Wszystkie Suzi tak mają. Nie ważne czy 1.6 16v czy 1.3 8v, wszystkie suzuki którymi jechałem tak miały. Jak chcesz mieć prawidłowo to bierzesz i regulujesz śrube wolnych obrotów, tak żeby po nawet chwilowym dodaniu gazu opadał odrazu do 800 obrotów, tak sobie kiedyś ustawiłem i było ok, ale szarpało i marnowało się cenne sekundy przyspieszania, pozatym, zanim zdąrzyłem przełączyć bieg, obroty opadły i lekko hamowało silnik zanim się wkręcił na obroty.
To jest ustawienie fabryczne dla sportowych silników, żeby podczas przełączania biegów były wyższe obroty i szybciej się wkręcał na obroty, dzięki czemu nie szarpie podczas zmiany biegu w obie strony. Winą jest też dość lekkie koło zamachowe, przez co szybko spadają obroty i to jest po to żeby utrzymać optymalne obroty w czasie zmiany biegów, w innych autach tego nie ma, widziałem coś takiego jeszcze w sportowej BMW 3.
To auto mało pali bo jest malutkie, nie dlatego, że ma oszczędny silnik. Jak chcesz to kup sobie jarisa albo malucha to będzie git, to jest sportowy silnik i ma tak chodzić, wszystko jest zrobione pod przyspieszenie
raiwan
@raiwan
Najnowszy post utworzony przez raiwan
-
RE: Suzuki swift 1.0 1990r podwyższone obroty
-
RE: Szarpie,gaśnie,Suzuki Swift 1.0-1995rok.
Witaj
Z tego co piszesz to pompa do wymiany, u mnie pomogło.
Zwłaszcza, że jak więcej zatankujesz to jest lepiej, silnik dzięki temu lepiej wtedy zasysa paliwo.
A na zimnym silniku długo Ci odpala silnik (czy długo musisz kręcić zanim odpali) - jak tak to bankowo pompa nie daje ciśnienia.
Pozdrawiam -
RE: Dziurawy wydech.
Kup na Allegro najtańszy z materiału mieszanego z Aluminium, czy jakoś, ja tak trzy lata temu zrobiłem i do dziś w kilu miejscach są tylko delikatne przebarwienia, żadnej rdzy nie zauważyłem. Koszt to 150 zł plus przesyłka na Allegro za cały układ wydechowy (bez kolektora) z imitacją katalizatora (brak katalizatora sprawia, że przy dawaniu więcej gazu troszke głośniej chodzi)
Pozdrawiam -
RE: Problemy ze spalaniem w kupionym Swifcie
5. Możesz odrysować ze starych uszczelek które ściągniesz, jak się uda w całości.
Materiał to możesz kupić dedykowany do uszczelek w motoryzacyjnym i wyciąć, nieraz w komplecie jest pasta uszczelniająca. Nie mam gdzie zeskanować uszczelek, zamieścił bym gotowe. Obiecałem, ale nie mam gdzie zrobić skana. -
RE: Problemy ze spalaniem w kupionym Swifcie
W każdym ceniącym się sklepie motoryzacyjnym będą takie wężyki (przewody paliwowe zwykłe i zbrojone itp.) kupujesz np. 3 metry i docinasz na wymiar starego wyciągniętego wężyka. Ja tak robiłem, że demontowałem stary wężyk, wycinałem na długość nowy i montowałem ten nowy wężyk, a później następny. Nie ma oryginalnych zestawów, musisz jechać, wyciągnąć jeden mniejszy i niech Ci na wymiar średnicy dadzą taki sam. Nie zapomnij wymienić też grubszego wężyka co z filtra powietrza, przez filtr szerów, jakiś czujnik czy zaworek i dalej do przepustnicy.
-
RE: jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu?
A jaki powinien być ten kąt wkońcu ??
-
RE: Problemy ze spalaniem w kupionym Swifcie
Pierw wymień wężyki od podciśnienia (te co wychodzą z wtrysku przede wszystkim). Zresetuj kompa i pojeździj z jeden dzień, niepomoże to wymień uszczelki pod i nad przepustnicą.
Pali Ci tyle bo Ci bierze lewe powietrze gdzieś i wzrastają obroty, co jest denerwujące, ale bez sondy i map sensora pali Ci jeszcze więcej. Miałem identycznie w silniku 1.6 i wymiana uszczelek i wężyków pomogła, ale nie wiem co konkretnie bo wyminiłem WSZYTKO odrazu -
RE: Swift Mk4 1.3 spalanie ok9litrów
Mam dokładnie taki
sam problem spalanie ok. 9 litrów, bez względu na charakter jazdy, czuć w środku
benzynę, nie zauważyłem żadnych wycieków, moim zdaniem to zbyt bogata mieszanka
przymierzałem się do wymiany sondy lambda, ale na razie się wstrzymuje, co prawda
nie mam klimy, ale czasami potrafi się zapalić w czasie jazdy check engine na ok. 3
sekundy i silnik traci moc, pomaga nagłe wdepnięcie gazu, lub odjęcie, macie jakieś
pomysły?Sonda Lambda. Wymieniłem u siebie i spalanie spadło zauważalnie, w starej sondzie też miałem to samo, CE zapalał się na krótko, po zamontowaniu nowej zdażyło się to samo po przejechaniu 25 kilometrów, ale to była wina nieoryginalnej sondy, bo miała troche inne połączenie - za cienki drucik, po wygięciu jest już ok. Nowa sonda to 50 zl z przesyłką na Alleg .pl, chyba że ci zależy na jakości to oryginalna ok 150 zl. Jak wymiana sondy nie pomoże to inne elemnty, zacząłbym od uszczelek przepustnicy, map sensor, podciśnieniowy wyprzedzacz zapłonu, a może być i pompa paliwa - ja już nie inwestuje kasy więcej w stare auto, te elementy to koszt używanych łąćznie ok 400 zł - droga zabawa. Jedzie, mało pali - po co więcej
Pozdrawiam -
jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu?
Witam
Ile powinien być wyprzedony kąt zapłonu w Suzuki Swift MK2 1991 rok i 1300 pojemność, wersja GSi 50 KW (68 KM).
Ustawiłem 6 stopni, ale to wartość dla MK3 i coś jest nie tak w przyspieszaniu, czy to może być przyczyną ??
Pozdrawiam