Elektryka 1.3 v8 POMOCY !!!!
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 11:46 ostatnio edytowany przez sojer_25 11 paź 2016, 22:34
Neony se załóż, 15 koni
więcejNeonami zamierzam oświetlić tablicę rejestracyjną, w której nie pali jedna lampka, a śruby są zardzewiałe, że hoho.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 12:06 ostatnio edytowany przez siwy04eg 11 paź 2016, 22:34
tyaaa, chciałem kiedyś wstawić białe ledy w tylne podświetlenie tablicy i w końcu musiałem odpuścić
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 18:03 ostatnio edytowany przez daruskrakow 11 paź 2016, 22:34
w GL'u można wsadzić rękę pod zderzak i dostać się od góry za zderzakiem do całych uchwytów na lampki tablicy
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2009, 19:26 ostatnio edytowany przez pucha12345 11 paź 2016, 22:34
Powim Ci tak Po uruchomieniu zimnego silnika i bez obciazenia 14,2-14,5 Na goracym silniku bbez obciazenia moze spasc do ok 14V natomiast przy pelnym obciazeniu i nagrzanym silniku min 13,7V Piszesz ze masz 12,5 to za malo Pozostaje regulator i co bardziej prawdopodobne to jest uszkodzenie uzwojenia glownego tzw koszyka ale tego raczej sam nie sprawdzisz chyba ze masz wiedzę elektryczna Wiem co mowie bo jestem elektrykiem od ponad dwudziestu lat Ale jest w takim przypadku bardzo czesto sprawa blaha to znaczy pasek sprubuj porzadnie naciagnac i zmierz wtedy ladowanie Mialem takich przypadkow dziesiatki i pasek byl przyczyna tak duzych spadkow przy obciazeniu alternatora I powiem tak u mnie jest ok z ladowaniem i nawet przy pelnym obciazeniu nie zauwazylem przygasania swiatel ani innych odbiornikow i nie jest to standard w zadnym aucie to swiadczy tylko o niesprawnosci ukladu ladowania Bo zasada jest prosta wszystkie odbiorniki czerpia energie w czasie jazdy z alternatora a nie jak mysla niektorzy z akumulatora natomiast reszta nie wykorzystanej mocy "laduje" w akumulatorze i to wie kazdy elektryk samochodowy bo to jest abecadlo elektryka Wiec MOWIE JESZCZE RAZ PRZYGASANIE TO NIE JEST ZADEN STANDART
POzdrawiam
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 00:57 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 paź 2016, 22:34
w GS'ie dokładnie to samo bo też już chciałem odpuścić ale położyłem się pod zderzakiem i bez problemu wymieniłem
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 09:36 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
No mi się też wydawało że 12.5 to za mało , przecież wtedy praktycznie nie ma ładowania . A co kolega myśli o pasku ?? zaczynam się wkurzać bo miałem kupić nowy i wymienić ( stary jest spękany , niby dobrze naciągnięty , ale jakoś mu nie ufam ) ale ojciec powiedział że "wymieni się jak się zerwie " . Są jakieś inne objawy uszkodzenia regulatora napięcia ?? Bo kurcze nie mam warunków żeby wyjąć alternator ( pogoda jest masakryczna ) a musze wiedzieć na co się szykować .
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 09:58 ostatnio edytowany przez pucha12345 11 paź 2016, 22:34
Zacznij od paska to ze on jest to nie znaczy ze jest ok zwlaszcza ze jest spekany w paskach jest cos takiego o czym mowi sie ze pasek "siedzi" w kole to znaczy ze przy pelnym obciazeniu gdy alternator wyhamowuje silnik ten pasek nie ciagnie kola i wtedy jest ten problem ZACZNIJ OD PASKA i daj znac co dalej Pozdrawiam
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 10:51 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
Super że kolega ma jakieś doświadczenie i stara się pomóc . W najbliższym czasie nie będe miał możliwości zmiany paska , ale jak tylko to zrobie dam znać jaki jest efekt. Za moment ( pomimo tego że na dworze jest masakra ) ide do autka i zobacze jak wyglądają połączenia na alternatorze , bo z tego co widziałem wstępnie można od góry łatwo tam dojść . A wiem że to też częsta usterka . Dzisiaj ( jest za oknem grubo na minusie ) był już kłopot z odpaleniem, auto nie miało siły kręcić , ale w końcu zaskoczyło . Ma kolega jakieś doświadczenie jeśli chodzi o centralne zamki ?? bo kurcze zainstalowałem sterownik centralnego zamka z pilotem , i ma problemy żeby zamykać i otwierać drzwi kierowcy . Bedzie konieczna wymiana siłownika ?? bo kiedy centralny był z kluczyka otwierał elegancko( tylko że wtedy chyba drzwi kierowcy otwiera kluczyk , mechanicznie ) . Co poradzić na to ??
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 13:22 ostatnio edytowany przez pucha12345 11 paź 2016, 22:34
Sprawdz czy silownik dziala bez podlaczania do zamka tzn czy podnosi i opuszcza bolec jezeli tak to musisz dokladnie wymierzyc punkt mocowania i sprawdzic czy nie opiera sie gdzies w drzwiach Zrob to wszystko przy zdjetym boczku drzwi i bedziesz wszystko widzial Czesto jest tak ze silownik jest ok a zle podlaczenie do tego bolca w drzwiach robi takie problemy Co to altka to mysle ze szkoda marznac jezeli bez obciazenia piszesz ze masz 14V to podlaczenie jest ok zreszta tam wszystkie kable ida w oslonce wiec malo prawdopodobne Zeby cos tam sie zkiepscilo ale zobacz Piszesz ze ledwo odpalil nie dziw sie bo akumulator jest w kiepskim stanie bo jest niedoladowany Jazda na dluzsza mete w takim stanie po prostu go wykonczy wierz mi bo wiem cos o tym Pozdrawiam
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2009, 23:34 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
Sprawdziłem połączenie na alternatorze , wyczyściłem . Ale nie miałem już czasu dokonać żadnego pomiaru , bo bateria w multimetrze padła od mrozu . Jutro niestety cały dzień w pracy , ale w poniedziałek się za to wezme . Spróbuje wyregulować ten siłownik cięgnami , ale wątpie że to coś pomoże . On zamyka drzwi ale raz na pięć prób , otwiera też
-
Użytkownik archiwalnynapisał 20 gru 2009, 08:53 ostatnio edytowany przez pucha12345 11 paź 2016, 22:34
Zrob tak jak Ci pisalem wlaczaj i wylaczaj bez podlaczania do ciegna jezeli bedzie zaskakiwal co ktorys raz to go zreklamuj jezeli za kazdym razem to kombinuj jak Ci napisalem
-
Użytkownik archiwalnynapisał 20 gru 2009, 09:01 ostatnio edytowany przez Xsystoff 11 paź 2016, 22:34
U mnie centralny otwieral wszystkie drzwi raz na kilka prob, sciagniecie tapicerki i minimalna regulacja silownika (chyba opuszczenie delikatnie w dol, nie pamietam) pomoglo, teraz otwiera sie za kazdym razem, nawet w mrozy
-
Użytkownik archiwalnynapisał 20 gru 2009, 09:47 ostatnio edytowany przez macq 11 paź 2016, 22:34
Ja bym zaczął od pożyczenia akumulatora od kogoś i sprawdzeniu jak wtedy to wszystko działa. Twoj aku może kręcić, ale podejrzewam, ze jest lekko zasiarczony. Jeśli to nie działa, to stawiam na alternator (szczotki, regler...)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 20 gru 2009, 20:04 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:34
Słuchajcie się, drodzy koledzy, puchy12345. Zgadzam się z każdym słowem. Odnośnie regulacji centralnego zamka też. Zakładałem wiele c-zamków. Pozdrawiam.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 gru 2009, 10:16 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
Siłownik był już w autku , więc pewnie ma swoje lata ale spróboje regulacji cięgnami. A propo tych spadków to może na dniach wyjme aku od tatusia z autka on ma prawie nówke , więc będę miał pogląd na sprawe . O postępach będe informował na bierząco .
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 gru 2009, 19:06 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:34
A ten pasek sobie wymień .
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 gru 2009, 19:44 ostatnio edytowany przez pucha12345 11 paź 2016, 22:34
Popieram przedmowce pasek to nie duzy koszt i nie duzo roboty a Ty piszesz o podmianie aku To nic nie da BO TY NIE MASZ ŁADOWANIA I TRZYMAJMY SIE TEJ WERSJI O rany ja swoje i kolega swoje "zamienil stryjek siekierke na kijek" Daj spokuj akumulatorowi i zrob o co Cie prosze bo inaczej Twoje pytania i moje odpowiedzi i proba pomocy psu w d.....e sie zdadza Pozdrawiam
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 gru 2009, 21:10 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
Powoli ,powoli . Wymienie paseczek to dam znać czy coś się zmieniło . Pozdrawiam
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 sty 2010, 17:31 ostatnio edytowany przez p5656 11 paź 2016, 22:34
witam wszystkich ponownie niestety paska nie wymieniłem jeszcze , pomimo tego że jest kupiony nowy . Jeśli chodzi o zamek centralny to sprawdziłem i siłownik nie pracował za każdym razem , wymieniłem na nóweczke i po kłopocie . Ładowania praktycznie nie ma , na wyjściu alternatora jest 11V , a pomimo tego auto działa normalnie . Nawet mrozy go nie ruszają . Ale będę musiał doprowadzić ładowanie do stanu , jaki powinien być .