Obrotomierz z Nexii / obrotek / Nexia



  • Z racji wolnego trochę dłubałem przy swoim aucie. Nie w sensie napraw tylko stylingu.

    Mam zamiar wmontować obrotek z nexii.

    Przygotowania spowalniają się tym że kupiłem licznik tico z czarnymi blatami a przyszedł z niebieskimi. Na chwilę obecną czekam na telefon w sprawie wymiany.

    Zakupiłem też licznik od nexii z niespodzianką. Otóż obrotek ma trochę inną elektronikę niż te które przerabiał mahoski. Inaczej się go podłącza i brak regulacji aby zmniejszyć czy zwiększyć obroty dodatkową śrubką. Ale jest do opanowania.

    Po tym dłubaniu nie wiem jakim cudem przestała mi się palić kontrolka od ręcznego. Długo szukałem usterki, nawet kontaktowałem się z jednym z forumowiczów . A była to błahostka. Otóż za daleko wkręciłem oprawkę w żarówką. Gdybym za nią nie zaczął kręcić pewnie rozebrał bym pół samochodu

    Wrzucę jeszcze filmiki z testu obrotka i jak moje Tico jedzie 200km/h

    Zrobiłem trochę fotek.


  • Użytkownik archiwalny

    200 na blacie ostry cwaniak jesteś heh


  • Użytkownik archiwalny

    Wrzucę jeszcze
    filmiki z testu obrotka i jak moje Tico jedzie 200km/h

    Proste obliczenia wskazują, że musiałbyś mieć co najmniej 100KM, aby pojechać Tico 200km/h po płaskim terenie i bezwietrznej pogodzie
    No chyba, że to swobodny spadek...



  • 200 na blacie ostry
    cwaniak jesteś heh

    No nie mów że nigdy tyle nie chciałeś pojechać.



  • Proste obliczenia
    wskazują, że musiałbyś mieć co najmniej 100KM, aby pojechać Tico 200km/h po płaskim
    terenie i bezwietrznej pogodzie
    No chyba, że to
    swobodny spadek...

    Było lekko pod górkę



  • Jeszcze jedno porównanie .


  • Użytkownik archiwalny

    Było lekko pod
    górkę

    Życie zna takie przypadki. Box na dachu, na pół zaciągnięty ręczny i 40-tonowy tir mrugający rozpaczliwie długimi z tyłu, o którym się zapomniało, że się go holuje.
    A kiedy, w takiej sytuacji, próbuje nas wyprzedzać przysłowiowa fura z węglem, to daje się jej odpór wciskając tylko mocniej gaz i patrząc jak znika w lusterku.


  • Admin

    Jeszcze jedno porównanie .

    Spore przekłamanie... Wg mnie to ten cyfrowy oszukuje (tak mi się wydaje, na słuch... ).
    Jaco, znasz wykres prędkości do obrotów (obliczony i sporządzony przez krisa)?



  • Nie. Myślisz ze cyfrowy przekłamuje? Może?


  • Admin

    Któryś na pewno... albo oba.
    W starych wątkach Sharky opisywał kiedyś sposób sprawdzania - za pomocą prądu w gniazdku i transformatora (chodziło o wykorzystanie częstotliwości 50 Hz). Przetrzep starego Zlosnika pod hasłem "obrotek", "obrotomierz", a pewnie znajdziesz w postach Sharky'ego.
    Ja poszukam tego wykresu. Na pewno mam go w starym kompie gdzieś. Zamieszczę, gdy znajdę.
    Wskazania mojego obrotomierza porównywałem u mechanika ze wskazaniami lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu. I okazało się, że wskazania są podobne do tych z wykresu.

    PS. Poczekaj, zrobię nowy wątek o obrotku z Nexii. Tam będziemy pisać.



  • Przekłamanie może być na tym z Nexii, bo tam był silnik 4 cylindrowy



  • Jak zamawiałem ten cyfrowy: http://allegro.pl/obrotomierz-elektroniczny-cyfrowy-i5153881263.html to tam jest aby podać do czego to ma być.

    Ale wydaje mi się że był tańszy jak zamawiałem.


  • Admin

    To są wyliczenia teoretyczne, mocno zbliżone do rzeczywistości:



  • Jak zamawiałem ten
    cyfrowy: http://allegro.pl/obrotomierz-elektroniczny-cyfrowy-i5153881263.html to tam
    jest aby podać do czego to ma być.
    Ale wydaje mi się
    że był tańszy jak zamawiałem.

    No, a teraz masz obrotek z 4 cylindrowca


  • Admin

    No, a teraz masz obrotek z 4 cylindrowca

    Moim zdaniem, taki z 4-cylindrowca może właściwie wskazywać obroty z naszych silników...



  • Jak dłubał swój licznik mahoski miał dodatkowo jakąś regulacyjną śrubę. Widocznie były dwa typy obrotków do Nexii bo ja tegoż nie mam.

    Jutro zrobię filmik z jazdy na różnych prędkościach i będzie można porównać z wykresami.


  • Admin

    Moim zdaniem, taki z 4-cylindrowca może właściwie wskazywać obroty z naszych silników...

    Kiedyś roztrząsaliśmy, jak to się mogło stać, że w moim tico obrotek z poloneza zadziałał prawidłowo bez żadnych regulacji ani wymiany odpowiedniego kondensatora. Daję linka do tematu w blacie, bo trzeba czytać od początku:

    KLIK: Dlaczego obrotomierz z4-cyl.silnika działa w3-cyl.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja swojego z nexii sprawdzałem względem Auto Gauge który był pod 3cyl i po małej regulacji chodził równiutko z nim tylko że mój ma regulacje z tyłu



  • Mój nie ma regulacji. .

    Obiecany filmik z obrotkami i prędkością.


  • Moderator

    czyli ten z nexii sporo zaniża..


Log in to reply