Coś mi tyrka


  • Użytkownik archiwalny

    Siemka

    Coś mi tyrka w silniku, słychać spod pokrywy zaworów, zawory ustawione

    Im bardziej się nagrzeje tym bardziej słychać.

    Jak silnik zimny to mi coś w kopułce tyrka z podobną częstotliwością ale jak się nagrzeje to przestaje. Cóż to może być?



  • Tak jakby iskrzenie przewodów zapłonowych


  • Użytkownik archiwalny

    Na innych kablach jest to samo



  • Na innych kablach
    jest to samo

    Może podmień kopułkę i palec, jak masz jakieś stare z demontażu


  • Użytkownik archiwalny

    sprawdź pompe paliwa, u mnie cos podobnie tyrka jak pracuje na sucho przy jeździe na lpg.


  • Użytkownik archiwalny

    Pompkę mam elektryczną więc odpada.

    Zmieniłem kopułkę, palec i kable na stare i to samo.

    Ustawiłem zawory na ciepłym silniku i miały luzy większe niż dopuszczalne więc ustawiłem szybciutko odpowiednie ale dalej stuka. I teraz tak, nie wiem czy to przez zmianę kopułki czy przez te zawory ustawiane ale czuje jakby tico dostało z 10KM Do 60 to wciska w fotel

    Tak sobie myślę że może silnik się grzeje za bardzo i dlatego tak się luz powiększa Może jest gdzieś nie drożny, albo termostat popsuty albo termometr mi źle pokazuje albo wszystko naraz


  • Użytkownik archiwalny

    ok ale z zwiazku ze masz pompe elektryczna to org pompe masz normalnie zamontowana? bo tez mam elektrczyna pompke paliwa, i org pompka nie podłączona nigdzie na sucho u mnie wydaje podobne dźwięki. Wałek rozrządu masz w porządku? W matizie mam 1 krzywke podtartą i tam nie da sie wyregulowac zaworów zeby nie klepały, słychac jak zawór klepie w pewnym zakresie obrotów. W tico tez miałem zmasakrowany wałek rozrządu, ale robiłem cały remont silnika wiec i wałek wymieniłem na inny w pełni sprawny i zawory nie klepią.


  • Użytkownik archiwalny

    Starą pompę mam zaślepioną, widać na filmie, a co do wałka to nie wiem w jakim jest stanie bo żeby go wyjąć to trzeba cały silnik rozkręcać a mi auto praktycznie codziennie jest potrzebne i zawory klepią cały czas tylko szybciej albo wolniej


  • Użytkownik archiwalny

    regulowałeś zawory, przy regulacji stan każdej krzywki z osobna można zweryfikowac wałek wyciąga sie bez ściagania czapki i itp


  • Użytkownik archiwalny

    regulowałeś zawory,
    przy regulacji stan każdej krzywki z osobna można zweryfikowac

    No ale jak popychacz dotyka krzywki na całej jej szerokości wiec jeśli jest wytarta to na oko tego chyba nie zobaczę

    wałek wyciąga sie
    bez ściagania czapki i itp

    Wystarczy odkręcić to koło od paska, aparat i od góry mocowanie wałka i tyle?


  • Użytkownik archiwalny

    jaki popychacz? my mówi o tico napewno? ściagasz rozrzad, koło zebate z rozrzadu, aparat zapłonowy, rozkrecasz śrubki na dźwigniach zaworowych tak żeby można było przesuwac dźwignie zaworowe po wałkach pośrednich i w ten sposób stopniowo wysuwasz wałki pośtednie w strone prawego nadkola. jak juz zdemontujesz wałki z dźwigniami, wyciągasz wałek. To tak w wielkim skrócie


  • Użytkownik archiwalny

    jaki popychacz? my
    mówi o tico napewno?

    No chodzi mi o te dżwignie zaworowe

    ściagasz rozrzad, koło zebate z rozrzadu, aparat zapłonowy,
    rozkrecasz śrubki na dźwigniach zaworowych tak żeby można było przesuwac dźwignie
    zaworowe po wałkach pośrednich i w ten sposób stopniowo wysuwasz wałki pośtednie w
    strone prawego nadkola. jak juz zdemontujesz wałki z dźwigniami, wyciągasz wałek. To
    tak w wielkim skrócie

    a te 8 śrub od góry co trzymają wałki pośrednie trzeba wykręcić całkiem czy tylko poluzować? i jak wyciągnąć wałek tak samo go wysunąć jak pośrednie?


  • Użytkownik archiwalny

    No chodzi mi o te
    dżwignie zaworowe
    a te 8 śrub od góry
    co trzymają wałki pośrednie trzeba wykręcić całkiem czy tylko poluzować? i jak
    wyciągnąć wałek tak samo go wysunąć jak pośrednie?

    śruby odkrecasz do końca, a wałek wysuwasz jak dźwignie pośrednie. Od strony aparatu trzeba odkrecic zabezpieczenie wałka, ono jest mocowane za pomocą dwóch wkrętów, solidnych wkrętów na gwiazdke, fabrycznie sa mocno dokręcane i w dodatku chyba na kleju,to możesz miec problem odkrecic, bo te śruby siedza solidnie w dodatku na śrubokręt maja łby. zobacz tutaj, pozycja nr 30 AK , no i podstawe aparatu tez trzeba odkrecac.



  • taka luźna dygresja, a rozrząd masz dobrze ustawiony?
    oraz kąt wyprzedzania zapłonu?


  • Admin

    taka luźna dygresja, a rozrząd masz dobrze ustawiony?
    oraz kąt wyprzedzania zapłonu?

    Racja.
    I jeszcze jedna uwaga: dobrze, że jesteś zadowolony z ustawienia zaworów, ale jednak zawsze wszyscy "kumaci" przestrzegali: zaworki zawsze ustawiamy na zimno, po całonocnym postoju silnika. A to, że dobrze ustawione zawory troszkę poklepują, to nic (też mam tak zawsze po regulacji).


  • Użytkownik archiwalny

    taka luźna
    dygresja, a rozrząd masz dobrze ustawiony?
    oraz kąt
    wyprzedzania zapłonu?

    Właśnie. Też się zacząłem nad tym dzisiaj zastanawiać.

    Kiedyś jak tico przechodziło w moje ręce, zostało oddane do pseudo mechanika który powymieniał wszystkie części eksploatacyjne i przestawił pasek o jeden ząbek, co po paru dniach skorygował. Potem ja wymieniałem pasek, napinacz i pompę wody, ale z własnej głupoty nie skontrolowałem znaków na kołach tylko ściągnąłem pasek i założyłem nowy, jestem w 99% przekonany ze się nic nie przesunęło bo chodził tak samo jak przed wymianą. Ale właśnie czy przed wymianą były dobrze koła ustawione?
    W środę tam zaglądnę.

    Kąt ustawiałem na 10st

    I jeszcze jedna uwaga: dobrze, że jesteś zadowolony z ustawienia zaworów, ale jednak
    zawsze wszyscy "kumaci" przestrzegali: zaworki zawsze ustawiamy na zimno, po całonocnym > postoju silnika. A to, że dobrze ustawione zawory troszkę poklepują, to nic (też mam
    tak zawsze po regulacji).

    Też zawsze ustawiałem na zimnym, ale teraz chciałem zobaczyć czy na ciepłym są odpowiednie szczeliny no i były za duże Lepiej żeby troszke klepały niż były podparte, ale u mnie to troszkę jest już za duże



  • A nie zmieniałeś czasem oleum ostatnio na jakiś wynalazek?


  • Użytkownik archiwalny

    A nie zmieniałeś
    czasem oleum ostatnio na jakiś wynalazek?

    niep, cały czas ten sam mobil 5w50


  • Użytkownik archiwalny

    sprawdz sobie ten wałek, tym bardziej ze sciagasz dekiel od zaworów i krecac wałem korbowym obejrzysz każda krzywke bez problemu. Ja z Mobila 1 juz dawno zrezygnowałem, w Matizie od nowości łałem Mobil 1 5W-50 do przebiegu ok 60kkm, później zaczął coś brac olej wiec zmieniłem na inny. No i ten wałek rozrządu też jest podtarty na jednej krzywce.


  • Użytkownik archiwalny

    patrzyłem na te krzywki i nie widziałem nic niepokojącego, dotykałem palcem czy nie ma nierówności i są gładkie wszystkie


Log in to reply