Czy to uszczelka pod głowca?
-
Oglądnąłem dziś dokładniej silnik w świetle dziennym i wydaje mi się, że olej uciekł przez nieszczelną uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymienię ją, wyreguluje luz zaworowy i doleje oleju. Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy. Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?
-
Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy.
Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka
nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?Przyjrzyj sie dobrze przewodom gumowym od chlodnicy. Moze gdzies jest male pekniecie
-
Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy.
Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka
nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?Termostat?
-
Właśnie ciężko tam dobrze pozaglądać, bo zawieszenie silnika zasłania. Od góry ciężko stwierdzić którędy leje, bo silnik mam w większości mokry, tylko nie wiem czy tylko od oleju czy też od płynu. Możecie polecić jakiś sprawdzony środek do mycia silnika?
PS. Termostat jest na górnym wężu chłodnicy?
-
PS. Termostat jest
na górnym wężu chłodnicy? -
Ponawiam pytanie ponieważ ciągle zbiera się ten osad maź masło pod korkiem wlewu oleju i nawet na ściance po odkręceniu korka. Olej był wymieniany i nie ubywa nie nie przybywa. Płynu w zbiorniczku wyrównawczym minimalne ubywa ale wiem dlaczego(przez uszczelkę przy termostacie). W oleju nie ma wody ani w zbiorniczku czy chłodnicy oleju. Auto nie kopci na biało ma normalną temperaturę nie przegrzewa się. Autko jeździ 6km dziennie
Czemu ten osad sie zbiera i co zrobić sprawdzić bo martwi mnie ten osad.
-
Czemu ten osad sie
zbiera i co zrobić sprawdzić bo martwi mnie ten osad.Bylo wiele razy na forum. Jak robisz takie krotkie trasy, to osad bedzie powstawal. Na szczescie to nic groznego.
-
Za krótkie odcinki robisz i dlatego masz masełko
Przegoń auto kilkadziesiąt kilometrów i zniknie -
a nie jest coś zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawór
-
a nie jest coś
zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawórMoże przytykać odmę i zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Warto to przeczyścić,ale i tak to wina krótkich odcinków -
Dzięki za schemacik
A jak zaglądnąć w okolice nr.5 na schemacie?Uszczelkę pod pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?
-
Uszczelkę pod
pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to
na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?Ja niedawno zmienialem uszczelke pod pokrywa zaworow i okazalo sie, ze musze to zrobic ponownie Niby nowa, a przepuszcza olej. Poziom oleju spadl juz ponizej max. Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska albo moment dokrecania srub pokrywy jest za maly
-
Uszczelka którą kupiłem była za długa, po wsadzeniu w rowek na końcu zostało z 3cm które się nie zmieściło , poukładałem uszczelkę że jakoś się zmieściła, ale zobaczymy jak z tym będzie. Śruby dokręcałem momentem 10Nm, ale mój klucz dynamometryczny chyba oszukuje, bo uszczelka została dość znacznie wyciśnięta.
-
Poziom oleju spadl juz ponizej max.
To ile Ty tam tego oleju wlewasz że masz powyżej max?
Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska
Bardzo prawdopodobne. Pasowała na wymiar? Teraz sprzedają byle co.
-
To ile Ty tam tego
oleju wlewasz że masz powyżej max?Ponizej max, czyli miedzy min a max, a konkretnie: wskazuje powyzej polowy wskaznika, czyli ponizej max
Bardzo
prawdopodobne. Pasowała na wymiar? Teraz sprzedają byle co.Pasowala na wymiar, z tym, ze przelezala z pol roku nie montowana. Jakos tak mi zeszlo zanim ja zamontowalem
Ciekawe, gdzie mozna kupic normalna, pasujaca, ktora nie przecieka od razu po montazu
-
Ponizej max, czyli
miedzy min a max, a konkretnie: wskazuje powyzej polowy wskaznika, czyli ponizej maxSkoro spadło poniżej max, to znaczy że początkowo zalałeś powyżej max
Ciekawe, gdzie
mozna kupic normalna, pasujaca, ktora nie przecieka od razu po montazuJa ostatnio kupowałem w Foxie, ale to było ponad rok temu.
-
Adaś, silniki dobrze i w miarę tanio myje się... zmywaczem do hamulców. Litrowy zmywacz i po problemie.... z reszta, czego ja Ci to pisze na forum?
-
Adaś, silniki
dobrze i w miarę tanio myje się... zmywaczem do hamulców. Litrowy zmywacz i po
problemie.... z reszta, czego ja Ci to pisze na forum?Po co wogóle myć silnik.
Ja nie myje wtedy wszystko ładnie widać jakby coś ciekło i nierdzewieją śruby itp. po myciu
Jak widze auto z mytym ilnikiem np. na giełdzie to nawet nie oglądam bo zazwyczaj na coś choruje silnik jak ktoś go pucuje.
-
sprawdź objemki przy przewodach chłodniczych. Ewentualnie będzie trzeba wymienić i objemki i przewody. Nawet jak byś ucinał końce, to za te wszystkie lata eksploatacji, przewód będzie rozciągnięty i nawet objemką nie uszczelnisz łączenia. Dokładnie nad skrzynią biegów jakieś łączenie i w tym miejscu miałem mały wyciek. Nie mogłem go zlokalizować, gdyż kropla spadając na gorącą skrzynię natychmiast parowała. Dopiero po przestawieniu samochodu do wymiany klocków zobaczyłem kropelkę :-) która nie zdążyła wyparować. Fakt że było trochę osadu niebieskiego na skrzyni, ale nie skojarzyłem tego z wyciekiem z chłodnicy
-
Nie chodzi o to żeby silnik wymyć, wyplakować żeby się świecił jak psu ... oczy.
Chodzi o to że silnik jest cały w oleju, a to nie tyle źle wygląda i nie pozwala zlokalizować nowych wycieków, ale może nawet przyczynić się do pożaru w przedziale silnika.