Zawieszenie od Matiza do Tico
-
Akurat sam jeździłem ticiem po lesie i drogach polnych. Na 12 kołach to raczej była porażka bo obcierało sie spodem lub przodem przy wiekszych dołkach. Po zamontowaniu 13` już jeździłem dużo szybciej bo prześwit lepszy i można było po wertepach nie obawiać się o spód.
-
więc jakiej firmy polecacie amorki?? KYB'a?? czy deceramny?
-
U mnie siedzą 4x KYBy gazowe i jest malina
-
Ja mam z przodu olejowe a z tyłu gazówki kayaby wypodukowane w Japonii. Po ponad 60tys teraz na przeglądzie wyszły idealnie. Więc widać że są dobre, podczas gdy gazowy monroe w seacie wysiadł po 60tys a na tyle w tico delphi jeszcze gorszy szajs.
-
Przód - bilstein b6
tył - KYBtaki zestaw miałem, ciężko odnieść mi się do serii bo miałem do tego oponki 165/55/13, prowadziło się świetnie jak na tico
-
Z przodu mam wciąż fabryczne,z tyłu KYB gazowe, od paru ładnych lat już. Polecam. Nie ma sensu eksperymentować - chyba, że Cię na to stać.
-
Dokładnie, ja bym
nie kupił takiego kolorowego szajsuFajne są, co Ty gaaadaaasz
-
Akurat sam jeździłem ticiem po lesie i drogach polnych. Na 12 kołach to raczej była porażka bo obcierało sie spodem lub przodem przy wiekszych dołkach. Po zamontowaniu 13` już
jeździłem dużo szybciej bo prześwit lepszy i można było po wertepach nie obawiać się
o spód.Napisz jeszcze, jakie to były opony 12 i 13"
-
Napisz jeszcze,
jakie to były opony 12 i 13"A no właśnie. Bo Przy odpowiednio dobranych oponach różnica w wysokości samochodu będzie niewielka. Jeśli założymy zbyt wysokie opony na felgę 13", z pewnością będzie obcierać.
-
Fajne są, co Ty
gaaadaaaszPewnie, że fajne Jak ktoś lubi kolorowe świecidełka i ma miejsce na półce
-
Pewnie, że fajne
Jak ktoś lubi kolorowe świecidełka i ma miejsce na półceJa to widzę na choince
-
Sorka za odświeżenie, ale nie chciałem robić syfu i zakładać nowy temat
Więc tak: Najpierw miałem pomysł podwyższyć tico i wstawić zawieszenie od matiza, zresztą jak wynika z poprzednich postów, ale wybiłem to sobie z głowy i nadszedł kolejny może trochę według was głupi pomysł, ale zmieniłem zdanie z podwyższania na obniżenie zawieszenia w tico. nie mam zamiaru ciąć zwojów sprężyn gdyż jest to niezbyt bezpieczne na drodze, ale również nie mam zamiaru wydawać setek złotych na sportowe amortyzatory i sprężyny renomowanych firm. Czy są jakieś tanie, ale bezpieczne sposoby na obniżenie zawieszenia w tico>?? Mam zamiar obniżyć zawieszenie sam dokońca nie wiem dlaczego, takie moje upodobanie, ponieważ znudziła mi się seria . i tak przy okazji...od jakiego samochodu koła 13 calowe pasują na piasty w tico? Jak mogę prosić to podajcie mi panowie dokładny rozmiar felg i opon.. będę bardzo wdzięczny:)
-
Felgi od suzuki swifta wchodzą do tico bez problemu, oryginalnie w swifcie były opony 155/70/13 - z tego co pamiętam felga 4,5" szerokości ET 45. Co do obniżenia innej bezpiecznej metody niż zmiana zawieszenia raczej nie ma. Jeśli nie chcesz wydawać kasy kup same sprężyny obniżone, zawsze to powinno dać obniżenie do 2-3 cm. Nie wiem natomiast jak z dostępnością sprężyn obniżających do tico, czy nie trzeba modzić i szukać czegoś od innego modelu.
-
odnośnie kół jest kilka tematów wcześniej wszystko napisane odnośnie rozmiarów felg opon i et.
odnośnie zawiasu też jest temat w którym omawiane są części które można wstawić żeby było niżej i sztywniej. -
okey dziki za odpowiedzi... poszukam tych tematów ; )
-
Właśnie, pogrzeb w archiwum, są tam odpowiedzi na to, o co pytasz, a także mnóstwo innych wiadomości przydatnych przy takich pracach.
Ale może jednak przemyśl sprawę dokładnie. Ja wiem, że gleba może fajnie wyglądać, ale bałbym się uszkodzeń podwozia przy polskich drogach, coraz to gorszych z roku na rok.