Czy to uszczelka pod głowca?
-
Maź zima to norma ale jeśli niesprawny jst termostat to będzie tego więcej. A dziwne to też zależy od oleju. U mnie było w normie na olejach typu mobil, elf ,GM. Gdy raz wlałem polski Orlen Platinum 10w40 to tego było wszędzie. Zapaćkana pokrywa zaworów i nawet w oleju pływalo. Myślałem ze padła uszczelka pod głowicą. Więcej nie kupilem orlena a leje GM.
-
mi w oleju nic nie pływa ani w p.chłodniczym w chłodnicy czy w zbiorniczku. Termostat sprawny a olej nowo zalany tedex 10w/40. Maź jest w środku korka podobno to norma:)
-
to moze być z odpowietrzenia wału korbowego. kiedy chyba lep p tym pisał -sam tak miałem. Ale nic z tym nie robiłem.
-
Mam teraz takie samo pytanie, więc nie chciałem zakładać nowego tematu tylko tu się podpinam, myślę że autor nie będzie mi tego miał za złe.
Otóż, w moim Tico zauważyłem ostatnio, że ubyło oleju na tyle, że na szabelce w ogóle go nie ma(kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu) , płyn chłodzący również ubył i coś w nim pływa, ale nie zmienił koloru tylko zrobił się mętny. Cały silnik jest wilgotny poniżej pokrywy zaworów. I teraz mam pytanie czy to wina uszczelki pod głowicą? Nie zauważyłem, żeby auto kopciło, ani jakiegoś znacznego spadku mocy.
-
Otóż, w moim Tico
zauważyłem ostatnio, że ubyło oleju na tyle, że na szabelce w ogóle go nie
ma(kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu) , płyn chłodzący również ubył i coś w nim
pływa, ale nie zmienił koloru tylko zrobił się mętny. Cały silnik jest wilgotny
poniżej pokrywy zaworów. I teraz mam pytanie czy to wina uszczelki pod głowicą? Nie
zauważyłem, żeby auto kopciło, ani jakiegoś znacznego spadku mocy.Sprawdź uszczelkę pod głowicą, jak jest mokra może tamtędy troszke uciekać.
Jeżeli prawie wszystko uciekło to od spodu zobacz korek czy nie puścił albo czy miska olejowa nie jest dziurawa.
-
Oglądnąłem dziś dokładniej silnik w świetle dziennym i wydaje mi się, że olej uciekł przez nieszczelną uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymienię ją, wyreguluje luz zaworowy i doleje oleju. Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy. Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?
-
Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy.
Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka
nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?Przyjrzyj sie dobrze przewodom gumowym od chlodnicy. Moze gdzies jest male pekniecie
-
Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy.
Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka
nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?Termostat?
-
Właśnie ciężko tam dobrze pozaglądać, bo zawieszenie silnika zasłania. Od góry ciężko stwierdzić którędy leje, bo silnik mam w większości mokry, tylko nie wiem czy tylko od oleju czy też od płynu. Możecie polecić jakiś sprawdzony środek do mycia silnika?
PS. Termostat jest na górnym wężu chłodnicy?
-
PS. Termostat jest
na górnym wężu chłodnicy? -
Ponawiam pytanie ponieważ ciągle zbiera się ten osad maź masło pod korkiem wlewu oleju i nawet na ściance po odkręceniu korka. Olej był wymieniany i nie ubywa nie nie przybywa. Płynu w zbiorniczku wyrównawczym minimalne ubywa ale wiem dlaczego(przez uszczelkę przy termostacie). W oleju nie ma wody ani w zbiorniczku czy chłodnicy oleju. Auto nie kopci na biało ma normalną temperaturę nie przegrzewa się. Autko jeździ 6km dziennie
Czemu ten osad sie zbiera i co zrobić sprawdzić bo martwi mnie ten osad.
-
Czemu ten osad sie
zbiera i co zrobić sprawdzić bo martwi mnie ten osad.Bylo wiele razy na forum. Jak robisz takie krotkie trasy, to osad bedzie powstawal. Na szczescie to nic groznego.
-
Za krótkie odcinki robisz i dlatego masz masełko
Przegoń auto kilkadziesiąt kilometrów i zniknie -
a nie jest coś zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawór
-
a nie jest coś
zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawórMoże przytykać odmę i zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Warto to przeczyścić,ale i tak to wina krótkich odcinków -
Dzięki za schemacik
A jak zaglądnąć w okolice nr.5 na schemacie?Uszczelkę pod pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?
-
Uszczelkę pod
pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to
na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?Ja niedawno zmienialem uszczelke pod pokrywa zaworow i okazalo sie, ze musze to zrobic ponownie Niby nowa, a przepuszcza olej. Poziom oleju spadl juz ponizej max. Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska albo moment dokrecania srub pokrywy jest za maly
-
Uszczelka którą kupiłem była za długa, po wsadzeniu w rowek na końcu zostało z 3cm które się nie zmieściło , poukładałem uszczelkę że jakoś się zmieściła, ale zobaczymy jak z tym będzie. Śruby dokręcałem momentem 10Nm, ale mój klucz dynamometryczny chyba oszukuje, bo uszczelka została dość znacznie wyciśnięta.
-
Poziom oleju spadl juz ponizej max.
To ile Ty tam tego oleju wlewasz że masz powyżej max?
Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska
Bardzo prawdopodobne. Pasowała na wymiar? Teraz sprzedają byle co.
-
To ile Ty tam tego
oleju wlewasz że masz powyżej max?Ponizej max, czyli miedzy min a max, a konkretnie: wskazuje powyzej polowy wskaznika, czyli ponizej max
Bardzo
prawdopodobne. Pasowała na wymiar? Teraz sprzedają byle co.Pasowala na wymiar, z tym, ze przelezala z pol roku nie montowana. Jakos tak mi zeszlo zanim ja zamontowalem
Ciekawe, gdzie mozna kupic normalna, pasujaca, ktora nie przecieka od razu po montazu