Jaki silnik pasuje? 1.0


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, na pewno jest już tu taki temat, lecz ciężko się przebić. Mam swojego TICACZA już dobre kilka lat, lecz teraz mam przedmuchy w silniku i nie planuję go naprawiać, chcę po prostu wsadzić tam inny silnik, jaki będzie tam pasował? Podobno pasuje od SWIFTA 1.0, tylko jak to jest ze skrzynią biegów? Może zostać stara, czy da rade wyciągnąć całość ze skrzynią i po prostu wsadzić całość bez przeróbki? Gdzieś jeszcze ktoś mi powiedział, że pasuje jeszcze 1.3 z podwójnym turbo 115KM, tylko chyba wydaje mi się, że nie wpasuje się. (tylko teoria mnie do tego 1.3 interesuje) Chciałbym więcej informacji o tym 1.0 55KM, bo chcę go przekładać już niedługo ^^



  • Po pierwsze, witamy się W TYM WĄTKU .
    Po drugie, tematów o swapie silnika było już trochę, ale nie wiem czy ktokolwiek ten plan zrealizował. Możesz być pierwszy . Skrzynia raczej nie podejdzie, ale nie jestem pewien.
    Po trzecie, jaki to silnik 1.3 z podwójnym turbo? I tak się raczej nie zmieści, ale ciekawi mnie, co to za silnik Ci wymyślili


  • Użytkownik archiwalny

    Może jakiś lineczek do jakiegoś swapa, poczytam z chęcią, Jeśli uda mi się ta transfuzja napewno się pochwalę zdjęciami ^^


  • Admin

    Nie słyszałem ani nie czytałem nigdzie, żeby silnik od świstaka pasował.
    Da radę włożyć silnik Matiza, tylko jest trochę rzeźbienia - przede wszystkim trzeba nadstawkę jakąś na masce robić, bo dolot się nie mieści. W sumie 10 koni więcej, ale spalanie wyższe i kultura pracy gorsza (dużo wyżej moment jest). Skrzynia chyba może zostać ta sama.
    Taką przeróbkę zrobił ktoś dawno temu w Krakowie. Trochę pojeździł, dopóki nie rozwalił autka na drzewie.


  • Użytkownik archiwalny

    To też nie wchodzi w grę Te silniki są bardzo podobne, ale wiadomo że od matiza jest wyższy. Jest szansa, że od alto3 będzie pasował... Na YTB jest filmik, że niby silnik swifta, lecz silnika nie pokazują... https://www.youtube.com/watch?v=aMD5tEak75o



  • Może jakiś lineczek
    do jakiegoś swapa, poczytam z chęcią, Jeśli uda mi się ta transfuzja napewno się
    pochwalę zdjęciami ^^

    Np. TUTAJ .
    Ogólnie, to musiałbyś sprawdzić punkty mocowania silnika w Swifcie i porównać to z Tico. Ze zmieszczeniem nie powinno być problemów.
    Na pewno byłoby trochę rzeźby, ale są szanse na powodzenie. Tylko przydałoby się wzmocnić hamulce, rozpórka na przód i może jakieś wzmocnienie (silnik 1.0 jest raczej troszkę cięższy).
    No i raczej trzeba mieć cały silnik ze skrzynią (wątpię, żeby skrzynia z Tico pasowała).

    Nie wiem dokładnie jaki był silnik w Alto 3 montowany, ale jeżeli same punkty mocowania nie były bardzo różne, to taki przeszczep może być łatwiejszy niż ze Swifta. Ale tak jak piszę, musisz sobie to porównać .


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za link bardzo pożyteczny No to tak, chcę za silnik i skrzynie wydać tak coś ok 500pln, widziałem ceny na allegro i olx , myślę się zmieścić, mam znajomego mechanika który się tego podejmie hamulce mam zrobione niedawno, naprawdę działają ^^ kupiłem progi niedługo wymiana, bo konstrukcja musi być mocniejsza, mam dziurę z tyłu w 1 i trzeba wymienić 2 bo 2 się wgniata pod lewarkiem chcę się ze wszystkim zmieścić w 1k.
    teraz co do swapu, bardzo chciałbym jakieś zdjęcia z widokiem na mocowania silnika w swiwcie, jeśli orientacyjnie będą podobne, ryzykuję i kupuję silnik. prosiłbym więc o jakieś fotki ^^



  • Jeśli chodzi o fotki mocowań, to napisz w kąciku technicznym swifta. Z pewnością coś znajdą . Ale na oko raczej wiele Ci to nie da. Pamiętaj, że mocowania da się przerobić, ale to kolejna rzeźba, więc im będą bardziej podobne, tym będzie łatwiej.
    Sprawdź jeszcze jak wygląda u Ciebie belka pod silnikiem. Też lubi rdzewieć a musi być w 100% sprawna.
    Nie wiem jeszcze, czy oryginalne półosie będą pasować. W końcu wymiary silnika i skrzyni są raczej inne i może się okazać, że półosie będą za długie/krótkie.


  • Użytkownik archiwalny

    no to tak tył silnika z mocowaniami są mniej więcej podobne coś się wymyśli.

    Lecz z przodu poduszka jest w innym miejscu, może tylko mocowanie wystarczy zmienić? no nie wiem...



  • Mocowanie z 3. zdjęcia może dałoby się jakoś dorobić (chyba najlepiej wycinając i wspawując ze Swifta).
    Mocowanie do belki powinno pasować, a jak nawet będzie inne, to nie powinno być większego problemu z przeróbką. Ale i tak wszystko wyjdzie w trakcie prac.


  • Użytkownik archiwalny

    Pocieszasz mnie, więc raczej zaryzykuję jeszcze omówię w wolnym czasie wszystko z moim mechanikiem tylko zmuszony jestem poczekać jeszcze na zastrzyk gotówki na który czekam, powinien być na dniach więc od razu dam znać co z tego wyjdzie



  • Najlepiej, jak byś sobie na żywo obejrzał Swifta 1.0 i zobaczył, co trzeba zmodyfikować w Tico.
    Kiedyś na daewooforum próbowano wsadzić większy silnik i prawie się udało, wisiał już na jakimś mocowaniu, ale w rezultacie montujący to się poddali.
    Myślę, że mając dużo chęci i czasu, silnik 1.0 wejdzie



  • A ja bym proponował zmienić Tico na Swifta 1.0.

    Rdzewieją podobnie, rzeźbić nie trzeba, trochę więcej miejsca.

    No chyba, że to MUSI być Tico


  • Użytkownik archiwalny

    No chciałbym aby zostało to tico Może to mocowanie do poduszki w tych silnikach jest w tym samym miejscu Wystarczy odkręcić i przykręcić drugie Poszukam gdzieś tego swifta i zobaczę z bliska, no chyba że ktoś ma zdjęcie tego silnika z przodu


  • Użytkownik archiwalny

    No chciałbym aby
    zostało to tico Może to mocowanie do poduszki w tych silnikach jest w tym samym
    miejscu Wystarczy odkręcić i przykręcić drugie Poszukam gdzieś tego swifta i
    zobaczę z bliska, no chyba że ktoś ma zdjęcie tego silnika z przodu

    Wejdź na kącik Swiftowy tam zdjęć litrówek pod dostatkiem, ew. zawsze możesz poprosić żeby ktoś cyknął fotę, która Cie interesuje



  • Tak "Plug&Play" to nie będzie. Ale nie powinno być bardzo dużo przeróbek . Chociaż i tak czeka Cie trochę roboty. Tam jest wtrysk więc potrzebujesz silnik z osprzętem.



  • 1. Mocowanie - trzeba przerobić / zrobić łapy silnika.
    2. Skrzynia biegów - wraz z linkami, dźwignią itp. itd.
    3. Komputer + wiązka elektryczna.
    4. Hamulce - seria z Tico raczej będzie marniutka do mocniejszego silnika.
    5. Kwestie prawne - przegląd, wpis do DR itp. itd.

    W tysiącu chcesz się zmieścić z blacharką, czy z całością remontu, w tym ze swapem?



  • jeśli chodzi o swap w tico, tylko na inny silnik z tico.



  • To nie jest swap, tylko zwykła wymiana Swap polega na wymianie na lepszy (z reguły mocniejszy)


  • Moderator

    Ja bym szukał po prostu zdrowej serii..
    lub...
    na allegro był swego czasu silnik od Cappuccino (Alto Works)
    i to byłoby najlepsze rozwiązanie

    ps. jest
    http://allegro.pl/suzuki-cappuccino-motor-silnik-kompletny-0-6-turbo-i5049418819.html


Log in to reply