Amortyzatory - pytanie



  • Drodzy forumowicze,

    Doradźcie mi proszę w sprawie amortyzatorów to Tica - czy zamontowanie dwóch lewych jest akceptowalne? Kusi mnie oferta z jednej z aukcji z alledrogo, gdzie facet sprzedaje dwa kompletne lewe McPhersony - ze sprężynami, kielichami i gumami - w oryginale, na pierwszy montaż. Gość pisze, że jedyną różnicą jest mocowanie przewodu hamulcowego. Cena jest korzystna, ale trochę odstrasza mnie sam fakt dwóch lewych. Druciarstwo trochę... Warto??


  • Użytkownik archiwalny

    Amortyzatorów nie zmieniasz co roku...Ja bym odżałował,kupił lewy+prawy i nie kombinował.
    Jak wielka jest ta różnica?


  • Moderator

    też nad nimi myślałem
    trzeba by raczej przespawać jeden uchwyt

    tu masz L i P - pytałem
    http://allegro.pl/show_item.php?item=4026498998

    sam w końcu kupiłem 2 oryginalne amortyzatory za 150 i 2 ori sprężyny za 58, resztę może przełożę ze starych.



  • Dzięki koledzy tak właśnie sądziłem, że nie ma co druciarstwa robić. pacior - dzięki za link, zadzwonię, czy mają tego więcej - postanowiłem, że w ogóle na razie się wstrzymam z zawieszeniem. Są pilniejsze wydatki - bijące tarcze, hałasująca maglownica.... Przebiegi na LPG robią swoje


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,

    dołącze sie do pytania, mam amory z tyłu do wymiany, i chcialem zapytac czy ktoś miał wieksze problemy z demontażem tych śrub? korozja i itp? jakie są wymiary śrub?



  • Witam,
    dołącze sie do
    pytania, mam amory z tyłu do wymiany, i chcialem zapytac czy ktoś miał wieksze
    problemy z demontażem tych śrub? korozja i itp? jakie są wymiary śrub?

    U mnie trzy śruby odkręciły się bezproblemowo. Zwłaszcza te górne. Z dolnymi był problem i jedna się tylko ukręciła. Ukręciła się pechowo bo sworzeń śruby został w tuleji wahacza i trzeba było odciąć. Druga śruba M12 z nakrętką i auto znów jeździ.


  • Użytkownik archiwalny

    śruby M12 na jaki klucz 17 czy 19? pytam bo czuje że bede miał niezłą jazdę z tymi górnymi śrubami, ciężki dostęp, ciężko tam sie dostac dobrą grzechotką, pozostaje sie meczyc kluczami płaskimi. a i u mmie korozja była daleko posunieta, wiec scenariusz może byc różny pozostaje robic to u kumpla na kanale, w razie czego żeby miec migomata pod ręką



  • śruby M12 na jaki klucz 17 czy 19? pytam bo czuje że bede miał niezłą jazdę z tymi górnymi śrubami, ciężki dostęp, ciężko tam sie dostac dobrą grzechotką, pozostaje sie meczyc kluczami płaskimi.

    Wymieniałem u siebie tylne amorki i dało radę zrobić to bezproblemowo.
    Przed planowanymi pracami, przez kilka dni stosuj na śruby środek smarująco penetrujący.
    Stosowałem klucz płaski (chyba 17) i udało się dokonać wymiany bez większych przeszkód.



  • Też przy wymianie tyłu martwiłem się o śruby u góry bo łby miały strasznie pordzewiałe, ale ku mojemu zdziwieniu bez żadnych problemów je odkręciłem, problem natomiast był z jedną sztuka u dołu, w ruch wtedy również poszła kątówka



  • Zakupiłem wczoraj oryginalne amory na przód razem ze sprężynami i resztą osprzętu, i chce jeszcze wymienić tylne, i teraz pytanko co polecacie z własnych doświadczeń??
    GAZOWE czy OLEJOWE ??
    No i jakiej marki
    Takie z mojej półki cenowej to:
    GH - olejowe
    GH - GAZOWE
    STATIM
    KAMOKA
    SRL
    HART

    I CO MYŚLICIE O TYM:
    ORGINAŁY ??


  • Moderator

    I CO MYŚLICIE O
    TYM:
    ORGINAŁY
    ??

    facet ode mnie z miasta.. ostatnio kupiłem raczej oryginalne przeguby, jest więc nadzieja że amorki oryginalne, chociaż z tym nigdy nic nie wiadomo


  • Użytkownik archiwalny

    KYB



  • KYB
    Kurde trochę wykracza to poza mój budżet ale chyba będzie to opłacalna inwestycja


  • Użytkownik archiwalny

    amory wymienione, górne śruby się odkręciły. Okazało się że są to śruby przelotowe przez podłużnice, długości ok 12cm. Wiec w najgorszym wypadku skończyło by sie na ucięciu śruby. Początkowo myślałem że śruby są wkrecane w podłużnice, stąd moje obawy. Ja zakupiłem Kamoki, troche poczytałem w necie i w tej klasie cenowej/jakościowej wypadały wśród opinii na +. Pierwsze wrażenia, cisza wkońcu na wybojach okazało się że amory były orginalne


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli kamoka robi te amorki tak jak płaskie wycieraczki to po roku je wymienisz Ja tam właśnie po zakupie wycieraczek unikam tej firmy. Tak samo wiele zlego pisano o osłonach przegubów tej firmy.


  • Użytkownik archiwalny

    się okaże generalnie z osłonami są cyrki, jak i wogóle z częściami zamiennymi do Daewoo


  • Użytkownik archiwalny

    Z tym Kyb to tak nie do końca. Ja rok temu wymieniłem co prawda jestem bardzo z nich zadowolony, ale jednego musiałem wymienić bo się rozciekł po 800 km... Ale wymienił mi go gościu na gwarancji tyle dobrze. A śruby to wcześniej się zaopatrzyłem musiałem ciąć obie dolne, górne puściły elegancko


  • Użytkownik archiwalny

    się okaże
    generalnie z osłonami są cyrki, jak i wogóle z częściami zamiennymi do Daewoo

    Teraz dochodzi do tego, że wszystkie części Tico trzeba oglądać z każdej strony.
    Zbyt duży jest udział części wytwarzanych w warunkach rzemieślniczych. Sam trafiłem
    np. na zaciski hamulcowe gorsze od oryginałów czy łożyska MGK (brak słów).
    Badziewna uszczelka pokrywy zaworów, osłona przegubu, wadliwy palec rozdzielacza
    czy dziurawy filtr powietrza, to już standard.


  • Użytkownik archiwalny

    Mam sam kayaby i polecam ale te produkowane w Japonii. Podczas gdy mam drugie i faktycznie jeden przecieka ale nie wiem ile ma przejechane. Produkcja już Czeska więc pewnie już nie ta sama jakość.


  • Moderator

    Panowie jak już temat o tylnym zawieszeniu to zapytam..
    wahacze tył.. co lepiej zrobić, zakładać nowe zamienniki czy wymienić same tuleje?
    Co się bardziej sprawdzi?


Log in to reply