Wymiana siłownika gazowego klapy bagażnika
-
strzel jakąś fotkę tego trzpienia
-
Na zdjęciu z tej aukcji dobrze widać (lewy górny róg):
http://allegro.pl/sprezyna-gaz-silownik-telesk-bagaz-tico-8185-i5104014085.html
-
a tam czasem nie ma takiego druciku zabezpieczającego?
-
a tam czasem nie ma
takiego druciku zabezpieczającego?Jest, ale za czorta nie ma jak go rozgiąć. To coś na kształt segera..
-
Nie wiem jak w Tico, ale czy przypadkiem nie należy tego zabezpieczenia lekko podnieść i przesunąć?
-
Spróbuję złamać jakoś to zabezpieczenie Nie ukrywam, że zanim tu napisałem, to próbowałem..
-
Spróbuję złamać
jakoś to zabezpieczenie Nie ukrywam, że zanim tu napisałem, to próbowałem..Obetnij końcówkę teleskopu starego i przyspawaj do nowego - co za problem
Jak ładnie oszlifujesz to nawet nie będzie widać
-
W Matizie przy wymianie po prostu rozciąłem główki starych siłowników (Matiz ma klapę podnoszoną dwoma siłownikami) szlifierką (delikatnie, żeby tej kulki nie uszkodzić - nacinałem główki tak, żeby pozostała cieniutka warstwa metalu, potem rozrywałem w imadle grubym śrubokrętem) a potem wkręciłem te kulki w nadwozie i kolejne siłowniki wymieniałem już bez problemu - tyle, że akurat w przypadku Matiza była zmiana typu mocowania kulek przegubów - tj. wersje koreańskie miały jakby jednorazówki (czyli kulka była wbijana fabrycznie), natomiast polskie (i tylko takie siłowniki są do kupienia) miały już kulkę wkręcaną w nadwozie a siłowniki z zapinką z blachy (czyli sprzedawane bez kulki).
ZTCW same kulki z różnymi gwintami można kupić osobno - więc jeżeli masz w pobliżu jakiś sklep motoryzacyjny (taki, w którym mają dużo drobiazgów - nie tylko filtry, płyny i wszystko na zamówienie), to na pewno dobierzesz taką kulkę bez dewastowania starego siłownika.
Gdybyś miał kłopot z nabiciem siłownika na nową (lub starą z odzysku) kulkę i był pewien prawidłowego rozmiaru kulki do tego siłownika - nakręć na gwintowaną część nakrętkę (tylko nie bardzo mocno - do oporu, lecz tak, żeby było za co złapać szczękami imadła), wkręć kulkę w imadło (w ten sposób nie zniszczysz gwintu) tak, żeby lekko oprzeć kulkę o szczęki imadła a potem ręcznym impulsatorem kinetycznym (czyli młotkiem) puknij delikatnie w główkę siłownika - powinna bez problemu wskoczyć na kulkę. Oczywiście nie zaszkodzi nałożenie odrobiny smaru na kulkę i wewnątrz gniazda - raz, że będzie łatwiej się nabijać kulkę, dwa, że przegub kulowy będzie delikatniej i ciszej działał.
-
Jest, ale za czorta
nie ma jak go rozgiąć. To coś na kształt segera..Zrobiłeś to w końcu?
Zobacz jak to zdemontować. Odginasz w lewo i wyciągasz tą szpilkę do dołu. U mnie wyszło bez problemów. Nie rozpinałem kuli ale pewnie by również poszło jak trzeba.
-
A gdzie tam zrobiłem. U mnie jest inny pierścień - tylko wewnątrz "przegubu kulowego" Mam jakiś inny typ...
-
A możesz dać podobne fotki do moich?
-
Hmm coś mi się wydaje że Kolega Jaco ma jakiś zamiennik siłownika już włożony
-
Tu masz oryginał: http://allegro.pl/amortyzator-gazowy-teleskop-bagaznika-daewoo-tico-i5114244787.html
Ale porównaj sobie to co kupił miechomiecho z moim . Mocowanie jest identyczne.
To u niego w aucie musi być jakieś inne bo ja mam oryginał, ale zdjęcia nie dał.
-
Też mam oryginał i nie mam takiego zaczepu umożliwiającego wyjęcie kulki. Jaki rocznik masz auta? może później montowali już takie lepsiejsze
-
99r.
-
Też mam oryginał i nie mam takiego zaczepu umożliwiającego wyjęcie kulki.
U mnie tak samo - 1998 r. Chyba tylko wykręcenie pozostaje.
-
U mnie tak samo -
1998 r. Chyba tylko wykręcenie pozostaje.Wykręcenie czego?
-
Czarnej końcówki z "obudową" kulki od srebrnego tłoczka amortyzatora.
Jeśli się da wykręcić. -
Czarnej końcówki z
"obudową" kulki od srebrnego tłoczka amortyzatora.
Jeśli się da
wykręcić.Niii da rady
-
Niii da rady
Zostaje tylko cięcie i spawanie