Jak wlać olej do skrzyni?
-
W trasie się sprawdziła, w mieście nie
-
W trasie się
sprawdziła, w mieście niePowycinaj w tekturze okienka i będzie git
-
ja zatkałem górny wlot żeby nie wiało na silnik, przy zasłonięciu chłodnicy w cieplejsze dni silnik się grzał i włączał wentylator
-
Co do oleju polecam Castrol SMX ...
I ten jest najlepszy do Tico
Już od dawna wiadomo, że skrzynia Tico jest bardzo wrażliwa na typ oleju, a na wspomnianym Castrolu pracuje bezproblemowo.
U siebie też taki wlałem podczas wymiany i do samego końca skrzynia funkcjonowała idealnie zarówno w największe upały, jak i mrozy. -
Witam w nowym 2013 i życzę wszystkiego dobrego.
No żeście mnie trochę w błąd wprowadzili co do tego oleju, bo tak jak mówiłem cały olej mi nie wyleciał i cały nie wylatuje. Nie wiem czy ktoś gafy nie strzelił tzn czy nie pomylił się z całkowita wymianą oleju.
Dziś w garażu zacząłem wlewać olej i muszę powiedzieć że wlałem nie cały litr. Nic więcej nie chciało wejść. -
Witam w nowym 2013 i życzę wszystkiego dobrego.
No żeście mnie
trochę w błąd wprowadzili co do tego oleju, bo tak jak mówiłem cały olej mi nie
wyleciał i cały nie wylatuje. Nie wiem czy ktoś gafy nie strzelił tzn czy nie
pomylił się z całkowita wymianą oleju.Nie rozumiem nic z tego, co piszesz.
Odkręcenie dolnej śruby (tej na kwadrat) ma na celu spuszczenie oleju całego. Znajduje się ona na samym spodzie skrzyni i nie ma siły, żeby olej nie zszedł w całości. Chyba, że tam już jakiś gęsty muł, nie olej jest...Dziś w garażu zacząłem wlewać olej i muszę powiedzieć że wlałem nie cały litr. Nic więcej nie
chciało wejść.Po spuszczeniu oleju całego (tą śrubą na kwadrat, znajdująca się na samym spodzie skrzyni) normalnie wlewa się ponad dwa litry (dokładnie wg instrukcji 2,2 l)- otworem przelewowym, po wykręceniu śruby z dużym, płaskim łbem sześciokątnym, znajdującej się po prawej stronie skrzyni, u jej góry, w pobliżu akumulatora.
Nie tylko ja to robiłem... -
Leo moja trzecia od góry odpowiedź. Zadałem tam pytanie czy koledzy nie orientują się ile oleju wypływa po zdemontowaniu półosi. Ja nie spuszczam tylko chcę uzupełnić.
-
A dawno wymiana była??? Może lepiej od razu cały uzupełnić ???
-
Nie będę całego wymieniał bo ona ma luzy i może za jakiś czas skrzynkę wymienię.
-
Nie będę całego
wymieniał bo ona ma luzy i może za jakiś czas skrzynkę wymienię.Jeśli spisujesz skrzynię na straty, to wlej jakiś najtańszy olej, kup z litr - powinno wystarczyć
-
Już mam uzupełniony. No raczej na straty. Nie wiem co tam padło że są luzy i nawet brak czasu żeby dochodzić co i jak.
-
Już mam
uzupełniony. No raczej na straty. Nie wiem co tam padło że są luzy i nawet brak
czasu żeby dochodzić co i jak.Nie ma sensu dochodzić, jeśli na 100% wiesz, że to coś ze skrzynią. Skrzynię można kupić za grosze, choć najlepiej od znajomego, bo przekładka do wesołych czynności nie należy
-
Nie będę całego
wymieniał bo ona ma luzy i może za jakiś czas skrzynkę wymienię.Wlej Motodoktora do skrzyni.
Biegi przez kilka minut, zanim się skrzynia rozgrzeje będą chodzić troszkę ciężej, ale luzy znikną. -
Przeczytałem cały wątek raz jeszcze. Wcześniej nie napisałeś wyraźnie, o co chodzi, zadając tylko w trakcie dyskusji pytanie, ile może zejść po wyjęciu półosi (na co Slavo odpowiedział, że chyba wszystko)... Bandi24 stwierdził, że wszystko to 2.2 l, i na ten post odpowiedziałeś, że zeszło Ci mało... A wcześniej pisaliśmy o odkręcaniu korka na kwadrat i całkowitej wymianie...
Leo moja trzecia od
góry odpowiedź. Zadałem tam pytanie czy koledzy nie orientują się ile oleju wypływa
po zdemontowaniu półosi.Tak jest - ale nie napisałeś, że właśnie zdemontowałeś półoś i tędy wyleciał olej, a nie z otworu po korku na kwadrat. Sądziłem, że to pytanie teoretyczne, zadane z ciekawości. Wnioskując z całej dyskusji (szczególnie z początku) cały czas myślałem, że wymieniasz po prostu olej i największy probloem zawarty został w pierwszym poście (którędy wlać).
Ja nie spuszczam tylko chcę uzupełnić.
No, to teraz wszystko jasne.
Te luzy bardzo przeszkadzają w jeździe?
-
Siemka . Najważniejsze , że się dogadaliśmy, troszkę poszło oleju na podłogę ale to nic. Fakt może nie dokładnie opisałem problem za co sorka.
Quźwa no są denerwujące bo to jest taki efekt i stukot jakby Ci poduszka poszła, przy ruszaniu takie stuknięcie i przy każdej redukcji i spuszczeniu sprzęgła też a jak się bawię na dwójeczce gazem to stuka jak poje....Kolego wyżej to nie jest mały luz i motodoktor tu nie pomoże. Teraz mam inny poważniejszy problem i szukam powodu kolejnego hałasu ale to za chwilkę w nowym topiku bo naprawdę potrzebuję pomocy, kto wie czy jeszcze tego silniczka nie będę musiał wyciągać.
-
jeśli masz takie luzy jak miałem ja to nowy olej nic nie pomorze..
w oplu combo firmowym kiedyś wypadła półos,
po 3 dniach włożyłem ją nic nie dolewając i jakoś to hula, gdzieś kiedyś czytałem że nawet jak tego oleju w tico litr będzie to nie ma tragedii ale to tak tylko cytuję.. i wcale nie zachęcam by tak oszczędzać na oleju kosztem skrzyni -
A pewnie że tak. Masz rację przecież on kosztuje 13 zł.
-
A pewnie że tak.
Masz rację przecież on kosztuje 13 zł.No właśnie, ale jak skrzynia się już rozpada, to możesz zacząć szukać nowej, a starą do reszty zajechać
No i warto pomyśleć (przy wymianie) o kontroli sprzęgła i wymianie łożyska wałka sprzęgłowego oraz docisku sprzęgła
-
Dobra dzięki. A czy
ktoś może zmierzył heheh ile oleju wypływa podczas wyciągania półosi???Też tego twojego posta nie widziałem wcześniej...
Wiem ile ubywa bo kiedyś zgubiłem całą kolumnę wraz z półośką i przegubem trójpalczastym.
Ubyło 0,8 litra.
Choć jak pamiętam,gdy udało mi się zatrzymać,pierw na sprincie złapałem za podnośnik z bagażnika i podniosłem stronę auta bo mnie szybko olśniło że olej ucieka,a potem przeszedłem się po resztę części które zostały za mną.