Czy to uszczelka pod głowca?
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 2 lut 2011, 19:41 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 21:01
Witam
Dziś byłem wymieniać olej w skrzyni biegów i w silniku zauważyłem pod korkiem oleju biały nalot taką maź. Czy może być to uszczelka głowicy ? Dodam że nie ma ubytków płynu chłodzącego a w samym płynie nie pływa olej. Auto nie kopci ma standardowe przyśpieszenie i obroty. Dodam że jezydzi na 2km trasach. Mechanik który wymieniał olej mówił że to standard w tico w zimie i w lecie tego nie będzie.
Szczerze powiem że 4 miesiące temu jak kupiłem autko to nie zauważyłem takiego czegoś dopiero teraz.
-
mariuznapisał 2 lut 2011, 19:58 ostatnio edytowany przez mariuz 11 sie 2016, 21:01
Jakbyś zaglądał na częściej, albo chociaż poszukał to byś wiedział, że przy krótkich trasach to norma.
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 2 lut 2011, 20:23 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 21:01
własnie googlowałem teraz i znalazłem te informacje jeszcze ze starego złosnika.
-
przedborzak Użytkownik archiwalnynapisał 4 lut 2011, 14:59 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 21:01
Maź zima to norma ale jeśli niesprawny jst termostat to będzie tego więcej. A dziwne to też zależy od oleju. U mnie było w normie na olejach typu mobil, elf ,GM. Gdy raz wlałem polski Orlen Platinum 10w40 to tego było wszędzie. Zapaćkana pokrywa zaworów i nawet w oleju pływalo. Myślałem ze padła uszczelka pod głowicą. Więcej nie kupilem orlena a leje GM.
-
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 4 lut 2011, 20:56 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 21:01
mi w oleju nic nie pływa ani w p.chłodniczym w chłodnicy czy w zbiorniczku. Termostat sprawny a olej nowo zalany tedex 10w/40. Maź jest w środku korka podobno to norma:)
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 5 lut 2011, 04:39 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 21:01
to moze być z odpowietrzenia wału korbowego. kiedy chyba lep p tym pisał -sam tak miałem. Ale nic z tym nie robiłem.
-
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 08:32 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Mam teraz takie samo pytanie, więc nie chciałem zakładać nowego tematu tylko tu się podpinam, myślę że autor nie będzie mi tego miał za złe.
Otóż, w moim Tico zauważyłem ostatnio, że ubyło oleju na tyle, że na szabelce w ogóle go nie ma(kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu) , płyn chłodzący również ubył i coś w nim pływa, ale nie zmienił koloru tylko zrobił się mętny. Cały silnik jest wilgotny poniżej pokrywy zaworów. I teraz mam pytanie czy to wina uszczelki pod głowicą? Nie zauważyłem, żeby auto kopciło, ani jakiegoś znacznego spadku mocy.
-
mickey11 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 08:52 ostatnio edytowany przez mickey11 11 sie 2016, 21:01
Otóż, w moim Tico
zauważyłem ostatnio, że ubyło oleju na tyle, że na szabelce w ogóle go nie
ma(kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu) , płyn chłodzący również ubył i coś w nim
pływa, ale nie zmienił koloru tylko zrobił się mętny. Cały silnik jest wilgotny
poniżej pokrywy zaworów. I teraz mam pytanie czy to wina uszczelki pod głowicą? Nie
zauważyłem, żeby auto kopciło, ani jakiegoś znacznego spadku mocy.Sprawdź uszczelkę pod głowicą, jak jest mokra może tamtędy troszke uciekać.
Jeżeli prawie wszystko uciekło to od spodu zobacz korek czy nie puścił albo czy miska olejowa nie jest dziurawa.
-
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 09:57 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Oglądnąłem dziś dokładniej silnik w świetle dziennym i wydaje mi się, że olej uciekł przez nieszczelną uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymienię ją, wyreguluje luz zaworowy i doleje oleju. Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy. Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?
-
miechomiechonapisał 5 mar 2011, 10:06 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:01
Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy.
Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka
nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?Przyjrzyj sie dobrze przewodom gumowym od chlodnicy. Moze gdzies jest male pekniecie
-
volcannapisał 5 mar 2011, 10:12 ostatnio edytowany przez volcan 11 sie 2016, 21:01
Natomiast płyn chłodniczy ucieka, ale nie mogę dopatrzeć się którędy.
Krople płynu wiszą na krawędzi skrzyni biegów od strony silnika. Ale skąd wycieka
nie mogłem się doszukać, ma ktoś jakieś propozycje?Termostat?
-
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 10:18 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Właśnie ciężko tam dobrze pozaglądać, bo zawieszenie silnika zasłania. Od góry ciężko stwierdzić którędy leje, bo silnik mam w większości mokry, tylko nie wiem czy tylko od oleju czy też od płynu. Możecie polecić jakiś sprawdzony środek do mycia silnika?
PS. Termostat jest na górnym wężu chłodnicy?
-
zagadka Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 11:31 ostatnio edytowany przez zagadka 11 sie 2016, 21:01
PS. Termostat jest
na górnym wężu chłodnicy? -
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 12:38 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 21:01
Ponawiam pytanie ponieważ ciągle zbiera się ten osad maź masło pod korkiem wlewu oleju i nawet na ściance po odkręceniu korka. Olej był wymieniany i nie ubywa nie nie przybywa. Płynu w zbiorniczku wyrównawczym minimalne ubywa ale wiem dlaczego(przez uszczelkę przy termostacie). W oleju nie ma wody ani w zbiorniczku czy chłodnicy oleju. Auto nie kopci na biało ma normalną temperaturę nie przegrzewa się. Autko jeździ 6km dziennie
Czemu ten osad sie zbiera i co zrobić sprawdzić bo martwi mnie ten osad.
-
miechomiechonapisał 5 mar 2011, 12:55 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:01
Czemu ten osad sie
zbiera i co zrobić sprawdzić bo martwi mnie ten osad.Bylo wiele razy na forum. Jak robisz takie krotkie trasy, to osad bedzie powstawal. Na szczescie to nic groznego.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 13:18 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 21:01
Za krótkie odcinki robisz i dlatego masz masełko
Przegoń auto kilkadziesiąt kilometrów i zniknie -
tomaszkowal89 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 13:50 ostatnio edytowany przez tomaszkowal89 11 sie 2016, 21:01
a nie jest coś zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawór
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 13:56 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 21:01
a nie jest coś
zatkane np ? cos gdzieś kiedyś czytałem że moze sie to robić przez jakiś zawórMoże przytykać odmę i zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Warto to przeczyścić,ale i tak to wina krótkich odcinków -
skrzat06 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2011, 17:46 ostatnio edytowany przez skrzat06 11 sie 2016, 21:01
Dzięki za schemacik
A jak zaglądnąć w okolice nr.5 na schemacie?Uszczelkę pod pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?
-
miechomiechonapisał 5 mar 2011, 18:58 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:01
Uszczelkę pod
pokrywą zaworów dziś zmieniłem, luz zaworowy skontrolowałem, zobaczymy czy pomoże to
na ubytki oleju. Nadal pytam czym umyć silnik z oleju?Ja niedawno zmienialem uszczelke pod pokrywa zaworow i okazalo sie, ze musze to zrobic ponownie Niby nowa, a przepuszcza olej. Poziom oleju spadl juz ponizej max. Zastanawiam sie czy uszczelka jest dziadowska albo moment dokrecania srub pokrywy jest za maly