Nowy samochód a'la Fabia
-
@esen Suzuki Baleno?
-
@Gooral powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
@esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Po co wam ta podgrzewana szyba przednia? Nawiewy nie działają?
Działają, ale fajny bajer w okresie jesienno-zimowym - potrzeba jednak parę minut zanim auto się zagrzeje i będzie leciało ciepło na przednią szybę a jak masz podgrzewanie to po minucie góra dwóch masz wodę zamiast szronu ;)
Tylko ogrzewanie postojowe (Webasto, Eberspacher). Reszta to półśrodki.
-
@esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Po co wam ta podgrzewana szyba przednia? Nawiewy nie działają?
Bardzo dobre rozwiązanie. System cieniutkich, sinusoidalnie ułożonych drucików - grzałeczek w try miga uwalnia CAŁĄ szybę z lodu czy szronu. Zero skrobania, zero czekania na zagrzanie się silnika, żeby kraść mu tę pierwszą odrobinę ciepła, zero czekania, aż ledwo cieplejsze powietrze zacznie lizać szybę od środka, żeby na zewnątrz lód zaczął powoli, plackami odpuszczać itp.
Tu wsiadasz do auta, odpalasz, włączasz grzanie szyb; gdy się usadowisz, zapniesz pasy, włączysz światła i radio - już masz całą szybkę uwolnioną od lodu. Idealna sprawa na parkowanie pod blokiem w naszym klimacie. -
@esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Z innej beczki, które samochody mają "niemieckie" migacze? W sensie, jak się odchyli dźwignię to miga trzy razy. Zauważyłem w kilku azjatyckich że tego nie mają (Suzuki na przykład i Toyota).
W Suzuki i Toyocie jest tak, że lekkie odchylenie dźwigienki powoduje miganie tyle ile trzymasz (niekoniecznie akurat trzy razy) bez zaskakiwania blokady. Moim zdaniem wygodniejsze, jak coś szybko omijasz to trzecie mrugnięcie masz już dawno po fakcie i może bardziej mylić innych niż pomagać.
-
@drzonca powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Tylko ogrzewanie postojowe (Webasto, Eberspacher). Reszta to półśrodki.
Prędzej Webasto nazwałbym półśrodkiem niż podgrzewaną przednią szybę. :P No i Webasto jest kompletnie nieekonomiczne, a nawet zbędne w naszym klimacie... Ot taki kolejny bajer dla tych co lubią szpanować wyposażeniem auta!
-
@drzonca powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
@esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Z innej beczki, które samochody mają "niemieckie" migacze? W sensie, jak się odchyli dźwignię to miga trzy razy. Zauważyłem w kilku azjatyckich że tego nie mają (Suzuki na przykład i Toyota).
W Suzuki i Toyocie jest tak, że lekkie odchylenie dźwigienki powoduje miganie tyle ile trzymasz (niekoniecznie akurat trzy razy) bez zaskakiwania blokady. Moim zdaniem wygodniejsze, jak coś szybko omijasz to trzecie mrugnięcie masz już dawno po fakcie i może bardziej mylić innych niż pomagać.
W Tico i Dusterze jest podobnie. Wystarczy odchylić tylko trochę, żeby styki się "spotkały" - ale nie do końca ciągnąć dźwigienkę.
To chyba tak działa w każdym (lub prawie każdym) aucie. -
@BPX33 powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
@drzonca powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Tylko ogrzewanie postojowe (Webasto, Eberspacher). Reszta to półśrodki.
Prędzej Webasto nazwałbym półśrodkiem niż podgrzewaną przednią szybę. :P
Przy podgrzewanej przedniej szybie masz spływający śnieg z przodu, ale boki dalej musisz skrobać i w aucie zimno. Przy webasto śnieg spływa ze wszystkich szyb i wsiadasz do ciepłego wnętrza.
No i Webasto jest kompletnie nieekonomiczne, a nawet zbędne w naszym klimacie...
Dokładnie to samo można powiedzieć o klimatyzacji.
-
@drzonca powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Dokładnie to samo można powiedzieć o klimatyzacji.
Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że Webasto zużywa tyle samo paliwa co klima? XD
Poza tym nie wiem jak chcesz porównywać klimę z Webasto? Policz ile dni w Polsce jest upalnych, a ile mroźnych (o ile jeszcze jakiekolwiek można tak nazwać w ostatnich latach...). No i na koniec. Bez klimy da się żyć! Jeżdżę już od 9 lat autem bez klimy i jakoś nie narzekam. Także bez Webasto można żyć tym bardziej. ;)
-
@BPX33 powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
@drzonca powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Dokładnie to samo można powiedzieć o klimatyzacji.
Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że Webasto zużywa tyle samo paliwa co klima? XD
Średnio w ciągu całego roku chyba sporo mniej. Webasto załączasz na kilkanaście minut przed odpaleniem silnika w zimie. Klima w lecie czasem działa podczas jazdy godzinami. Dodatkowo dzięki webasto silnik w zimie od razu po rozruchu jest ciepły i mniej pali niż zimny - to częściowo rekompensuje wcześniejsze zużycie paliwa przez webasto.
Poza tym nie wiem jak chcesz porównywać klimę z Webasto? Policz ile dni w Polsce jest upalnych, a ile mroźnych (o ile jeszcze jakiekolwiek można tak nazwać w ostatnich latach...).
Wystarczą chłodne albo śnieżne.
No i na koniec. Bez klimy da się żyć! Jeżdżę już od 9 lat autem bez klimy i jakoś nie narzekam. Także bez Webasto można żyć tym bardziej. ;)
Jasne, można.
-
Panowie, wróćmy do tematu ;)
Kia Rio :)
-
@pacior powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Panowie, wróćmy do tematu ;)
Kia Rio :)
A ja bym jednak obstawał za Cee'd em ;)
-
@Gooral powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
@pacior powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Panowie, wróćmy do tematu ;)
Kia Rio :)
A ja bym jednak obstawał za Cee'd em ;)
Ja też, jeżeli mieści się w budżecie ;)
-
-
@esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
@pacior Ja chyba jednak zostanę przy Fabii Kombi. Widzę w Niemczech popularny jest eksport EU, wtedy cena taka sama jak w Polsce ;)
Coś się tak uparł na Skodę? No chyba, że myślisz o tej w wersji RS to w pełni rozumiem, bo w zeszłym roku widziałem taką białą lalunię z czarnymi alu. :D
-
@BPX33 proste, jeżdzę Fabią od 2013 roku (kupiłem od teścia, miała 60K przejechane, teraz 140 już). Wersja z 2008 roku.
Wszystko mi tam pasuje. Wygodnie się siedzi, wygodnie są rozplanowane kontrolki. Wszystko na swoim miejscu. Nic nie trzeszczy.
No i do mechanika jeżdzę raz w roku na przegląd ASO. Potem nic.
No i do tego ma taki normalny styl w środku, casualowy bym powiedział. Nie tak jak te azjatyckie które wyglądają albo jak z kosmosu (Mazdy) albo jak by były zrobione z najtańszych plastików (Suzuki).
I takie jeszcze drobne rzeczy jak np. przekładnia skrzyni biegów. W nowym Suzuki to chodzi tak, że po powrocie z wakacji (2 tygodnie jeździłem Suzuki), o mało bym wyrwał drążek przy pierwszej zmianie biegów w Skodzie. W skodzie zmieniam dwoma palcami biegu, tam musiałem używać mięśni.
EDIT: na wygląd zewnętrzny w sumie w ogóle nie patrzę. Ja widzę auto od środka, na zewnątrz jak wygląda jest dla mnie sprawą drugorzędną.
-
@esen jeżdżę od roku wersją z 2013 roku i nic nie zrozumiałem co napisałeś... :P
Ni to szybkie, ni to ładne, pakowne też nie bardzo. Widoczność do tyłu i do przodu po ukosie (przez słupki A) beznadziejna (mój Swift z 1998 to przy tym majstersztyk jeśli chodzi o widoczność!). Biegi faktycznie chodzą łatwo, ale co Ty baba jesteś, że zależy Ci na takich rzeczach? XD Sprzęgło też ma tak długi skok (ze dwa razy dłuższy niż w Swifcie), że przez pierwsze 2 tygodnie uczyłem się jazdy takim autem. Bieg wsteczny w miejscu jedynki (pod nią) beznadziejne! Na początku nie wiedziałem czy mam wbitą jedynkę czy wsteczny i parę razy pojechałem do tyłu zamiast do przodu... W samochodach ze skrzynią pięciobiegową wsteczny powinien być pod piątką! ZAWSZE I KROPKA!!! Kończąc temat skrzyni. Jak dla mnie jest kompletnie nieprecyzyjna. Ileż to razy jak chciałem szybko wbić z dwójki na trójkę nadziałem się na przegrodę (?) to już nawet nie liczę... Nawet teraz po roku jeżdżenia zdarza mi się tak zrobić. W moim Swifcie gdzie drążek zmiany biegów ma już spory luz z racji wieku nigdy czegoś takiego nie zrobiłem! W ogóle skrzynia w Swifcie ma jakoś "bliżej siebie" biegi, a nie przerwy jak między jedynkami Karolaka! XDNo to chyba wszystko, choć na bank o czymś zapomniałem! Osobiście nie kupiłbym Skody, bo na pewno wszystkie mają ww. "mankamenty".
-
Myśmy chyba innymi Skodami jeździli. U mnie słupek A to bajka, w porównaniu do Suzuki to musiałem tam machać łbem jak pingwin przy skręcie w lewo.
Biegi faktycznie chodzą łatwo, ale co Ty baba jesteś, że zależy Ci na takich rzeczach
Raczej chodzi o technologie. Jeśli chodziz lekko to nie dlatego, że tak ma, tylko dlatego, że ktoś potrafi to tak zrobić.
Bieg wsteczny w miejscu jedynki (pod nią) beznadziejne!
To jest kwestia gustu, dla mnie to normalna rzecz, jak to w niemieckich samochodach.
Ale dobrze, że to napisałeś. Ja jeżdzę wersją z 2008 (MK2?), wiem, że ta "nowa Fabia" już się zmieniła. Może poszli po taniości. Będę to musiał zweryfikować.
Na pewno na minus tej nowej, nowej (MK3?), jest, że nie ma już dwóch schowków (moja ma ten patent skodowski, że jest jeden otwierany do góry i drugi otwierany w dół).
-
@esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:
Myśmy chyba innymi Skodami jeździli. U mnie słupek A to bajka, w porównaniu do Suzuki to musiałem tam machać łbem jak pingwin przy skręcie w lewo.
Narzekasz na skrzynię, plastiki, słupek... Jakim modelem Suzuki jeździłeś i z którego roku?
Na pewno na minus tej nowej, nowej (MK3?), jest, że nie ma już dwóch schowków (moja ma ten patent skodowski, że jest jeden otwierany do góry i drugi otwierany w dół).
Tak mam w Aurisie. Fajne.
-
-