niesszczelna uszczelka szyby drzwi- powódź
-
Tak, mam.
-
też mam problem z tymi listwami przy szybach,
żadne doginanie czy wymiana na pozornie dobry nic nie dała, muszą być fabrycznie nowe by ściśle przylegać -
A gdzie by można taką nową listwę kupić?
-
.. ja mam to samo ale w tylnych drzwiach ( prawych ), reszta drzwi ok, powód prosty, zatkały się otworki odpływowe
Cały zeszły tydzień jeździłem ze zdjętym boczkiem tapicerskim, w pierwszy dzień, po ostrej ulewie woda wylewała się dosłownie na dywanik :O , jeden z otworków ( są trzy ), ten bliżej tyłu autka był tylko lekko drożny.. Wyczyściłem wszystko, przetkałem otworki, zakonserwowałem ponownie spód drzwi ( od wewnątrz, preparatem do profili zamkniętych ) i resztę dni śmigałem w najgorszych ulewach ładnie wszystko spływało.. niemniej jednak listwa zgarniająca jest do bani.. no i reszta drzwi ok trzeba jednak sprawdzać, przynajmniej raz na pół roku drożność tych odpływów..A gdzie by można
taką nową listwę kupić?.. np [>> TUTAJ TU
-
Dziękuję za tak trafną odpowiedź.
Ale to mam rozumieć, że założenia konstrukcyjne zakładały, że woda ma dostawać się do środka drzwi i wypływać otworami od dołu?
Myślałem, że ma to być tak szczelne, że woda w ogóle ma się nie dostawać do środka drzwi. -
Dziękuję za tak
trafną odpowiedź.Luzik, nie za maco heh :))
Ale to mam
rozumieć, że założenia konstrukcyjne zakładały, że woda ma dostawać się do środka
drzwi i wypływać otworami od dołu?
Myślałem, że ma to
być tak szczelne, że woda w ogóle ma się nie dostawać do środka drzwi.Może i założenia były jednak inne, ale z biegiem lat zauważyłem że robi się bardziej nieszczelnie przy tej listwie.. nie mniej same różnice temperatur powodują, że w środku drzwi skrapla się woda, więc lepiej ażeby odpływy były drożne.. im dłużej stoi w dolnym rancie drzwi woda, tym bardziej zżera nam je potem rdza..
-
Dziękuję za tak
trafną odpowiedź.
Ale to mam
rozumieć, że założenia konstrukcyjne zakładały, że woda ma dostawać się do środka
drzwi i wypływać otworami od dołu?
Myślałem, że ma to
być tak szczelne, że woda w ogóle ma się nie dostawać do środka drzwi.W każdym aucie jest taki system.
Dlatego w drzwiach pod boczkiem jest folia
-
W każdym aucie jest taki system.
Prawda.
Dlatego w drzwiach pod boczkiem jest folia
Nieprawda - nie w każdym. W Dusterze nie ma.
Ale nie ma z prostego powodu - cały boczek jest... plastikowy od wewnątrz, dopiero na zewnątrz pojawiają się materiałowe aplikacje.
Jednakowoż w starszych autach folia jest potrzebna, jeśli boczek ma od spodu płytę pilśniową (jak Tico). -
Ale to mam
rozumieć, że założenia konstrukcyjne zakładały, że woda ma dostawać się do środka
drzwi i wypływać otworami od dołu?
Myślałem, że ma to
być tak szczelne, że woda w ogóle ma się nie dostawać do środka drzwi.Niestety, nie da się ustrzec wlewania się wody do środka drzwi. Nie ma możliwości dokładnego uszczelnienia - jeśli nawet uszczelka będzie bardzo dobrze przylegać do szyby, to po opuszczeniu mokrej szyby i tak nie zgarnie wszystkiego... poza tym zawsze trochę poleci przy końcach uszczelki.
Dlatego warto zrobić konserwację wewnętrzną drzwi i koniecznie dbać o sprawne odpływy (te otworki u dołu).Zaś w Twoim przypadku, jeśli stwierdzasz wlewanie się wody otworem na kable CZ, trzeba byłoby przyjrzeć się temu miejscu i coś poradzić... Możesz zrobić fotkę, jak te kable lecą między drzwiami a słupkiem?
-
myślicie, że zakup nowych listew coś da?
zdjęcia postaram się zrobić jak będę przy aucie
(stoi u narzeczonej pod domem, więc nie mam go przy sobie) -
myślicie, że zakup
nowych listew coś da?
zdjęcia postaram
się zrobić jak będę przy aucie
(stoi u narzeczonej
pod domem, więc nie mam go przy sobie)zaklej otwory montażowe, udrożnij wylot wody.
-
myślicie, że zakup
nowych listew coś da?Może poprawić sytuację, ale na pewno nie wyeliminuje problemu.
Jeśli nie są drogie, kup i załóż. Zawsze mniej wilgoci w środku drzwi się znajdzie.
Daj te fotki, obaczymy, co dalej.