Co dziś dłubałem w tico? (2015)


  • Admin

    Zgodnie z nową, świecką tradycją... Otwieram nowy wątek na 2015 r.
    Jeśli nie zakładamy nowego wątku z problemem, możemy tutaj krótko opisywać naszą drobną, codzienną dłubaninę przy naszym autku. Zapraszamy!


  • Moderator

    wymiana ułamanej klamki



  • Uuła, nieźle ją wyrwałeś. U mnie kiedyś tylko pękła, ale się jeszcze jakoś trzymała. Tu widzę, że była ładnie rozwalona


  • Moderator

    Uuła, nieźle ją
    wyrwałeś. U mnie kiedyś tylko pękła, ale się jeszcze jakoś trzymała. Tu widzę, że
    była ładnie rozwalona

    może była już wcześniej osłabiona, jakoś nadmiernej siły nie użyłem przy jej ułamywaniu.
    Miałem starą zapasową klamkę, 10 minut roboty i wymienione



  • U mnie najdłużej wytrzymały oryginały. Później złamała się jedna z przodu (po 10. latach), ale dało się nią otwierać jeszcze i dała radę do wiosny (nie chciało mi się w garażu bez ogrzewania dłubać ). I ta, na którą wymieniłem wytrzymała zaledwie rok. Po kolejnej zmianie dotrwała już chyba 2 lata do sprzedaży auta . Jeszcze którąś klamkę zmieniałem, ale nie pamiętam kiedy i czy tylko raz .


  • Admin

    Zmierzyłem spalanie benzyny (opis tu: KLIK ).
    Sprawdziłem GPSem poprawność wskazań prędkościomierza, na kołach jak z fabryki (nowe zimówki 135/80 R 12): do 60 km/h - jest OK, powyżej zaczyna zaniżać - od 70 do 100 pokazuje więcej ok. 5 km/h, niż faktycznie się jedzie.


  • Moderator

    Wymieniłem filtr paliwa, zregenerowałem też reduktor lpg (zestaw miałem przygotowany od dłuższego czasu). Powodem regeneracji był duży przebieg na lpg - to już 93000km, co skutkowało niestabilną pracą silnika na biegu jałowym. Czeka mnie jeszcze regulacja zaworów (w 3cylindrze na zimnym silniku klepią) oraz okresowa regulacja lpg na analizatorze.


  • Admin

    To kiedy będziesz w Dęblinie?


  • Moderator

    Za parę dni podejmę decyzję, bo chodzi mi po głowie przeróbka dolotu i wolałbym raz zapłacić za regulacje mieszanek Chciałbym jak najszybciej, pomimo mrozów, bo nie można z takim rozregulowanym silnikiem jeździć, zwłaszcza w warunkach zimowych. Może uda się w przeciągu 2-3 tygodni, biorąc pod uwagę tygodniową kolejkę do magika


  • Moderator

    a ja na wiosnę jestem ugadany na gaźnik z charade - tak eksperymentalnie
    Dziś pękł mi wężyk od.. spryskiwaczy przód, bidok po 16 latach miał dość i pękł na samym środku..


  • Moderator

    a ja na wiosnę
    jestem ugadany na gaźnik z charade - tak eksperymentalnie

    Pasuje p&p na kolektor?

    Dziś pękł mi wężyk
    od.. spryskiwaczy przód, bidok po 16 latach miał dość i pękł na samym środku..

    Polecam spryskiwacze uniwersalne, montowane na ramionach:

    http://allegro.pl/spryskiwacze-uniwersalne-szoblik-auto-czesci-i4950090166.html

    Kiedyś kupiłem takie w lokalnym sklepie moto za 15zł

    Mam gdzieś chyba film po montażu w swoim tikaczu, ale nie mogęgo znaleźć..


  • Admin

    Za parę dni podejmę
    decyzję, bo chodzi mi po głowie przeróbka dolotu i wolałbym raz zapłacić za
    regulacje mieszanek Chciałbym jak najszybciej, pomimo mrozów, bo nie można z
    takim rozregulowanym silnikiem jeździć, zwłaszcza w warunkach zimowych. Może uda się
    w przeciągu 2-3 tygodni, biorąc pod uwagę tygodniową kolejkę do magika

    Już lepiej nic nie pisz o przeciągach, szczególnie w zimie.
    Jeśli chcesz przerabiać, to rzeczywiście... Może najpierw się umów, czas będzie leciał, a to zdopinguje Cię do przeróbki.
    Nie wiem, jak teraz ceny u niego (zapytaj telefonicznie), ale jeśli reg. zaworów nie zdrożała jakoś bardzo (kiedyś 40 zł), to polecam nie dłubać samemu, tylko zostawić zaworki jemu. Po jego regulacjach tico zawsze lepiej chodziło, niż po moich.


  • Moderator

    Pasuje p&p na
    kolektor?

    Pasuje, muszę jeszcze tylko sprawdzić czy przy dołożeniu miksera nie będzie za wysoki bo tego akurat nie pomierzyłem.

    Polecam
    spryskiwacze uniwersalne, montowane na ramionach:

    ciekawy pomysł, szczególnie dlatego że u mnie na jedną stronę jest niższe ciśnienie i czeka mnie wymiana dysz


  • Admin

    Dobre rozwiązanie jest z dyszą z trzema otworami. Ponoć można dostosować taką od Fiata Uno. Ja próbowałem, ale trzeba było zmniejszyć średnicę całego elementu plastikowego, żeby wszedł w otwór w klapie, albo rozwiercać otwór. Oczywiście zabrałem się za wariant pierwszy, ale nie udało mi się - zbierając nadmiar plastiku dojechałem aż do przelotu wewnętrznego (a element nadal nie chciał wejść w klapę). Nie wiem, jak ludzie to robili.
    Jednak powiększać otworu w klapie nie chcę.



  • Dobre rozwiązanie
    jest z dyszą z trzema otworami. Ponoć można dostosować taką od Fiata Uno.

    Ja mam dyszę z fiata Uno. Fakt, element jest gruby i nie przechodzi przed otwór. Pilnikiem usuwałem nadmiar plastiku i udało się wcisnąć dyszę w oryginalny otwór. Da się to zrobić, tylko trzeba bardzo powoli i kontrolować cały czas przymierzając do otworu.


  • Użytkownik archiwalny

    Naprawa słabego ładowania akumulatora.
    Wymiana mechanizmu wycieraczek wraz z silniczkiem.


  • Admin

    Fakt, element jest gruby i nie przechodzi przed otwór. Pilnikiem usuwałem
    nadmiar plastiku i udało się wcisnąć dyszę w oryginalny otwór. Da się to zrobić,
    tylko trzeba bardzo powoli i kontrolować cały czas przymierzając do otworu.

    Aha. No, ja na szybko poleciałem szlifierką... i stało się. Ale mam drugą dyszę, może jeszcze raz ręcznie spróbuję.



  • Aha. No, ja na
    szybko poleciałem szlifierką... i stało się. Ale mam drugą dyszę, może jeszcze
    raz ręcznie spróbuję.

    Wymieniłem dzisiaj olej Mobil 1 0W-40, filtr oleju, powietrza i przeczyściłem styki ogrzewające tylną szybę (coś ostatnio słabo grzała....)

    Przy okazji zrobiłem zdjęcie dyszy Uno od spodu (po spiłowaniu)



  • Dodatkowo wywaliłem ledwo palącą się żarówkę 5W i wstawiłem 6 diod led na pasku samoprzylepnym. W kabinie dwa razy więcej światła


  • Admin

    Niezłe rozwiązanie.