pogaduchy o naprawach blacharskich
-
Ja też wstawiałem wstawki wycięte z reparaturki progu bo prawy próg był w większej części w dobrym stanie.
Oczywiście trzeba dokonać wnikliwej analizy stanu progu i jego okolic i być może tylko kilka wstawek załatwi problem.
Można się też zdecydować na bardziej radykalne posunięcie, jak ja.
Otóż widząc, że w jednym miejscu (tylny prawy próg) pojawiła się korozja postanowiłem kupić dwa progi na obie strony i oddałem Tico do blacharza. Miał zadanie - wymienić oba progi (nie bawić się w robienie wstawek) i sprawdzić wszystkie elementy karoserii, a na koniec wszystko pomalować.
Samochód oddałem z rozebranym kompletnie wnętrzem tylko z fotelem kierowcy. Po prostu nie chciałem, aby podczas rozbierania coś poniszczył lub zgubił. Dzięki temu miał zaoszczędzone sporo pracy, jak również wszystko było dobrze widać, bo auto było bez wyposażenia, rozebrane do "gołej blachy".
Po odebraniu auta od blacharza zrobiłem dodatkowo gruntowną konserwację profili zamkniętych i poprawienie niedoróbek.
Od tamtego momentu nie wracałem już do tematu korozji.
Dosłownie tuż przed sprzedażą Tico zauważyłem, że pojawiła się śladowa korozja od wewnętrznej strony tylnej klapy, więc jeszcze na zakończenie ją zeszlifowałem, zagruntowałem i pomalowałem.
Fotka z zakończonego pozbywania się korozji powierzchniowej:
-
@leo Tak wyglądał zakupiony przeze mnie dawca, jedyne uszkodzenia to te drzwi, w Anglii auta nawet w lepszym stanie trafiają na złom...
-
Prezentuje się naprawdę dobrze.
Kupiłeś go jako samochód, czy jako części?
Pytam z ciekawości, bo jeżeli jako części, to nie musisz martwić się o ubezpieczenie, przeglądy, ewentualne złomowanie itp. -
Jako części ;)
-
No to super!
Ciekawi mnie, dlaczego ktoś pozbył się naprawdę fajnego samochodu, gdy do wymiany były tylko drzwi? -
@Sharky napisał w pogaduchy o naprawach blacharskich:
No to super!
Ciekawi mnie, dlaczego ktoś pozbył się naprawdę fajnego samochodu, gdy do wymiany były tylko drzwi?Te drzwi to mogły nawet nie być do wymiany, mogli je na złomie uszkodzić. Tutaj samochody nie mają dużej wartości. Dla przykładu, kupiłem 11 letnego Forda Mondeo za 450£. Fakt, że okazał się być padaką i silnik padł po 8 mieisącach, stan wizualny nie był najlepszy, ale czego oczekiwać w tej kwocie.
Dużo ludzi oddaje je u dealerów biorąc nowe i mają w zamian za to jakiś rabat. Jeśli jest to starsze auto dealer je złomuje, bo nie opłaca mu się bawić w ew. pretensje nowego nabywcy, że nie działa to czy tamto. -
O tego Matiza ktoś naprawdę dbał, mam do niego książkę serwisową, stos faktur i zaświadczenia z przeglądu (MOT). Wszystkie naprawy były robione w ASO, wymiany oleju i filtrów wcześniej niż zaleca to producent. Niestety nie znam historii uszkodzenia tych drzwi.
-
@Gooral I ciężko się eksportuje auta z UK na wschód.
Nie wiem jak w UK, ale w DE jak handlarz sprzedaje auto konsumentowi to udziela rocznej "rękojmi", w sensie że w momencie sprzedaży auto jest w pełni sprawne, bez żadnych ukrytych wad.
I są auta dla konsumentów i dla handlarzy ze wschodu w komisach.
-
@esen napisał w pogaduchy o naprawach blacharskich:
@Gooral I ciężko się eksportuje auta z UK na wschód.
Nie wiem jak w UK, ale w DE jak handlarz sprzedaje auto konsumentowi to udziela rocznej "rękojmi", w sensie że w momencie sprzedaży auto jest w pełni sprawne, bez żadnych ukrytych wad.
I są auta dla konsumentów i dla handlarzy ze wschodu w komisach.
Tutaj starsze auta opisuje się w ogłoszeniu jakos spare&repair, i wszyscy wiedzą, że nikt za to nie bierze odpowiedzialności, nawet jeśli auto wydaje się w całkiem dobrym stanie. Po prostu ludzie wiedzą, że to starsze auto i może paść coś w każdej chwili.
-
jak rozmowy o blaszce to i ja coś wrzucę :D Nissna Primera z 97 robiłem go w 2013 jakoś, jak kumpel sprzedawał w 2017 nic nie wyłaziło :D
zgadnijcie czym ogarnięte 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 -
@zajczykowski no nie gadaj że mata szklana, żywica i szpachloza. No i widzę chyba nit na końcu.
-
@likaon nie bo by się złożył :D sponsorem była castorama, dział dachy :D
-
@zajczykowski a masz może jakąś foto relację ? Bo wygląda całkiem, całkiem. Szukać w dziale systemy rynnowe czy pokrycia dachowe ? :)
-
@zajczykowski napisał w pogaduchy o naprawach blacharskich:
@likaon nie bo by się złożył :D sponsorem była castorama, dział dachy :D
Rynne aluminiową dosztukowałeś? 😂
-
Skoro naprawy blacharskie to może ,polecacie jakąś spawarke co2 ,taką dla amatora . Pozdrawiam .
-
@Kris Jeśli masz trochę czasu, polecam Ci kanał na YT tego gościa:
kanał Pirana
Obecnie na playliście 45 filmików, w tym nauka spawania oraz testy różnych spawarek marketowych. :-) -
@leo
Oglądam kanał Pirana od dłuższego czasu.
Ostatnio prezentował spawarkę (urządzenie spawalnicze) z Lidla.
Całkiem niedawno podobną kupiłem (o której wspominał na początku filmu) za 299zł.
Pierwsze spawanie wyszło nawet całkiem dobrze.
Jest jedno ograniczenie dla mnie - wymagane jest zabezpieczenie 16A, a u mnie w garażu mam 10A.
Tak więc muszę jechać do rodziców i podłączać się pod instalację w domu jednorodzinnym.
Już sobie planuję na wiosnę pospawać wsporniki od tłumika Corsy.
To dopiero na wiosnę, bo jutro czeka mnie operacja, a powrót do zdrowia kolejne 2-3 miesiące. -
@likaon mam trochę fot z prac, rynna ocynk :D każdy próg z tego się ogarnie :D nawet w smarcie robilem wstawki w nadkola bo blacha tak cienka ze to gnije raz dwa😂
-
@Sharky mówimy o tym urządzeniu do spawania bez gazu tylko na specjalny drut? ☺Bo jestem właśnie bardzo ciekawy jak to daje rade do spawania blach w aucie. chciałbym się nauczyć na czymś a niewydawac kasę na taka na gaz.
-
@leo Oglądam Pirana i nawet pisałem kometarz w tej sprawie :) Ciekaw byłem waszych doświadczeń .Pozdrawiam