupił drugi "zwykły", którym jeździł latami



  • Lada 2107 w
    lakierze metalizowanym kosztuje 213600 rubli

    Rubel chyba po 10 groszy jest, więc za 21360 zł do kupienia + cło

    Za dużo za takiego Poloneza sedana



  • Skoro ludzie
    jeszcze bawią się w ratowanie totalnie przerdzewiałego szmelcu, oznacza jedynie
    biedę właścicieli tych samochodów

    Bieda, może i tak... Pewnie jakbym miał kaskę to też nie jeździłbym swiftem i próbował go naprawiać... Ale np. kolega MKV ratuje swojego GTI, bo lubi nim jeździć, a ma inne o niebo lepsze auto.

    W Rosji też nie znajdziesz odporniejszego na ich paliwo i prostszego auta zachodniego od tej Łady (chyba, że Nivę, a to też Łada)


  • Użytkownik archiwalny

    Bieda, może i
    tak... Pewnie jakbym miał kaskę to też nie jeździłbym swiftem i próbował go
    naprawiać... Ale np. kolega MKV ratuje swojego GTI, bo lubi nim jeździć, a ma inne o
    niebo lepsze auto.

    Nie sądzę, że jest aż tylu pasjonatów, wystarczy w wyszukiwarce wpisać "remont kuzowa", aby się przekonać, ile tego jest
    Dużo lepiej nie jest u nas - wcale nie z pasji do leciwych samochodów ludzie jeżdżą jeszcze autami z lat 80 i 90-tych, często reanimując, co się da



  • U nas sprowadza się
    drogie audi i inne takie, spawa się z 2 lub więcej i przystanku, a u nich nawet łady
    spawają

    I co się śmiejesz - dla jakiegoś człowieka z Europy Zachodniej spawanie Twojego Tikacza też byłoby mega śmieszne

    Nas śmieszą Ruscy, że spawają Łady, a np. naszych zachodnich sąsiadów śmieszy, że my ratujemy Tico i Swifty


  • Moderator

    I co się śmiejesz -
    dla jakiegoś człowieka z Europy Zachodniej spawanie Twojego Tikacza też byłoby mega
    śmieszne

    Ja nie mam tikacza pospawanego z kilku

    Nas śmieszą Ruscy,
    że spawają Łady, a np. naszych zachodnich sąsiadów śmieszy, że my ratujemy Tico i
    Swifty

    Tak skonstruowany ten świat niestety, od wschodu, aż po zachód


  • Moderator

    Nie sądzę, że jest
    aż tylu pasjonatów, wystarczy w wyszukiwarce wpisać "remont kuzowa", aby się
    przekonać, ile tego jest
    Dużo lepiej nie
    jest u nas - wcale nie z pasji do leciwych samochodów ludzie jeżdżą jeszcze autami z
    lat 80 i 90-tych, często reanimując, co się da

    Niestety, u nas trzyma się stare auta, często nawet od nowości aż po ich naturalną śmierć w postaci biodegradacji. Ponadto skomplikowany i drogi, a niejednokrotnie częsty, serwis nowych aut odstrasza niejednego potencjalnego nabywcę właściciela starej, sprawdzonej konstrukcji


  • Użytkownik archiwalny

    Niestety, u nas
    trzyma się stare auta, często nawet od nowości aż po ich naturalną śmierć w postaci
    biodegradacji. Ponadto skomplikowany i drogi, a niejednokrotnie częsty, serwis
    nowych aut odstrasza niejednego potencjalnego nabywcę właściciela starej,
    sprawdzonej konstrukcji

    .... a wynika to głównie ze skromnych środków finansowych posiadaczy tych aut


  • Użytkownik archiwalny

    .... a wynika to
    głównie ze skromnych środków finansowych posiadaczy tych aut

    Zapominasz o tym, że niektórzy po prostu swoje auta lubią. U mnie na 99,9% tak dożywotnio zostanie Tico.
    Ze sprzedaży nie kupiłbym pewnie nawet nowego skutera, a Tico zawsze pojadą 4 osoby i na głowę nie pada.
    Tak więc dla mnie warto było naprawić w nim co nieco, bo koszty i tak były mniejsze niż zakup młodszej i w dobrym stanie używki z segmentu A.


  • Użytkownik archiwalny

    Zapominasz o tym, że niektórzy po prostu swoje auta lubią.

    Wcale nie zapominam

    ... warto było naprawić w nim co nieco, bo koszty i tak były mniejsze niż zakup młodszej
    i w dobrym stanie używki z segmentu A.

    Czyli jednak chodzi o mniejsze koszty