[ALL] Swap z 1.0 na 1.3 8v
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 kwi 2014, 21:26 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
Witam teraz wieczorkiem przeglądając swifty podszedł mi pewien pomysł.
Czy jeżeli chodzi o zmianę silnika mojej 1.0 na zwykły 1.3 8v czy cała elektryka pasuję itp?
Chodzi o to czy tam wszystkie kable od czujników podciśnień i innych pierdół są takie same, i czy tylko należy wymontować stary i założyć nowy silnik z lekko przerobionymi łapami?
I jak zwykły 1.3 idzie do 100 ze skrzynią od 1.0 ktoś ma jakieś doświadczenia?
Moja wiedza nie jest największa ale mam ojca mechanika i warsztat który ogarnie przełożenie wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę ale z elektryką nie da rady, przez co odrzucam myśl o 1.3 16v SOHC. -
Użytkownik archiwalnynapisał 21 kwi 2014, 21:28 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 01:31
elektryka nie spasuje i tak. Najprościej i najłatwiej przerzucić całą wiazke , robi sie to maksymalnie 2 godziny i jest pewność odpalenia
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 kwi 2014, 21:39 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
Z tego co mi wiadomo mono-wtrysk jest taki sam a co do elektryki coś dokładniej? I na allegro nie ma wiązek tak jak patrzę albo źle szukam.
-
napisał 21 kwi 2014, 23:00 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:31
Moja wiedza nie
jest największa ale mam ojca mechanika i warsztat który ogarnie przełożenie
wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę ale z elektryką nie da rady, przez co odrzucam
myśl o 1.3 16v SOHC.I tak do 1.3 8V musisz wiązkę z tej wersji silnikowej kłaść, to już lepiej przy tej samej robocie zarzucić 1.3 DOHC (z GTI)...
Plastekk akurat ma graty do swapu, pewnie nawet ten swap mógłby wykonać
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 08:00 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 01:31
1. Jaki rocznik auta.
2. potrzebujesz półosi z 1.3
3. jest szansa ze odpali na osprzęcie z litrówki
4. zmiana licznika -
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 11:35 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
99r. Wiem że są tak jakby 2 odmiany tego 1.3 ten stary z metalową pokrywą zaworów z mk3 i ten ciut nowszy mk4.
-
napisał 22 kwi 2014, 16:33 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:31
99r. Wiem że są tak
jakby 2 odmiany tego 1.3 ten stary z metalową pokrywą zaworów z mk3 i ten ciut
nowszy mk4.Masz dwa wyjścia:
1,3 16V SOHC po 2001 roku 85 KM + skrzynia z litrówki
1,3 16V DOHC 101 KMNa 1.3 8V 68 KM nie warto raczej zmieniać
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 17:15 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
Planowałem wrzucić potem głowice od SOHC 16v i zostawić ten mono-wtrysk.
-
napisał 22 kwi 2014, 17:26 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 01:31
Planowałem wrzucić
potem głowice od SOHC 16v i zostawić ten mono-wtrysk.Ja bym na Twoim miejscu zmieniał na 1.3 MkV 85KM + skrzynia z 1.0.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 17:36 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
Ten silnik 1.3 16v był taki sam w mk5 jak i w Baleno?
Jeżeli nie obejdzie się bez zmiany wiązki to wolę wrzucić już ten mocniejszy.
Tylko z tego co szukałem ciężko o wiązkę z 1.3 16v mk5 -
napisał 22 kwi 2014, 17:42 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 01:31
Ten silnik 1.3 16v
był taki sam w mk5 jak i w Baleno?
Jeżeli nie obejdzie
się bez zmiany wiązki to wolę wrzucić już ten mocniejszy.Tylko, że 1.3 z GTi będzie miał minimum 18 lat, a 1.3 z MkV najwyżej 13.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 17:54 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
Nie biorę pod uwagę GTI ze względu na dostępność i koszt części.
-
napisał 22 kwi 2014, 18:21 ostatnio edytowany przez likaon 11 lis 2016, 01:31
A jesteś pewien że do głowicy 1.3 16v sohc podejdzie kolektor ssący z monotrysku ? Bo nie do końca jestem przekonany że on pasuje, tylko nie mam zdjęć żadnych aby podeprzeć moją teorię.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 19:01 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
Dobre pytanie. Chyba nikt tutaj nie kombinował w ten sposób. W sumie innym wyjściem było by sprzedanie obecnej 1.0 i kupno już takiego 1.3 16v tylko stan mojej budy jest praktycznie idealny. Może ktoś chętny na moją litrówkę?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 21:28 ostatnio edytowany przez KonradSwift 11 lis 2016, 01:31
Nie podejdzie kolektor od 8v do 16v SOHC, na 100%
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 21:34 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
No to mój plan legł w gruzach. Jak na razie matura przede mną. Po zdaniu sie pomyśli albo zostanie przy tym co jest.
Jeszcze małe pytanko czy do takiego baleno 1.3 podjedzie skrzynia od swifta 1.0? -
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 21:46 ostatnio edytowany przez KonradSwift 11 lis 2016, 01:31
Na blok podejdzie, tylko trzeba urzeźbić łapę do podłużnicy.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 22 kwi 2014, 22:49 ostatnio edytowany przez macio1120 11 lis 2016, 01:31
A z półosiami nie będzie problemu?
-
napisał 23 kwi 2014, 03:15 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:31
Dobre pytanie.
Chyba nikt tutaj nie kombinował w ten sposób. W sumie innym wyjściem było by
sprzedanie obecnej 1.0 i kupno już takiego 1.3 16v tylko stan mojej budy jest
praktycznie idealny. Może ktoś chętny na moją litrówkę?BPX może weźmie, bo pisał, że jego sprzęt ulega biodegradacji
Sam się zastanawiam, czym będę jeździł po zezłomowaniu swojego sedana
Znowu Swift, czy dać sobie spokój i kupić coś bardziej dopracowanegoW sumie całe życie Swiftem jeździć
-
napisał 23 kwi 2014, 09:54 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 01:31
BPX może weźmie, bo
pisał, że jego sprzęt ulega biodegradacjiSorry, ale litrówki na następne auto na pewno nie wezmę. Nie żebym narzekał, ale czas na coś mocniejszego.
Albo MkV 1.3 albo Sport MkVII.