Zarowki led
-
Witam
potrzebuje zastapic 3 zarowki takzwane swieczkowe .Diodowymi generujacymi jak najwieksza ilosc lumenow .
Niestety nie mam mozliwosci wymiany zrandola
Obecnie wkrecone sa 3 zarowki o mocy 40 wat gwint e14 , co jest dosyc marna wartoscia jak na pokoj 16 metrow kwadratowychPytanie czy znacie wmiare pewnego producenta lub sprawdzony model , dodam ze chcialbym upchnac tam jak najwiecej swiatla
Koszty nie istotne , wszelkie porady i sugestie mile widziane , pozdrawiam serdecznie
-
Cześć.
Nie mam doświadczenia z żarówkami LED. Dopiero 2 miesiące temu założyłem dwie pierwsze w łazience i mogę podzielić się wrażeniami.
Otóż do tej pory miałem przy lustrze dwie zwykłe żarówki o mocy 25 W każda, mała bańka, gwint E14. Ponieważ dość często się paliły, postanowiłem zmienić na LEDowe. Będąc w Leroy-Merlin znalazłem kilka rodzajów, a ponieważ różnica w cenie LEDów o "starej" mocy 25 i 40 W nie była duża - wziąłem dwie niby-czterdziestki. Jestem na razie nimi bardzo pozytywnie zaskoczony - dają wyraźnie więcej jasnego, białego światła, niż zwykłe 40 W. Do niedawna na oświetlenie łazienki składały się trzy źródła oświetlenia - dwie zwykłe 25-tki przy lustrze i jedna zwykła 60-tka przy suficie. Po zamontowaniu tych LEDowych 40-stek przy lustrze zastanawiam się nad zlikwidowaniem światła sufitowego - w zupełności wystarczają te dwie przy lustrze.
Ceny nie pamiętam, jednak nie były te żaróweczki jakieś bardzo drogie. Firma "budżetowa": Lexman, made in P.R.C. Producent obiecuje na opakowaniu:- 6,7 W = 40 W
- 3000K, 470 lumenów
- 3 lata gwarancji
- trwałość 25 lat przy świeceniu 2,7 godz. dziennie, 20 000 włączeń i wyłączeń
- 95% mocy świecenia osiągane poniżej minuty
Po dwumiesięcznej eksploatacji mogę polecić. Nie wiem, jak będzie w przyszłości.
Gdybyś kupował, proponuję brać o większej mocy "pozornej", niż miałeś dotychczas te zwykłe żarówki (np. zamiast 40-stek weź 60-tki, jeśli nie będą dużo droższe). -