Opony bieżnikowane - kierunek montażu
-
Zgodzę się z tym
jedynie wtedy, gdy kupuje się z pewnego źródła, np. od znajomego, który sprzedał
samochód i pozostał mu komplet opon w dobrym stanie.Zgadzam sie z tym. Jak juz kupowac, to tylko jakies w dobrym stanie, najlepiej nie za stare. Stara opona mimo wysokiego bieznika z czasem "traci" swoje parametry. Ja osobiscie kupuje tylko nowe opony, bo do tico nie sa az tak drogie, nawet 13".
Co do tekstu, cyt.
"Opony juz lepiej kupic uzywane niz nalewki.Pisalem tak, bo z doswiadczenia (nie wlasnego) wiem, ze lepsza dobra uzywka niz nalewka. Choc nalewki tez sa rozne - lepsze i gorsze to zdanie wcześniej sam
sobie zaprzeczasz, cyt. "stac kogos na samochod, to powinno byc stac na jego
utrzymanie (nie mam na mysli zamiennikow czesci).Bo tak uwazam. Dlatego osobiscie nie kupil bym zadnych uzywanych ani nalewanych opon.
-
Panowie ale zacięta dyskusja
Ja prowadzę wulkanizacje od dwóch lat, sprzedałem dziesiątki kompletów opon bieżnikowanych i z doświadczenia wiem, że nie ma z nimi problemu. Nie ma co ukrywać, że taka opona nigdy nie będzie miała parametrów jak opona "pełno wartościowa" ale pamiętajcie, że każda opona zanim zostanie poddana bieżnikowaniu czyli nalewaniu nowego bieżnika i boków opony jest dokładnie ważona czy nie ma wybrzuszeń i innych wad oraz cały karkas jest prześwietlany więc do dalszej produkcji przechodzą tylko wybrane opony. Aktualnie ponad 50% karkasów jest sprowadzana z zagranicy ponieważ z używanych opon na polskich drogach można zrobić najwyżej kwietnik
Z minusów opon bieżnikowanych można wymienić przede wszystkim nie to, że wydłuża się droga hamowania bo to akurat jest indywidualne odczucie a to, że taka opona jest głośniejsza od normalnej i ciężej ją wyważyć. I nie mówcie mi, że wulkanizator wam powiedział, że nie da się takiej opony wyważyć bo to BZDURA!!!
A jeżeli chodzi o wybór opona używana vs opona bieżnikowana zawsze wybiorę tą drugą ponieważ po pierwsze przechodzi szereg testów zanim zostanie nalana i sprzedana a po drugie nikt nie sprzedaje dobrych opon używanych... -
a te oponki można założyć jak Ci się podoba
-
a te oponki można
założyć jak Ci się podobaPodejrzewam, że już dawno założył
-
tak tylko mówie
-
Niedawno kupiłem 4 oponki bieżnikowane jedyne co mi nie pasuje to że wszystkie są >identycznie założone.
No i super, bo masz opony niekierunkowe i możesz je zakładać na felgę jak chcesz i koła możesz zmieniać jak chcesz (prawe z lewym)
Teraz jest fajna technika robienia opon bieżnikowanych, nie to co w 20 wieku.
Bieżnik nie odpada.
Tylko jeździć, się cieszyć i nie grymasić. -
Pewnie, że bieżnik nie odpada bo dzisiaj bieżnikuje się oponę od stopki do stopki
-
Pewnie, że bieżnik
nie odpada bo dzisiaj bieżnikuje się oponę od stopki do stopkiDokładnie tak!
-
bo jak czytam wypowiedzi forumowiczów, że do testów idzie opona tak dobra jakościowo jaka nigdy nie zostanie wyprodukowana to ogarnia mnie pusty śmiech!!!!!
jeżeli już ktoś się mądrzy na ten temat to niech wpierw poczyta jak wygląda proces produkcji takiej opony a potem zapraszam do dyskusji;) -
Pewnie, że bieżnik
nie odpada bo dzisiaj bieżnikuje się oponę od stopki do stopkiOdpada odpada , mi w naczepie pare bieznikow odlazlo
Na dlugie dystansy i wieksze obciazenia nalewki sa do bani
co do kontroli to " nalewacz " zabieral na wymiane stare opony , i za taka baze to ja dziekuje
jesli chodzi o jezdzidlo za pare tysiecy do przemieszczania sie po miescie nalewka jest ok
jednak jesli ktos jezdzi to tylko wymiana na nowe opony nawet najtansza debica bedzie lepsza od nalewki
uzywane opony sa wogole poza dyskusjauzywki w ogolnym rozrachunku sa drozzsze od nowek , bo potrzeba 2-3 komplety uzywek za jedne nowki
-
zgodzę się ale technologia produkcji opon bieżnikowanych do samochodów osobowych a ciężarowych jest zupełnie inna i być może stąd ta różnica jakości
-
uzywki w ogolnym
rozrachunku sa drozzsze od nowek , bo potrzeba 2-3 komplety uzywek za jedne nowkia to zalezy od "zrodla"
jak dla mnie opony ktore mozna zanabyc przez allegro za 100pln mam po 20
takze nie do konca
-
Co do opon
bieżnikowanych to są różne opinie negatywne najczęściej od tych osób które nie miały
z takimi oponami większego doświadczenia. Tak wiem że są
robione na bazie starej opony; guma jest tylko nowa.
Opony bieżnikowane
również muszą spełniać określone normy itd. nie z każdej zużytej opony można zrobić
"bieżnikowaną".Mam zdecydowanie negatywną opinię wyrobioną na "własnym grzbiecie". Kiedyś, za namową znajomego i węża w kieszeni zakupiłem komplecik takowych. Trochę pojeździłem i o zgrozo: efekt dżwiękowy przy 80km/h taki, jakby wszystkie łożyska kół naraz się wysypały... Podkręciłem trochę radio i jeździłem dalej (bez szaleństwa zwłaszcza w deszczu, bo jazda prawie jak po lodzie). Aż wybrałem się na wycieczkę ze Szczecina do Kudowy Zdrój (oczywiście przez niemieckie autostrady, jak to mam w zwyczaju). Maksymalnie prędkość z licznika 130km/h (realne ok.115-120km/h) i bieżnik normalnie w życiu odkleił się od reszty. Wrażenie piorunujące: kierownica wyrywa się z rąk, dookoła bryki tnące zdecydowanie szybciej ode mnie, jak na złość brak możliwości jakiegokolwiek zjazdu. Zwolniłem do 70km/h (przynajmniej byłem w stanie utrzymać kierownicę w rękach) i tym sposobem jakoś doczłapałem się do stacji benzynowej. Na szczęście padła tylko jedna opona, po założeniu zapasu jakoś dało się jechać. Opony oczywiście przy najbliższej okazji wywaliłem i założyłem funkiel nówka Klebery zdaje się... wąż w kieszeni nawet się nie odezwał...
-
po 20zł sztuka??
W takim razie kupie 100szt -
Opony bieżnikowane nadają się tylko i wyłącznie do zabawy a nie do jazdy.
Mnie spotkała podobna nieprzyjemność,kolega poinformował mnie jak tanie są takie ''nowe'' opony.
Skończyło się tym,że przy prędkości powyżej 100km/h prócz potwornego hałasu doszło do odklejenia się jakiejś części opony.
Później miałem pięknie wypolerowany rant błotnika i uszkodzone plastikowe nadkole.
Polecam jeśli ktoś porusza się nie dalej niż własne województwo i nie szybciej niż 50 km/h. -
zgodzę się ale
technologia produkcji opon bieżnikowanych do samochodów osobowych a ciężarowych jest
zupełnie inna i być może stąd ta różnica jakościczym ruzni sie ta technologia
-
Polecam jeśli ktoś porusza się nie dalej niż własne województwo i nie szybciej niż 50 km/h.
Mam dwie takie opony, obecnie na tylnej osi i wszystko jest OK, a na pewno trochę więcej jeżdżę i z prędkościami znacznie większymi
Mam je min. 3 lata (nie pamiętam już dokładnie) i nie zauważyłem nic niepokojącego.Rozmawiałem z facetem z zakładu wulkanizacyjnego, który powiedział, że generalnie odradza opony bieżnikowane, jednak potwierdza taż, że trafiają się również naprawdę dobre egzemplarze. Wszystko zależy, jak producent tych opon przyłożył się do swojej pracy i jakie zastosował materiały.
-
Wszystko zależy, jak producent tych opon przyłożył się do swojej pracy
i jakie zastosował materiały.No właśnie. Kupując nowe opony, znanej marki, nawet z klasy ekonomicznej mam większą pewność, że jednak producent się przyłożył...
-
Tym, że podczas produkcji opon bieżnikowanych do ciężarówek wpierw jest doklejany nowy bieżnik a w drugiej kolejności bok opony a przy oponach do samochodów osobowych cały nowy element czyli od stopki do stopki stanowi jedną całość i dla tego nie wierze w to, że komuś odpadł bieżnik w samochodzie osobowym. No chyba, że ma opony produkcji garażowej
-
Mam dwie takie
opony, obecnie na tylnej osi i wszystko jest OK, a na pewno trochę więcej jeżdżę i z
prędkościami znacznie większymi
Mam je min. 3 lata
(nie pamiętam już dokładnie) i nie zauważyłem nic niepokojącego.
Rozmawiałem z
facetem z zakładu wulkanizacyjnego, który powiedział, że generalnie odradza opony
bieżnikowane, jednak potwierdza taż, że trafiają się również naprawdę dobre
egzemplarze. Wszystko zależy, jak producent tych opon przyłożył się do swojej pracy
i jakie zastosował materiały.Czyli albo beda dobre albo nie , dla mnie to za malo tym bardziej ze potrafie przekroczyc predkosc autostradowa