[GTI] Swift Gti się dławi i słabo przyspiesza od 0-100
-
Yendrek Użytkownik archiwalnynapisał 7 kwi 2010, 17:00 ostatnio edytowany przez Yendrek 11 paź 2016, 22:56
masz kata??? bo jeśli masz to analiza spalin wykazała tylko tyle, że masz sprawny katalizator...
sondę lambda mierzy się miernikiem elektrycznym, jak nie masz to jedź do gazowników a oni za 10 zeta powiedzą ci czy twoja sonda żyje czy nie..
życie dla sondy oznacza dawanie napięcia w zakresie 0-1.0V -
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 7 kwi 2010, 19:53 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:56
masz kata??? bo jeśli masz to
analiza spalin wykazała tylko tyle, że masz sprawny katalizator...
sondę lambda mierzy się
miernikiem elektrycznym, jak nie masz to jedź do gazowników a oni za 10 zeta powiedzą ci czy
twoja sonda żyje czy nie..
życie dla sondy oznacza
dawanie napięcia w zakresie 0-1.0VA czy taka sonda była by dobra, bo wg opisu to pasuje do mojego
http://allegro.pl/item966432261_sonda_lambda_1_przewodowa_opel_daewoo_nowa.html#gallery -
Yendrek Użytkownik archiwalnynapisał 7 kwi 2010, 20:59 ostatnio edytowany przez Yendrek 11 paź 2016, 22:56
napisze ci to co mi gazownik powiedział:
"nie kupuj pan zamienników bo mi 1 wytrzymał tydzień a drugi miesiąc"
kup ngk i masz po problemie.. -
toxim Użytkownik archiwalnynapisał 7 kwi 2010, 21:14 ostatnio edytowany przez toxim 11 paź 2016, 22:56
napisze ci to co mi gazownik
powiedział:
"nie kupuj pan zamienników bo
mi 1 wytrzymał tydzień a drugi miesiąc"
kup ngk i masz po problemie..Dokładnie.
U mnie jakiś szajs padł po pół roku. Aktualnie mam NGK i problemów brak
Pozdr.
-
Wesyl Użytkownik archiwalnynapisał 7 kwi 2010, 22:08 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:56
napisze ci to co mi gazownik
powiedział:
"nie kupuj pan zamienników bo
mi 1 wytrzymał tydzień a drugi miesiąc"
kup ngk i masz po problemie..oryg. NGK to koszt z 290zł przynajmniej umnie w miescie. Te na allegro podobno z tamtymi nie maja duzo wspolnego, lecz nie miałem z nimi do czynienia.
A ta za 39zł dziwna jest, duzo sie po niej spodziewac nie mozna a daja 1rok gwary.
Aktualnie tez zaczynam sie rozgladac za jakas lambda;/ -
przemo90lodz Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 08:17 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 paź 2016, 22:56
oryg. NGK to koszt z 290zł
przynajmniej umnie w miescie. Te na allegro podobno z tamtymi nie maja duzo wspolnego, lecz
nie miałem z nimi do czynienia.
A ta za 39zł dziwna jest,
duzo sie po niej spodziewac nie mozna a daja 1rok gwary.
Aktualnie tez zaczynam sie
rozgladac za jakas lambda;/Jak dają ten rok gwarancji to albo po roku się rozpitoli, albo będzie się co miesiąc kopała i tylko tyle, że Ci ją będą naprawiać, ale Ty i tak będziesz miał auto nadal niesprawne, więc moim zdaniem chyba lepiej troszkę dołożyć
-
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 13:06 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:56
A czy może to być spowodowane tym, że mam przelot zamontowany od katalizatora do końca?
-
Xsystoff Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 13:42 ostatnio edytowany przez Xsystoff 11 paź 2016, 22:56
Przeciez sonde masz w kolektorze wiec wszystko co za nie ma znaczenia....
-
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 14:03 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:56
Przeciez sonde masz w
kolektorze wiec wszystko co za nie ma znaczenia....Też tak uważam ale typek na innym forum mi napisał, że to może być powód.
Więc napisałem do niego wiadomość i czekam teraz na uzasadnienie, dlaczego tak uważa... -
Krissgti Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 15:23 ostatnio edytowany przez Krissgti 11 paź 2016, 22:56
Witam
Sprawdź przepływomierz, jak już było powiedziane wyżej przyczyną może być też sonda lambda, katalizator możesz mieć zapchany, brudny filtr powietrza też często jest powodem pogorszonych osiągów (jednakowoż u Ciebie ten aspekt można odrzucić). Wiele jest czynników takiego stanu rzeczy. Z tego co pisałeś wcześniej jest też opcja, że zakatowałeś silnik. Mierzyłeś kompresję? Ile Ci pali oleju? Zawsze czekałeś, aż silnik osiągnie właściwą temperaturę pracy ? Skrzynię na bank masz jakąś inną, gdyż tak jak pisali koledzy na oryginalnej powinieneś kończyć dwójkę przy nieco ponad 100km/h . Poza tym, moim zdaniem dziwnie Ci pracuje ten silnik, ale może to wina wydechu ... Z tego co piszesz check engine żadnych błędów Ci nie wybłyskuje. Generalnie opony mają jakiś wpływ na osiągi, ale nie tak drastyczny, jak na filmiku zamieszczonym z Twojego przyspieszenia... Hmmm, a powiedz mi, czy na wolnych obrotach silnik równo Ci pracuje? Nie masz czasami takiego wrażenia, jakby chodził na 3 cylindrach ? Jest też opcja, że wtyczka od któregoś wtryskiwacza jest już wyrobiona, przez co na którymś z cylindrów masz źle podawane paliwo, lub też miejscami pracuje tylko na 3 garach (tj. raz łapie, a raz nie). Objaw takiej usterki jest następujący: znacznie pogorszone osiągi, czasami nierówna praca na biegu jałowym i czasami dokręcanie się silnika niżej, niż fabrycznie (np. tylko do 6500obr.min), ponieważ na wysokich obrotach masz wrażenie, jakby mu brakowało paliwa . Na pewno nie zaszkodzi sprawdzić czy wszystkie wtryski dobrze siedzą .
Generalnie zdrowe GTi na oryginalnej skrzyni powinno jeździć tak :
http://video.google.com/videoplay?docid=-7441300966910336393#
Cóż, moim zdaniem na słabe osiągi i wysokie spalanie Twojego Swifta nałożyło się kilka czynników... Zdrowe GTi jeździ znacznie szybciej i znacznie mniej pali .
Mam nadzieję, że mogłem pomóc .
Pozdrawiam -
Wesyl Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 16:28 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:56
A z sprawdzeniem czy pali na wszystkie gary to niech poprostu z kazdej swiecy podczas dzialania silnika na chwilke sciagne przewod, bedzie zauwazalna roznica.
Prawde mowiac moj gti teraz z walnieta sonda przyspiesza podobnie jak na filmie jarekk1813 (tylko tu cos 2jka jakby wysoko leci), moja lambda podaje 0.22V cały czas. Za czasow zycia lambdy auto szlo jak na filmie zapodanym przez Krissgti mimo aktualnego wydechu.
ok sory ze odejscie od tematu ale co to za dzwiek sie pojawia w 13sekundzie filmiku zapodanego przez Krissgti? Umnie identyko jest przy takich obrotach na 2 i chyba 3biegu tez (chyba ze to film poprzedniego wlasciciela:D). jakby cos luzne bylo przy lewarku zmiany biegów po wydlubaniu na postoju ciezko cokolwiek znalesc tam.
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 17:03 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:56
wybite poduszki silnika
-
Wesyl Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 17:20 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:56
wybite poduszki silnika
mówisz? Jest to dzwiek tylko na 2jce chwile przed odcinka na 3 chyba tez sie pojawia cos takiego, na innych biegach nie ma. Dosłowie dzwek jakby cos kolo drazka wpadało w rezonans.
-
Krissgti Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 17:36 ostatnio edytowany przez Krissgti 11 paź 2016, 22:56
Hmmm, pojęcia nie mam co to za dźwięk , lecz jest on obecny tylko na drugim biegu i nie zauważyłem żadnych jego negatywnych wpływów, a słychać go z okolic zegarów . Jeśli (nie licząc tego dźwięku naturalnie ) nie masz żadnych, nawet najmniejszych niepokojących objawów to moim zdaniem nie masz się czym przejmować . Powiem tak, jak bardzo lubią w większości serwisów: "może ten typ tak ma" . Poduszki moim zdaniem nie są wybite, bo nic niepokojącego nigdy się nie działo.
Pozdrawiam
-
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 17:51 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:56
Witam
Sprawdź przepływomierz, jak
już było powiedziane wyżej przyczyną może być też sonda lambda, katalizator możesz mieć
zapchany, brudny filtr powietrza też często jest powodem pogorszonych osiągów (jednakowoż u
Ciebie ten aspekt można odrzucić). Wiele jest czynników takiego stanu rzeczy. Z tego co
pisałeś wcześniej jest też opcja, że zakatowałeś silnik. Mierzyłeś kompresję? Ile Ci pali
oleju? Zawsze czekałeś, aż silnik osiągnie właściwą temperaturę pracy ? Skrzynię na
bank masz jakąś inną, gdyż tak jak pisali koledzy na oryginalnej powinieneś kończyć dwójkę
przy nieco ponad 100km/h . Poza tym, moim zdaniem dziwnie Ci pracuje ten silnik, ale może to
wina wydechu ... Z tego co piszesz check engine żadnych błędów Ci nie wybłyskuje.
Generalnie opony mają jakiś wpływ na osiągi, ale nie tak drastyczny, jak na filmiku
zamieszczonym z Twojego przyspieszenia... Hmmm, a powiedz mi, czy na wolnych obrotach silnik
równo Ci pracuje? Nie masz czasami takiego wrażenia, jakby chodził na 3 cylindrach ? Jest
też opcja, że wtyczka od któregoś wtryskiwacza jest już wyrobiona, przez co na którymś z
cylindrów masz źle podawane paliwo, lub też miejscami pracuje tylko na 3 garach (tj. raz
łapie, a raz nie). Objaw takiej usterki jest następujący: znacznie pogorszone osiągi, czasami
nierówna praca na biegu jałowym i czasami dokręcanie się silnika niżej, niż fabrycznie (np.
tylko do 6500obr.min), ponieważ na wysokich obrotach masz wrażenie, jakby mu brakowało paliwa
. Na pewno nie zaszkodzi sprawdzić czy wszystkie wtryski dobrze siedzą .
Generalnie zdrowe GTi na
oryginalnej skrzyni powinno jeździć tak :
http://video.google.com/videoplay?docid=-7441300966910336393#
Cóż, moim zdaniem na słabe
osiągi i wysokie spalanie Twojego Swifta nałożyło się kilka czynników... Zdrowe GTi jeździ
znacznie szybciej i znacznie mniej pali .
Mam nadzieję, że mogłem pomóc
.
PozdrawiamKompresji nie mierzyłem ale oleju mi nie pali, nigdy go nie cisnąłem jak był zimny i nigdy nie gaszę go od razu po jeździe zawsze trochę odczekuje nawet do minuty a czasem zdarzało się dłużej. Czasem mam wrażenie jak by coś było nie tak bo obroty spadają do około 600 ale później znowu jest dobrze, czasem jest też tak, że jak już podjeżdżam pod światła obroty spadają tak nisko jak by miał zaraz zgasnąć. A przy jakich obrotach masz na myśli ten dziwny dźwięk? A i jeszcze jedno mi się przypomniało na zimnym silniku chodzi przez jakiś czas na 2000 obrotów i po pewnym czasie spada do 1500 trochę szarpie i znowu wraca do 2000(po wymianie świec jest to mniej odczuwalne)i jak ruszam na zimnym to tak jak by na 3 garach jechał(dziwnie pierdzi). Sprawdziłem te wtryskiwacze i tak jak by na 4cylindrze miał większy luz niż na innych.
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 18:05 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:56
Hmmm, pojęcia nie mam co to
za dźwięk , lecz jest on obecny tylko na drugim biegu i nie zauważyłem żadnych jego
negatywnych wpływów, a słychać go z okolic zegarów . Jeśli (nie licząc tego dźwięku
naturalnie ) nie masz żadnych, nawet najmniejszych niepokojących objawów to moim zdaniem
nie masz się czym przejmować . Powiem tak, jak bardzo lubią w większości serwisów:
"może ten typ tak ma" . Poduszki moim zdaniem nie są wybite, bo nic niepokojącego nigdy się
nie działo.
Pozdrawiammoze zbyt mocno uzylem slowa wybite. Powiedzmy sobie troche wyruchane juz sa
sprawdz jeszcze mocowanie lewarka ze skrzynia biegow, jesli jest luz to trzeba dokrecic sruby od strony skrzyni.
Ja tez mialem ten dzwiek przy mocnym butowaniu ale po 3 zdejmowaniach skrzyni, dzwieku juz nie mam wiec sadze ze to gumowe laczenia.
-
Wesyl Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 20:01 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:56
to trzeba bedzie pomyslec o kleju do szyb:D
jarekk1813 jakto przy 1,5k Ci troche szarpie? co masz na mysli? auto osiaga ogolnie nizsze obroty czy 1,5k to minimum jakie aktualnie moze osiagnac? -
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 20:06 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:56
to trzeba bedzie pomyslec o
kleju do szyb:D
jarekk1813 jakto przy 1,5k Ci
troche szarpie? co masz na mysli? auto osiaga ogolnie nizsze obroty czy 1,5k to minimum jakie
aktualnie moze osiagnac?jak jest zimny to tak przez kilka sekund trochę gorzej chodzi. Lekko się trzęsie wszystko w środku ale później już nic nie ma. W sobotę wymienię filtr paliwa i bak przeczyszczę i zaleje v-power racing, bo może te paliwo pb95 jest jakieś nie takie. Bo na tej stacji mojemu wujkowi w toledo też spalanie wzrosło.
-
Wesyl Użytkownik archiwalnynapisał 8 kwi 2010, 20:22 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:56
jak jest zimny to tak przez
kilka sekund trochę gorzej chodzi. Lekko się trzęsie wszystko w środku ale później już nic nie
ma. W sobotę wymienię filtr paliwa i bak przeczyszczę i zaleje v-power racing, bo może te
paliwo pb95 jest jakieś nie takie. Bo na tej stacji mojemu wujkowi w toledo też spalanie
wzrosło.swiece, kable, kopulka, palec, nie wazne czy nowe, czy super firmy czy jakie poprostu sprawdz stan, ciemno jest i jak sie nudzisz mozesz isc i pomachac wkretakiem kolo kabli ze zobaczysz jakas "komete"...
Sprawdz czy caly czas chodzi na 4 gary czy poprostu wtedy przy 1,5k mu jakis gar odpada bo nie ma iskry. -
jarekk1813 Użytkownik archiwalnynapisał 9 kwi 2010, 03:55 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 22:56
Dostałem taką odpowiedź na temat przelotu w moim samochodzie;
"ogolnie seryjny wydech jest tak zaprojektowany aby mial mniej wiecej "rowno rozlozony moment" i zeby w roznych partiach obrotow przyspieszal podobnie i mial podobna reakcje na gazzmieniajac kolektor na 421 i przelot lepiej ciagnie z niskich obrotow kosztem gornych obrotow
jak cos inaczej wytlumaczyc to pisz" i co wy na to?
49/96