Pobór prądu.
-
Proponuję przede
wszystkim bardzo dobrze podładować akumulator (ładować nawet kilka dni)Raczej nie polecałbym kilkudniowego ładowania akumulatora. Są różne prostowniki, ale jeśli ktoś do zwykłego bezkrytycznie podłączy akumulator i pojedzie na tydzień urlopu to może być nieciekawie.
-
Witam ponownie i dzięki szybkie podpowiedzi:-)
Prąd mierzyłem pomiędzy klemą, a zaciskiem akumulatora, ładowanie na wolnych obrotach ok. 14.9 V, więc regulator OK, a poziom w celach w normie. Akumulator ładowałem tanim prostownikiem - max prąd 2,5 A, chyba załatwię jakiś porządny i rzeczywiście podładuję go dłużej. Sam akumulator ma już 6-7 lat, zimę wytrzymał spokojnie, dlatego trochę zdziwiło mnie, że padł o tej porze roku. Do pracy jeżdżę darmowym przewozem, dlatego tikacza zbyt często nie "eksploatuję" (rocznik 1995 - 85 tyś.) W tej sytuacji obstawiam chyba akku, dam znać za parę dni.
serdecznie pozdrawiam:) -
Raczej nie polecałbym kilkudniowego ładowania akumulatora.
A ja właśnie w sklepie specjalizującym się tylko w sprzedaży akumulatorów otrzymałem taką poradę, gdy reklamowałem swoją bateryjkę. Wiem, że w tym punkcie zastosowano taką terapię mojemu akumulatorowi i rzeczywiście poprawa jego skuteczności działania była wyraźna.
Są różne prostowniki, ale jeśli ktoś do zwykłego bezkrytycznie podłączy akumulator i pojedzie na tydzień urlopu to może być nieciekawie.
Co to jest "zwykły" prostownik?
Zdecydowana większość dostępnych na rynku prostowników ma funkcję ograniczenia prądu ładowania wraz ze wzrostem napięcia.
Niektóre mają funkcję ładowania tzw. prądem konserwującym po osiągnięciu końcowego napięcia ładowania - ja akurat taki prostownik posiadam. -
Prąd mierzyłem pomiędzy klemą, a zaciskiem akumulatora, ładowanie na wolnych obrotach ok. 14.9 V, więc regulator OK, a poziom w celach w normie.
Trochę wysokie to napięcie, jak na wolnych obrotach.
Jaka jest jego wartość przy wyższych obrotach i obciążania różnymi odbiornikami?Sam akumulator ma już 6-7 lat, zimę wytrzymał spokojnie, dlatego trochę zdziwiło mnie, że padł o tej porze roku.
Na podstawie rozmowy ze sprzedawcą w punkcie specjalizującym się w akumulatorach - padają one najczęściej zimą lub podczas gorących letnich dni. To właśnie lato jest drugim sezonem sprzedaży akumulatorów
-
padają one
najczęściej zimą lub podczas gorących letnich dni.Muszę potwierdzić. W jednym autku aku padł na jesień - miał już 8 lat i z dnia na dzień poprostu wyłożył się.
Obecnie w Ticusiu mam też aku na wyjściu, w zimie już nie daje rady, obecnie przy temp. ok 20 po nocnym postoju kręci, ale jak jest mniej lub właśnie powyżej 30 to kaplica. Czy w takim wypadku też mogę zastosować dłuuuuuuuugie ładowanie? Nie wiem czy to mu jeszcze cokolwiek pomożeA do autora wątku - pobór prądu masz w porządku, natomiast ładowanie na postoju za duże (to też może załatwić aku).
-
To właśnie lato jest drugim sezonem sprzedaży akumulatorów
Dziwne to trochę - ale u mnie sprawdza się ta zasada w 100%. Matiz zimą palił normalnie - raz musiałem się poratować kablami - ale to po dwutygodniowym postoju w największe mrozy. Przyszła wiosna, potem lato, wysokie temperatury i nagle zaczęły się dziwne problemy. A to immobiliser nie chciał zgasnąć, a to komputerek nie wystartował, a to ledwo zakręcił i odpalił z wielkim bólem. A na koniec - nie odpalił wcale - co skończyło się tygodniowym ładowaniem z minimalnym prądem - po którym już odpala, ale widzę, że jego dni dobiegają końca. Poprzedni też wymieniałem latem - wieczorem przyjechałem, zaparkowałem auto a rano nawet rozrusznik nie zakręcił.
To samo było z akumulatorem w Daily. Niby młode auto, bo z końca 2007 roku, jeździło w ciepłym klimacie (południe Francji), pierwszą prawdziwą zimę akumulator przeżył bez problemu - większość aut miała kłopot z odpaleniem a Iveco kręciło jak szalone i paliło na dotyk. Po czym pewnego pięknego, kwietniowego dnia wyszedłem rano z domu, otworzyłem auto, wsiadłem, przekręciłem kluczyk i przywitało mnie szaleństwo kontrolek - wszystko migało (wyrzucając błędy) itp. i ledwo - ledwo odpaliłem auto. Oczywiście pierwsze co zrobiłem - zmierzyłem ładowanie - było OK, więc pojechałem do sklepu, który handluje akumulatorami, gdzie okazało się, że akumulator zdechł - był tak słaby, że ledwo wzbudzał alternator.
-
Czy w takim wypadku też mogę zastosować dłuuuuuuuugie ładowanie? Nie wiem czy to mu jeszcze cokolwiek pomoże
W tym przypadku pomoże jedynie wymiana akumulatora
-
Witam po przerwie,
sprawa się wyjaśniła - rzeczywiście stare akumulatory padają również w lecie przy upałach:( Ładowany prawie 2 doby, elektrolit "bulgotał", napięcie ok. 12,4 V, odłączony na ok. 12 godz. bez obciążenia i ... po podłączeniu ledwo zakręcił i zdechł. No cóż kupię nowy akku i podwoję (potroję?) wartość tikaczadziękuję Kolegom Forumowiczom za przydatne info i pozdrawiam
-
Witam po przerwie,
sprawa się
wyjaśniła - rzeczywiście stare akumulatory padają również w lecie przy upałach:(
Ładowany prawie 2 doby, elektrolit "bulgotał", napięcie ok. 12,4 V, odłączony na ok.
12 godz. bez obciążenia i ... po podłączeniu ledwo zakręcił i zdechł. No cóż kupię
nowy akku i podwoję (potroję?) wartość tikacza
dziękuję Kolegom
Forumowiczom za przydatne info i pozdrawiamCoś słabo wycieniasz swoje tico
-
Nieco odkopię temat, ponieważ też mam problem przy swoim Tico z akumulatorem, po tygodniowym postoju jest rozładowany prawie do zera. Zmierzyłem pobór prądu w stanie spoczynku auta i wynosi on 109mA. Po całkowitym odłączeniu radioodbiornika od zasilania, pobór prądu zmniejszył się do 46mA - jednak czy jest on wciąż na tyle duży, żeby w ciągu 1-2 tygodni skutecznie rozładować akumulator?
W aucie na wyposażeniu fabrycznym mam elektroniczny zegarek oraz centralny zamek - ten drugi po odłączeniu i ponownym podłączeniu klemy "odezwie się" (wewnątrz auta słychać kliknięcie przekaźnika). Przypuszczam, że to on pobiera mi te ~40mA na postoju, ale jutro to jeszcze dokładniej sprawdzę.
-
Wiesz co? Moim zdaniem, warto jeszcze zadać sobie pytanie, w jakim stanie był ten akumulator przed rozładowaniem. Bo jeśli jest on leciwy, zostawiłeś go być może już mocno rozładowanego... to niewiele mu trzeba, żeby padł, nawet po tygodniu.
Zauważ też, że wcale nie znasz przeszłości tego akumulatora; kto wie, czy nie był on systematycznie zarzynany przez poprzednika (np. poprzez permanentne niedoładowania na krótkich trasach albo wielokrotne całkowite rozładowania)... i teraz po prostu się kończy.Nie pamiętam, na jakim poziomie dopuszcza się pobór prądu przez stojący samochód - kto wie?
Oczywiście tak czy siak, warto doprowadzić instalację do tego poziomu. -
Nieco odkopię
temat, ponieważ też mam problem przy swoim Tico z akumulatorem, po tygodniowym
postoju jest rozładowany prawie do zera. Zmierzyłem pobór prądu w stanie spoczynku
auta i wynosi on 109mA.Dla łatwiejszych obliczeń
100mA = 0,1A na godzinę
24 godziny = 2,4Ah
7 dni = 16,8Ah
14 dni = 33,6AhZauważ że sprawny i nowy akumulator i tak nigdy nie będzie mieć pełnej pojemności.
Tak jak kolega pisał, nie wiadomo w jakim stanie jest akumulator i jaką faktycznie ma pojemność. 100mA to jednak sporo.. -
chłopacy, u mnie po 3 dniach postoju napięcie spada do 12.28V to oznacza chyba zbyt duży pobór prądu w spoczynku?
-
chłopacy, u mnie po
3 dniach postoju napięcie spada do 12.28V to oznacza chyba zbyt duży pobór prądu w
spoczynku?To normalne, że w stanie spoczynku akumulator powoli słabnie. Zależy dużo od wieku, bo te nowe aku już nie są długowieczne. Jeśli masz urządzenia stale pobierające prąd to normalne, np. zegar, radio z pamięcią stacji itp. Ale to jest pikuś i nie powinno mieć znaczenia
-
12,28 oznacza rozładowany akumulator. Pytanie, jakie napięcie miał pierwszego dnia postoju.
-
Akurat 12,3v na postoju to całkiem nie taki zły wynik skoro w pełni naładowany aku to coś ok 12,5v. A przecież zawsze aku po jakimś czasie spada napięcie.
Brat kupił raz centre future i miała tak, że po jakimś czasie pokazywała 12-11,9V a spokojnie silnik zapalał nawet w duże mrozy. Oczywiście reklamacji nie uznali bo przecież trzymał prąd. -
no właśnie, nowy akumulator, regenerowany alternator, ładuje 14.4V, akumulator po zgaszeniu auta ma ok 12.8V, w instrukcji akumulatora czytam że minimalne napięcie przy którym powinno się odpalać auto to 12.6.
Ciekaw jestem czy właśnie tym że akumulator coś dość znacznie mi rozładowywało nie załatwiłem poprzedniego.
Jeśli chodzi o odbiorniki które mam podłączone to tylko radio, nie mam aktywnego alarmu, nie mam zegarka. -
no właśnie, nowy
akumulator, regenerowany alternator, ładuje 14.4V, akumulator po zgaszeniu auta ma
ok 12.8V, w instrukcji akumulatora czytam że minimalne napięcie przy którym powinno
się odpalać auto to 12.6.No właśnie dlatego zdziwiłem się, że masz poniżej 12,6V.
Ciekaw jestem czy
właśnie tym że akumulator coś dość znacznie mi rozładowywało nie załatwiłem
poprzedniego.
Jeśli chodzi o
odbiorniki które mam podłączone to tylko radio, nie mam aktywnego alarmu, nie mam
zegarka.Kiedyś miałem podobny problem, przyczyną była kałuża wody w okolicy przewodów głównej wiązki, która była naprawiana. Zwarcia nie było, ale upływ prądu już tak (elektroliza w samochodzie )
-
Witam kolegów;
Mam ostatnio
takim czasie rozwalić akumulator. Czy rozglądać się już za nowym akku? :-)
pozdrawiamJest jeszcze jedna możliwość, dość prozaiczna. Do jej eliminacji potrzebne będzie drugie tico. Przełożyć baterię do drugiego i spróbować zapalić. Mogą przecież skończyć szczotki na rozruszniku, wytrzeć tuleje, a może nawet będzie przytarty silnik. Troszku słabsza bateria i jesteśmy uziemieni. Zanim zaczniemy debatować nad stanem baterii, trzeba wyeliminować wszystkie możliwości
-
Odpowiedziałeś na post z przed 4 lat . Ale co do rozrusznika, to się zgadzam . Choć w Tico raczej baaardzo rzadko się on psuje.