Żarówka H4, ale LED
-
Dzięki za odpowiedzi, Panowie.
Sądziłem, że po tych paru latach występowania retrofitów jacyś producenci pokusili się o zrobienie homologacji... niestety, nie. Pogrzebałem trochę w necie i okazuje się, że przepisy nie dopuszczają takiej opcji i nikomu się nie chce ich zmieniać... Można to zrobić, ale indywidualnie. No, bez przesady...
Fakt, trochę strach montować żarówkę bez homologacji, zwłaszcza w motocyklu. Bo w razie czego ewentualny sprawca może twierdzić, że "nie zauważył", a taka żarówka może przypieczętować sprawę.@Jaco napisał w Żarówka H4, ale LED:
Mam ten moduł : https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-7197824056
Wiesz co, spróbuję. Zobaczymy.
-
@leo napisał w Żarówka H4, ale LED:
Wiesz co, spróbuję. Zobaczymy.
Jak nie zda egzaminu w motorze zamontujesz w samochodzie.
A czy motor może mieć dzienne ? Czy muszą się palić z przodu i z tyłu?
-
@Jaco napisał w Żarówka H4, ale LED:
Jak nie zda egzaminu w motorze zamontujesz w samochodzie.
Ja bym jednak odradzał montowanie tego rozwiązania w samochodzie. Krew mnie zalewa jak mijam auta z tym wynalazkiem. Nikt nie bierze pod uwagę, że światła drogowe mają zupełnie inny rozkład światła i zwyczajnie oślepiają kierowców jadących z naprzeciwka, nawet jeśli to świeci 30%, 40% czy nie wiadomo iloma % mocy.
-
@Gooral mam to rozwiązanie już w drugim aucie. Mnie denerwuje jak jeszcze jeżdżą bez świateł (mnóstwo przypadków jak jadę do pracy na 14 lub z niej wracam o tej porze) lub mają te ala ledy których kompletnie nie widać.
Jeszcze mi nikt nie mrugał że go oślepiam. Uwierz mi że wieczorem nie da się na tym jeździć bo są za ciemne.
-
-
@Jaco napisał w Żarówka H4, ale LED:
Jak nie zda egzaminu w motorze zamontujesz w samochodzie.
Nie zamontuję.
W dusterze mam już dzienne, a w ticach światła są sterowane masą - trzeba byłoby zakupić inny model urządzenia.A czy motor może mieć dzienne ?
Myślałem o tym, studiowałem przepisy - literalnie nie ma tego nigdzie napisane, ale nie jest też zabronione. Więc chyba można. Ale wolę zostawić ETZ-tę w jak największym oryginale, dlatego zarzuciłem pomysł dołożenia nowoczesnego dziennego światła.
Czy muszą się palić z przodu i z tyłu?
Też nic w przepisach o tym nie ma, więc chyba można tak samo, jak w samochodzie. Dlatego zrobiłem odcięcie tyłu, który dołączam tylko wieczorem.
-
@pacior napisał w Żarówka H4, ale LED:
@leo do motocykla możesz zastosować żarówkę 35W - miałem taką w Romecie, jest identyczna jak H4. Jak będę w domu to mogę sprawdzić oznaczenia bo mi jedna chyba została.
Tak, wiem, że są słabsze żarówki z mocowaniem jak w H4 (tak samo, jak są też mocniejsze - np. ja dawno temu, po zakupie motocykla wyjąłem z reflektora... 100-watową żarówę i wstawiłem zwykłą 55/60 W). Wolałbym jednak słabszej nie wkładać, bo pogorszy się oświetlenie w nocy...
-
@leo napisał w Żarówka H4, ale LED:
bo pogorszy się oświetlenie w nocy...
Ta. Akurat Ty jeździsz po nocy .
-
-
@Jaco napisał w Żarówka H4, ale LED:
Jeszcze mi nikt nie mrugał że go oślepiam. Uwierz mi że wieczorem nie da się na tym jeździć bo są za ciemne.
No ja ostatnio widuje tego coraz więcej na drogach i mam takie odczucia jak napisałem. Możliwe jest też, że ludzie mają powsadzane źle żarówki, takich też widuję pełno - żarówka nie siedzi w kloszu w prawidłowy sposób przez co wali światłem w zupełnie innym kierunku i nawet na światłach mijania oślepiają...
-
@Gooral napisał w Żarówka H4, ale LED:
Możliwe jest też, że ludzie mają powsadzane źle żarówki,
No z tym zjawiskiem jest masakra zwłaszcza jak się jedzie w nocy. ,,Jedno oko na maroko drugie na kałukaz. ,, Chyba tak określa się zeza.
Ale zdaje mi się że BMW stosuje to rozwiązanie fabrycznie w swoich autach. -
-
@leo napisał w Żarówka H4, ale LED:
@Gooral A ja mam wrażenie, że część tego to te pseudo-xenony. Było tej chińszczyzny od cholery na rynku, sporo ludzi brało. Wnioskuję po barwie i kształcie rzucanego światła.
W moich okolicach barwa to ewidentnie zwykła żarówka, ludzie po prostu nie umieją wymienić żarówki...
-
@leo napisał w Żarówka H4, ale LED:
Wiesz co, spróbuję. Zobaczymy.
Kupiłem, przyszło, dziś przetestowałem na stole działanie.
Pracuje zgodnie z oczekiwaniami i opisem. Jedno włókno zwykłej H4 podpięte, obciążenie jedną żarówką wystarcza do zadziałania układu. Moduł załącza prąd na żarówkę po przekroczeniu 13V na zasilaniu i utrzymuje świecącą częściową mocą żarówkę także po spadku napięcia do 12V (dalej nie testowałem). Odłącza się po podaniu "+" na jeden kabelek lub masy na inny przewód.
Przy tych 13,1V, gdy moduł załącza żarówkę, ciągnie ona 1,5A, więc obniżenie mocy jest do ok. 20W - tego się spodziewałem.
Widzę sens zastosowania, ale podłączę to po swojemu. Sprawdzę jeszcze, czy faktycznie nie oślepia w dzień. Chociaż... zostawię tę robotę na późne jesienne lub zimowe wieczory.
Dzięki, Jaco. :-) -
@leo jak nie zapomnę zrobię fotę jak u mnie świeci to w dzień . Chodź kiedyś z Polo pokazywałem .
-
@Gooral te fotki są dla ciebie też.
Z około 20m moje światła z pozycji jakieś 150cm nad ziemią wyglądają tak
Jak się zniżę do wysokości świateł jest tak
A tak w garażu pod ścianą
Dzienne
Drogowe
Wiem że zdjęcie nie oddaje realiów ale nic nie oślepia.