Co dziś dłubałem w tico? (2013)
-
Regulacja luzów zaworowych, składu mieszanki na pb i lpg. Wymiana filtra powietrza.
Benzyna:
LPG:
Pojeżdżę trochę i zobaczę, czy ustawienia będą trwałe. Zwłaszcza na lpg, bo jak się okazało, parownik tomasetto AT07 trudno jest poprawnie wyregulować po ~60000km przebiegu. Niedawno go rozebrałem i wyczyściłem, ale nie był mocno zabrudzony.
-
Pojeżdżę trochę i
zobaczę, czy ustawienia będą trwałe. Zwłaszcza na lpg, bo jak się okazało, parownik
tomasetto AT07 trudno jest poprawnie wyregulować po ~60000km przebiegu. Niedawno go
rozebrałem i wyczyściłem, ale nie był mocno zabrudzony.Bardziej to zależy od stanu membran niż zabrudzenia.
-
Bardziej to zależy
od stanu membran niż zabrudzenia.Poprarciałe ani sztywne nie były, może rozciągnięte?
Kupiłem zestaw regeneracyjny, jednak po ocenie membran nie zdecydowałem się go jeszcze montować. Poza tym niby oryginalny zestaw wygląda trochę inaczej od oryginału w reduktorze
-
W końcu po tygodniowym unieruchomieniu spowodowanym zerwaniem linki sprzęgła w moim tikolocie, udało się uprosić mechanika w firmie, by zamontował mi nową linkę.
Przy okazji załatwiłem też sprawę dziurki w podłodze. Jednym słowem tico wraca do gry.
-
Kupiłem zestaw
regeneracyjny, jednak po ocenie membran nie zdecydowałem się go jeszcze montować.
Poza tym niby oryginalny zestaw wygląda trochę inaczej od oryginału w reduktorzeGdzie kupowałeś?
-
Wymieniłem tylne szczęki i prawy cylinderek, chciałem jeszcze linke ręcznego ale z lewej strony tak się zapiekło w tarczy kotwicznej, że się poddałem
-
Dzisiaj wziąłem się za maskę Tico.
Podłączyłem piłę elektryczną i pociąłem ją na kawałki.
Dwa większe zostawiłem sobie z przeznaczeniem na przeróżne testy -
Ja z kolei bardziej twórczo dłubałem
Zająłem się skorodowaną okolicą anteny. Miejsce to już dawno wymagało ingerencji, ale nie było czasu, żeby to ogarnąć i ruda się rozpanoszyła
Kolejność prac: demontaż anteny, czyszczenie, podkład reaktywny - 2 warstwy, podkład akrylowy - 3 warstwy (po pierwszej warstwie 1 warstwa szpachli na same nierówności), baza, bezbarwny - 3 warstwy. Przy okazji wyszło, że lakier, który położyłem ma nieco inny odcień, niż fabryczny na dachu. Ale nie przejmuję się tym, cieszę się, że rudą wygoniłem Kiedyś wymienię też plastikowe zakończenia listew dachowych, bo obecne już popękały...
Fotki z prac (kilka dni, etapami):
-
też z tym walczyłem, ale ostatecznie zaszpachlowałem otwór po oryginalnej antenie i zamontowałem w prawym błotniku nową elektrycznie wysuwaną antenkę
-
Ja dzisiaj wymieniłem:
- Płyn hamulcowy oraz odpowietrznik w lewym zacisku
- Olej silnikowy + filtr oleju i powietrza
Dodatkowo wyczyściłem prowadnice klocków hamulcowych i sprawdziłem pracę zacisków.
-
też z tym
walczyłem, ale ostatecznie zaszpachlowałem otwór po oryginalnej antenie i
zamontowałem w prawym błotniku nową elektrycznie wysuwaną antenkęMoja też jest elektryczna, z tym, że fabryczna
-
Poprarciałe ani
sztywne nie były, może rozciągnięte?
Kupiłem zestaw
regeneracyjny, jednak po ocenie membran nie zdecydowałem się go jeszcze montować.
Poza tym niby oryginalny zestaw wygląda trochę inaczej od oryginału w reduktorzeregenerowałem niedawno ten model parownika na najtańszym znalezionym zestawie naprawczym,
póki co wszystko śmiga - odpalam tylko na gazie -
regenerowałem
niedawno ten model parownika na najtańszym znalezionym zestawie naprawczym,
póki co wszystko
śmiga - odpalam tylko na gazieMój też śmiga elegancko, nie narzekam - a jest o wiele lepiej niż było. Zestaw naprawczy trzymam na czarną godzinę i kiedyś z niego skorzystam. Kupiłem go za 36zł na alledrogo. Miał być rzekomo oryginał, ale wizualnie różni się od tego, co jest w reduktorze...
-
Zestaw naprawczy trzymam
na czarną godzinę i kiedyś z niego skorzystam. Kupiłem go za 36zł na alledrogo. Miał
być rzekomo oryginał, ale wizualnie różni się od tego, co jest w reduktorze...Bo to jest pewnie wersja evo
-
Bo to jest pewnie
wersja evoParownika czy zestawu naprawczego?
-
Parownika czy
zestawu naprawczego?Zestaw naprawczy ulepszony
A, że parowniki robią na ogół Włosi, to napisałem wersja evoluzione
-
Wreszcie zabrałem się za zwiększenie napięcia paska klinowego alternatora.
Od pewnego czasu zauważyłem jeżdżąc wieczorem w deszczu, że przy zwiększonym poborze prądu (światła i dmuchawa) lekko żarzy się kontrolka ładowania podczas włączania się wycieraczek. Pasek rzeczywiście był trochę luźny (rozciągnął się po prostu). Wczoraj podciągnąłem; ciasno jak cholera, wyjąłem więc pochłaniacz par paliwa, zbiornik powietrza dodatkowego i puszkę filtra powietrza. Najbardziej przeszkadzały węże parownika LPG. Ale trochę gimnastyki i poprawiłem naciąg. -
Ja z kolei bardziej twórczo dłubałem
I bardzo dobrze, trzeba dbać o samochód
Zająłem się skorodowaną okolicą anteny. Miejsce to już dawno wymagało ingerencji, ale nie było czasu, żeby to ogarnąć i ruda się rozpanoszyła
Wiem, że nie chciałeś robić dziur, ale pozostawienie korozji mimo nawet stosowanych na nią preparatów spowoduje, że ruda i tak wyjdzie najpóźniej w ciągu dwóch lat
-
W dniu wczorajszym będąc jeszcze na siłach zabezpieczyłem wstępnie miejsce spawania. Nałożyłem podkład antykorozyjny w aerozolu, a na to farbę hammeride. Jutro, jak się uda zabezpieczę resztę preparatem al'a bitgum w aerozolu. Niestety z tego co udało mi się zaobserwować po przeciwnej stronie też szykuje się interwencja blacharza.
-
Zestaw naprawczy
ulepszony
A, że parowniki
robią na ogół Włosi, to napisałem wersja evoluzioneA w czym to ulepszenie ma się zawierać? Ja sądzę, po opisach w internecie, że to może być szajs, a nie ulepszenie