Pęknięta osłona przegubu .
-
Sprzedawca w sklepie powiedział,że to nie jest z tego gumo/tworzywa , i rzeczywiście miała prawo pęknąć ,że teraz takie robią , bo jest zbyt .(Popyt daje sprzedaż ) .Ja się zdenerwowałem , a on że wybrałem najtańszą osłonę a On tylko to sprzedaje i niemoże przewidzieć jak dana część się zachowa i ile wytrzyma ,i że handlarze takie części stosują żeby zaoszczędzić na kosztach . Nr na osłonie to numer zestawu osłona,smar ,itd i że nie jest w stanie stwierdzić z jakiej to firmy było , bo nie mam opakowania . Zapłaciłem 30 zł za nową Lobro i zaczoł gadać , gadać , że go miałem dość i wyszedłem , Wniosek- Nie kupować z najniższej półki , bo cena mówi o jakości . On do Tico mało części sprowadza , bo to stare auta i ,żebym zawsze szukał sobie coś w przedziale średniej ceny bo takie części się kupuje jak Auto dla siebie się robi , a Mechanicy ,czasem specjalnie zakładają dziadostwo ,żeby się zepsuło , bo by nie mieli roboty :) Tak jak ze wszystkim w dzisiejszych czasach powtarzalnego produktu i epoce made in hina . Jak bym miał pudełko to by odesłał do reklamacji , Wiem ,że mógł bym się kłócić , szkoda mojego czasu i roboty , ale no cóż człowiek się uczy na błędach . 1 Nie wyrzucać rachunków. 2 trzymać opakowanie całe życie i jeden dzień dłużej . 3 nie kupować najtaniej :) Pozdrawiam .
-
@Kris napisał w Pęknięta osłona przegubu .:
3 nie kupować najtaniej :)
To jest bardzo często dobra zasada, a jak chodzi o części samochodowe to prawie zawsze. Jakość niestety jest z ceną powiązana, niekoniecznie najdroższa część jest najlepsza, ale najtańsza najczęściej jest najgorsza. Oczywiście, czasami różnica w cenie między oryginałem a zamiennikiem (albo dobrym zamiennikiem a kiepskim) jest duża i chce się zaoszczędzić, ale często potem sprowadza się to do konieczności wykonania tej samej roboty dwa razy i już wcale nie jest taniej. Problem pojawia się gdy części dobrej jakości do danego modelu już nie ma i zostały same kiepskie.
-
Tak jak powiedział sprzedawcy jeden klient ... Nie stać mnie na to,żeby kupować najtańsze części :) Pozdrawiam ...
-
Z tego co pisałeś latem gdy kupiłeś i zamontowałeś tą nieszczęsną osłonę to była elastyczna, dało się ją bez rozerwania założyć i nic nie zapowiadało szybkiego jej końca. Mam pytanie bo o tym nie wspominałeś czy po wymontowaniu z samochodu zimnej sztywnej osłony jak zaniosłeś ją do domu gdzie się ogrzała w temperaturze pokojowej to ponownie stała się tak elastyczna jak w dniu zakupu.
Pytam o to bo jeśli zrobiła się w sposób nieodwracalny sztywna i krucha to mogła się szybko zestarzeć z powodu całkowitego braku dodatków zapobiegających starzeniu się gumy. Jednak nie wydaje mi się, że mógłby być to jedyny i najważniejszy czynnik tak krótkiej żywotności osłony - oprócz braku dodatków przeciwdziałających starzeniu gumy i innych uszlachetniających komponentów zapewne użyto najniższej jakości najtańsze składniki podstawowe mieszanki gumowej. Sporo ciekawych informacji na temat starzenia się gumy można znaleźć w tym artykule
http://elastomery.pl/streszczenia/E2017_1_Datta.pdf -
Jak ją zakładałem to na zewnątrz mogło być 25-30 st.c , nie zwracałem większej uwagi na osłonę ,bo wymieniałem jeszcze amortyzatory, pompkę paliwa (lała olejem )przewody , filtry itd. Sprzedawca pokazywał mi aktualne osłony (do innych samochodów) z tego tworzywa , ale sam stwierdził ,że to nie jest to . Im cieplej tym jest miększa , Przy - 10 st. skała nie do zgięcia ( ścisnąć można wyłącznie w imadle, i o dziwo nie pękła ),wraz ze wzrostem temperatury staje się miększa ,przy 30 st. jest niemal gumą idealną . Wiem bo ogrzewałem ją i mroziłem na przemian .. Więc przeznaczona do Tico które wysyłają do Afryki :) bo jak na szrocie pytam o części , to mówią ,że całe zestawy(silnik skrzynia) wysyłają do Afryki ...
-
@Kris napisał w Pęknięta osłona przegubu .:
Więc przeznaczona do Tico które wysyłają do Afryki :)
albo wersja letnia na nasz kraj :)
bo jak na szrocie pytam o części , to mówią ,że całe zestawy(silnik skrzynia) wysyłają do Afryki
Ja to słyszałem na szrocie w Nowym Dworze Mazowieckim tylko, że odbiera je od nich jakiś Indyjski odbiorca.
-
Pierwszy raz czytam o Afryce. Było kilka lat temu na forum pisane, że odbywał się eksport używanych tico z PL do Kazachstanu... Jeden z userów opisywał, jak to w odpowiedzi na ogłoszenie o sprzedaży przyjechało do niego dwóch Kazachów. Zapłacili nawet dobre pieniądze za autko, bez targowania się, i pojechali do siebie... :-)
-
@ryszard napisał w Pęknięta osłona przegubu .:
Ja bym dał oryginalną Daewoo Motor osłonę. Wiem, że padnie zaraz pytanie skąd ją dziś wziąć. Można kupić za małe pieniądze oryginalny przegub używany na szrocie i przełożyć osłonę jeżeli sam przegub masz dobry.
Z tym szrotem bym uważał, bo może trafić na chińską osłonę. Loteria.
-
@leo
To, że znajdują się chętni za wschodniej granicy na kompletne Tica ze szrotu to nic dziwnego - wyremontują i mają dobre i tanie w eksploatacji auta. Natomiast ciekawe do czego biorą w ilościach hurtowych kompletne jednostki napędowe bo przecież nie na przetop. -
@miechomiecho
Masz rację ale kolegę uczuliłem na to i zapodałem zdjęcia oryginalnej Daewoo Motor osłony co by nie pomylił z zamiennikiem. -
Silniki z Tico są bardzo popularną jednostką napędową do pomp głębinowych i agregatów na bliskim wschodzi oraz w Afryce. Prosty, ekonomiczny, wytrzymały i kompaktowy silnik, zasilany gaźnikiem więc przepali w sumie wszystko, chyba dlatego jest na niego takie zapotrzebowanie
-
Kiedyś zastanawiałem się nad możliwością włożenia ticowego silnika do motolotni. I wychodziło mi, że chyba dałoby się i byłoby to całkiem dobre rozwiązanie.