Czy to uszczelka pod głowca?
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 13:18 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 21:01
Za krótkie odcinki robisz i dlatego masz masełko
Przegoń auto kilkadziesiąt kilometrów i zniknie -
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 13:50 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 21:01
a nie jest coś zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawór
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 13:56 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 21:01
a nie jest coś
zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawórMoże przytykać odmę i zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Warto to przeczyścić,ale i tak to wina krótkich odcinków -
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 17:46 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Dzięki za schemacik
A jak zaglądnąć w okolice nr.5 na schemacie?Uszczelkę pod pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?
-
miechomiechonapisał 5 mar 2011, 18:58 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:01
Uszczelkę pod
pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to
na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?Ja niedawno zmienialem uszczelke pod pokrywa zaworow i okazalo sie, ze musze to zrobic ponownie Niby nowa, a przepuszcza olej. Poziom oleju spadl juz ponizej max. Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska albo moment dokrecania srub pokrywy jest za maly
-
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 19:17 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Uszczelka którą kupiłem była za długa, po wsadzeniu w rowek na końcu zostało z 3cm które się nie zmieściło , poukładałem uszczelkę że jakoś się zmieściła, ale zobaczymy jak z tym będzie. Śruby dokręcałem momentem 10Nm, ale mój klucz dynamometryczny chyba oszukuje, bo uszczelka została dość znacznie wyciśnięta.
-
Poziom oleju spadl juz ponizej max.
To ile Ty tam tego oleju wlewasz że masz powyżej max?
Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska
Bardzo prawdopodobne. Pasowała na wymiar? Teraz sprzedają byle co.
-
miechomiechonapisał 5 mar 2011, 21:21 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:01
To ile Ty tam tego
oleju wlewasz że masz powyżej max?Ponizej max, czyli miedzy min a max, a konkretnie: wskazuje powyzej polowy wskaznika, czyli ponizej max
Bardzo
prawdopodobne. Pasowała na wymiar? Teraz sprzedają byle co.Pasowala na wymiar, z tym, ze przelezala z pol roku nie montowana. Jakos tak mi zeszlo zanim ja zamontowalem
Ciekawe, gdzie mozna kupic normalna, pasujaca, ktora nie przecieka od razu po montazu
-
Ponizej max, czyli
miedzy min a max, a konkretnie: wskazuje powyzej polowy wskaznika, czyli ponizej maxSkoro spadło poniżej max, to znaczy że początkowo zalałeś powyżej max
Ciekawe, gdzie
mozna kupic normalna, pasujaca, ktora nie przecieka od razu po montazuJa ostatnio kupowałem w Foxie, ale to było ponad rok temu.
-
macq Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 22:18 ostatnio edytowany przez macq 11 sie 2016, 21:01
Adaś, silniki dobrze i w miarę tanio myje się... zmywaczem do hamulców. Litrowy zmywacz i po problemie.... z reszta, czego ja Ci to pisze na forum?
-
mickey11 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 06:15 ostatnio edytowany przez mickey11 11 sie 2016, 21:01
Adaś, silniki
dobrze i w miarę tanio myje się... zmywaczem do hamulców. Litrowy zmywacz i po
problemie.... z reszta, czego ja Ci to pisze na forum?Po co wogóle myć silnik.
Ja nie myje wtedy wszystko ładnie widać jakby coś ciekło i nierdzewieją śruby itp. po myciu
Jak widze auto z mytym ilnikiem np. na giełdzie to nawet nie oglądam bo zazwyczaj na coś choruje silnik jak ktoś go pucuje.
-
markr Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 06:57 ostatnio edytowany przez markr 11 sie 2016, 21:01
sprawdź objemki przy przewodach chłodniczych. Ewentualnie będzie trzeba wymienić i objemki i przewody. Nawet jak byś ucinał końce, to za te wszystkie lata eksploatacji, przewód będzie rozciągnięty i nawet objemką nie uszczelnisz łączenia. Dokładnie nad skrzynią biegów jakieś łączenie i w tym miejscu miałem mały wyciek. Nie mogłem go zlokalizować, gdyż kropla spadając na gorącą skrzynię natychmiast parowała. Dopiero po przestawieniu samochodu do wymiany klocków zobaczyłem kropelkę :-) która nie zdążyła wyparować. Fakt że było trochę osadu niebieskiego na skrzyni, ale nie skojarzyłem tego z wyciekiem z chłodnicy
-
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 09:15 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Nie chodzi o to żeby silnik wymyć, wyplakować żeby się świecił jak psu ... oczy.
Chodzi o to że silnik jest cały w oleju, a to nie tyle źle wygląda i nie pozwala zlokalizować nowych wycieków, ale może nawet przyczynić się do pożaru w przedziale silnika. -
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 09:18 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Na dniach wjadę na kanał i postaram się wszędzie dokładnie pozaglądać, jak zlokalizuje wyciek, to dalej już będzie prosta droga
-
mickey11 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 09:19 ostatnio edytowany przez mickey11 11 sie 2016, 21:01
Chodzi o to że
silnik jest cały w oleju, a to nie tyle źle wygląda i nie pozwala zlokalizować
nowych wycieków, ale może nawet przyczynić się do pożaru w przedziale silnika.Nowe uszczelki założyć.
Dobrze śruby podokręcać.
Wytrzeć szmatką silnik z oleju. (nie myć)
Obserwować ewentualne nowe wycieki.
-
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 09:29 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Ciężko jest dojść do wielu zakamarków silnika żeby je wytrzeć, a zmywaczem powinno samo zejść.
-
mickey11 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 09:37 ostatnio edytowany przez mickey11 11 sie 2016, 21:01
Ciężko jest dojść
do wielu zakamarków silnika żeby je wytrzeć, a zmywaczem powinno samo zejść.Ja w sobote regulowałem luzy zaworów w swoim.
Też delikatnie olejem chlapało spod usczelki pokrywy zaworów.
Śruby od strony gaźnika nie były dobrze dokręcone.
Do tego uszczelke wymieniłem pod pokrywą i przetarłem szmatką pokrywe.
Teraz suchutko nic nie leje.
-
macq Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 17:49 ostatnio edytowany przez macq 11 sie 2016, 21:01
-
mickey11 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 17:51 ostatnio edytowany przez mickey11 11 sie 2016, 21:01
Olej z silnika świetnie go koserwuje
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2011, 22:05 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 21:01
Jakoś nikt nie przeczytał tego co pisałem wczesniej chyba. Moim zdaniem winne jest odpowietrzenie wału korbowego bo miałem to samo. Leo kiedyś chyba pisał na ten temat.
25/36