[ALL] Swap z 1.0 na 1.3 8v
-
Witam teraz wieczorkiem przeglądając swifty podszedł mi pewien pomysł.
Czy jeżeli chodzi o zmianę silnika mojej 1.0 na zwykły 1.3 8v czy cała elektryka pasuję itp?
Chodzi o to czy tam wszystkie kable od czujników podciśnień i innych pierdół są takie same, i czy tylko należy wymontować stary i założyć nowy silnik z lekko przerobionymi łapami?
I jak zwykły 1.3 idzie do 100 ze skrzynią od 1.0 ktoś ma jakieś doświadczenia?
Moja wiedza nie jest największa ale mam ojca mechanika i warsztat który ogarnie przełożenie wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę ale z elektryką nie da rady, przez co odrzucam myśl o 1.3 16v SOHC. -
elektryka nie spasuje i tak. Najprościej i najłatwiej przerzucić całą wiazke , robi sie to maksymalnie 2 godziny i jest pewność odpalenia
-
Z tego co mi wiadomo mono-wtrysk jest taki sam a co do elektryki coś dokładniej? I na allegro nie ma wiązek tak jak patrzę albo źle szukam.
-
Moja wiedza nie
jest największa ale mam ojca mechanika i warsztat który ogarnie przełożenie
wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę ale z elektryką nie da rady, przez co odrzucam
myśl o 1.3 16v SOHC.I tak do 1.3 8V musisz wiązkę z tej wersji silnikowej kłaść, to już lepiej przy tej samej robocie zarzucić 1.3 DOHC (z GTI)...
Plastekk akurat ma graty do swapu, pewnie nawet ten swap mógłby wykonać
-
1. Jaki rocznik auta.
2. potrzebujesz półosi z 1.3
3. jest szansa ze odpali na osprzęcie z litrówki
4. zmiana licznika -
99r. Wiem że są tak jakby 2 odmiany tego 1.3 ten stary z metalową pokrywą zaworów z mk3 i ten ciut nowszy mk4.
-
99r. Wiem że są tak
jakby 2 odmiany tego 1.3 ten stary z metalową pokrywą zaworów z mk3 i ten ciut
nowszy mk4.Masz dwa wyjścia:
1,3 16V SOHC po 2001 roku 85 KM + skrzynia z litrówki
1,3 16V DOHC 101 KMNa 1.3 8V 68 KM nie warto raczej zmieniać
-
Planowałem wrzucić potem głowice od SOHC 16v i zostawić ten mono-wtrysk.
-
Planowałem wrzucić
potem głowice od SOHC 16v i zostawić ten mono-wtrysk.Ja bym na Twoim miejscu zmieniał na 1.3 MkV 85KM + skrzynia z 1.0.
-
Ten silnik 1.3 16v był taki sam w mk5 jak i w Baleno?
Jeżeli nie obejdzie się bez zmiany wiązki to wolę wrzucić już ten mocniejszy.
Tylko z tego co szukałem ciężko o wiązkę z 1.3 16v mk5 -
Ten silnik 1.3 16v
był taki sam w mk5 jak i w Baleno?
Jeżeli nie obejdzie
się bez zmiany wiązki to wolę wrzucić już ten mocniejszy.Tylko, że 1.3 z GTi będzie miał minimum 18 lat, a 1.3 z MkV najwyżej 13.
-
Nie biorę pod uwagę GTI ze względu na dostępność i koszt części.
-
A jesteś pewien że do głowicy 1.3 16v sohc podejdzie kolektor ssący z monotrysku ? Bo nie do końca jestem przekonany że on pasuje, tylko nie mam zdjęć żadnych aby podeprzeć moją teorię.
-
Dobre pytanie. Chyba nikt tutaj nie kombinował w ten sposób. W sumie innym wyjściem było by sprzedanie obecnej 1.0 i kupno już takiego 1.3 16v tylko stan mojej budy jest praktycznie idealny. Może ktoś chętny na moją litrówkę?
-
Nie podejdzie kolektor od 8v do 16v SOHC, na 100%
-
No to mój plan legł w gruzach. Jak na razie matura przede mną. Po zdaniu sie pomyśli albo zostanie przy tym co jest.
Jeszcze małe pytanko czy do takiego baleno 1.3 podjedzie skrzynia od swifta 1.0? -
Na blok podejdzie, tylko trzeba urzeźbić łapę do podłużnicy.
-
A z półosiami nie będzie problemu?
-
Dobre pytanie.
Chyba nikt tutaj nie kombinował w ten sposób. W sumie innym wyjściem było by
sprzedanie obecnej 1.0 i kupno już takiego 1.3 16v tylko stan mojej budy jest
praktycznie idealny. Może ktoś chętny na moją litrówkę?BPX może weźmie, bo pisał, że jego sprzęt ulega biodegradacji
Sam się zastanawiam, czym będę jeździł po zezłomowaniu swojego sedana
Znowu Swift, czy dać sobie spokój i kupić coś bardziej dopracowanegoW sumie całe życie Swiftem jeździć
-
BPX może weźmie, bo
pisał, że jego sprzęt ulega biodegradacjiSorry, ale litrówki na następne auto na pewno nie wezmę. Nie żebym narzekał, ale czas na coś mocniejszego.
Albo MkV 1.3 albo Sport MkVII.