Swift Mk4 1.3 spalanie ok9litrów
-
witam
przyszła wiosna więc czas wziąść się za naprawy
Suzi za dużo pali..
wymieniłem:
swiece
kable
sonde
filtr powietrza
ale bez rezultatu
w ostatni bardzo ciepły weekend czuć było paliwo w kabinie, ale tylko tego dnia i niegdy wcześniej ani później,
dziś obadałem stan przewodów paliwowych i nic nie wygląda niepokojąco hmm..wpadłem więc na inny pomysł.. suza ma klimatyzację, na dodatek niesprawną - coś nie tak z elektryką,
generalnie nie chłodzi ale może jakieś zwarcie powoduje że ona pracuje zwiększając zużycie paliwa, od czego to zależy że przy klimie spala więcej?
spróbuje ją naprawić a jak nie to przynajmniej zdemontować
jakieś sugestie? -
Jak jest klima włączona to silnik ma dodatkowy opór do pokonania ponieważ musi napędzać sprężarkę klimy, a że nie ma nic za darmo to idzie na to więcej paliwa. Może jak byś ściągnął pasek od klimy to byś się przekonał czy to z tego powodu.
-
czyli samo zdjęcie paska powinno dać już odpowiedź,
prawdopodobnie zauważe to odrazu po nieco wyższych obrotach?
co do klimy to niemogę dopatrzeć się sterownika czy co to tam jest w kabinie,
jakieś druciarstwo zrobione i gdy nie włączam swiatel nawet pali się kontrolka od klimy że włączona niby jest -
witam
przyszła wiosna
więc czas wziąść się za naprawy
Suzi za dużo pali..
wymieniłem:
swiece
kable
sonde
filtr powietrza
ale bez rezultatu
w ostatni bardzo
ciepły weekend czuć było paliwo w kabinie, ale tylko tego dnia i niegdy wcześniej
ani później,
dziś obadałem stan
przewodów paliwowych i nic nie wygląda niepokojąco hmm..
wpadłem więc na
inny pomysł.. suza ma klimatyzację, na dodatek niesprawną - coś nie tak z elektryką,
generalnie nie
chłodzi ale może jakieś zwarcie powoduje że ona pracuje zwiększając zużycie paliwa,
od czego to zależy że przy klimie spala więcej?
spróbuje ją
naprawić a jak nie to przynajmniej zdemontować
jakieś sugestie?Lotka z tyłu stanowi zbyt duży opór powietrza, takie jest moje zdanie.
Możesz się jej pozbyć wręczając mi prezent -
Lotka z tyłu
stanowi zbyt duży opór powietrza, takie jest moje zdanie.
Możesz się jej
pozbyć wręczając mi prezento nie lotki nie oddam prędzej się tej klimy pozbędę jeśli ona jest tu winna
-
o nie lotki nie
oddam prędzej się tej klimy pozbędę jeśli ona jest tu winnato bardzo dużo, mój przy gaszeniu i odpalaniu co 2km pali mi litr mniej, a skoro klima nie działa to po prostu ją odczep
-
Miałem podobny problem, palił 8 - 9 litrów i śmierdziało wachą. Puszczały przewody paliwowe i lało się na ulicę. Po wymianie przewodów zrobiłem w mieście 310km za stówę
-
Miałem podobny
problem, palił 8 - 9 litrów i śmierdziało wachą. Puszczały przewody paliwowe i lało
się na ulicę. Po wymianie przewodów zrobiłem w mieście 310km za stówęja za 100 jak zrobie 200 po mieście to się ciesze
tylko że dziś obadałem spód i nie widze wycieków, nie czułem dziś także benzyny
nie chce niepotrzebnie baku zdejmować bo to sporo roboty..
ale jeśli zdjęcie paska nie pomoże to zajrzę do przewodów w okolicy pompy -
ja za 100 jak
zrobie 200 po mieście to się ciesze
tylko że dziś
obadałem spód i nie widze wycieków, nie czułem dziś także benzyny
nie chce
niepotrzebnie baku zdejmować bo to sporo roboty..
ale jeśli zdjęcie
paska nie pomoże to zajrzę do przewodów w okolicy pompywłóż karton pod auto przy pracującym silniku (pod przód i tył), może coś skapnie i będziesz wiedział gdzie kapie waha
-
Wymień uszczelki pod i nad przepustnicą, czujnik temperatury powietrza, mógł paść map sensor... Zapłon ustawiałeś??
-
dziś zdjełem pasek ze sprężarki, zmiany obrotów nie zauważyłem ale suzi jakby ciut żwawsza, zauważyłem że pierwsze ruszenie było dynamiczniejsze niż to do czego jestem przyzwyczajony,
zatankowałem i sprawdzę spalanie nim przystąpię do dalszych działań.Paliwa poza tym jednym dniem nadal nie wyczuwam
ciemno już więc idę szukać lampki i sprawdzę ustawienie zapłonu.Ps. dziś po roku od rozpoczęcia remontu odpaliłem silniczek mojej MZ TS150,
po kilku minutowej radości okazało się że simering na wale puszcza olej
Może to kwestia tego że nalałem to co było pod ręką czyli olej 15W-40 -
Ps. dziś po roku od
rozpoczęcia remontu odpaliłem silniczek mojej MZ TS150,
po kilku minutowej
radości okazało się że simering na wale puszcza olej
Może to kwestia
tego że nalałem to co było pod ręką czyli olej 15W-40Widzę, że jeszcze jeden fan 2oo Zapraszam do kącika motocyklistów na ogólnomotoryzacyjnym.
A do skrzyni biegów nie leje się przekładniowego? Dawno nie miałem do czynienia z 2suwem ale tak mi się wydaje
Ale dyskusje na ten temat przenieśmy na kącik motocyklistów -
A do skrzyni biegów
nie leje się przekładniowego? Dawno nie miałem do czynienia z 2suwem ale tak mi się
wydaje
Ale dyskusje na ten
temat przenieśmy na kącik motocyklistówOczywiście nie zaśmiecam już wątku ale w celu rozwiania wątpliwości.. owszem leje się przekładniowy który jest gęstszy stąd może ten problem u mnie
-
Mam dokładnie taki sam problem spalanie ok. 9 litrów, bez względu na charakter jazdy, czuć w środku benzynę, nie zauważyłem żadnych wycieków, moim zdaniem to zbyt bogata mieszanka przymierzałem się do wymiany sondy lambda, ale na razie się wstrzymuje, co prawda nie mam klimy, ale czasami potrafi się zapalić w czasie jazdy check engine na ok. 3 sekundy i silnik traci moc, pomaga nagłe wdepnięcie gazu, lub odjęcie, macie jakieś pomysły?
-
wybłyskaj kody błędów , może to coś nam powie
-
wybłyskaj kody
błędów , może to coś nam powiewszystko ok, wyskakuje 12
Póki co sprawdzam spalanie po demontażu sprężarki od klimy
-
Mam dokładnie taki
sam problem spalanie ok. 9 litrów, bez względu na charakter jazdy, czuć w środku
benzynę, nie zauważyłem żadnych wycieków, moim zdaniem to zbyt bogata mieszanka
przymierzałem się do wymiany sondy lambda, ale na razie się wstrzymuje, co prawda
nie mam klimy, ale czasami potrafi się zapalić w czasie jazdy check engine na ok. 3
sekundy i silnik traci moc, pomaga nagłe wdepnięcie gazu, lub odjęcie, macie jakieś
pomysły?Sonda Lambda. Wymieniłem u siebie i spalanie spadło zauważalnie, w starej sondzie też miałem to samo, CE zapalał się na krótko, po zamontowaniu nowej zdażyło się to samo po przejechaniu 25 kilometrów, ale to była wina nieoryginalnej sondy, bo miała troche inne połączenie - za cienki drucik, po wygięciu jest już ok. Nowa sonda to 50 zl z przesyłką na Alleg .pl, chyba że ci zależy na jakości to oryginalna ok 150 zl. Jak wymiana sondy nie pomoże to inne elemnty, zacząłbym od uszczelek przepustnicy, map sensor, podciśnieniowy wyprzedzacz zapłonu, a może być i pompa paliwa - ja już nie inwestuje kasy więcej w stare auto, te elementy to koszt używanych łąćznie ok 400 zł - droga zabawa. Jedzie, mało pali - po co więcej
Pozdrawiam -
póki co sprawdzam spalanie po demontażu klimy,
mało jeździłem teraz bo do pracy mam 50m obecnieznalazłem też chwilę by sprawdzić ustawienie zapłonu ale chyba coś nie teges
bo nie było wogóle widać znaku kontrolnego, pewnie przez brud.. nie sądzę żeby zapłon był aż tak przestawiony, choć zawsze na zimnym silniku muszę trochę dłużej pokręcić, poczekam na lepszą pogodę i dokładnie się tym zajmę -
Panowie
jest poważny problem
nie mogę sprawdzić kąta wyprzedzenia zapłonu,
lampkę stroboskopową posiadam, działa ale nie widać znaku
rzecz w tym że auto posiada klimatyzację, i dodatkowe koło napędzające paskiem sprężarkę, i chyba właśnie z jego powodu znak jest niewidoczny,
gdzie powinien znajdować się ów znak?? -
znak jest na dolnym kole pasowym , jak go nie widać to pewnie trzeba zdjac pasek od klimy
na samym rancie kólka widać takie wcięcie , chyba że masz na prawde zasyfione kółko i też ma problem z odczytem ( mialem podobnie )