Jak wlać olej do skrzyni?
-
A ja mam pytanko bo chcę dziś uzupełnić olej w skrzynce. Którędy najszybciej wlać???
-
Masz tylko hmmm jedną możliwość ???
-
Hm???? Czyżby przez linkę prędkościomierza za pomocą strzykawki???
-
pamiętam że jest jakiś korek - śruba do tego służąca, chyba z takim kwadratowym otworem że idealnie sama grzechotka podchodzi, do tego wąż ogrodowy i lejek, oleju 2 litry wystarczy
-
Otworem do sprawdzania poziomu oleju...
Ja tłoczyłem oliwiarką i długim wężykiem -
Hm???? Czyżby przez
linkę prędkościomierza za pomocą strzykawki???Obok linki prędkościomierza, na bocznej ściance obudowy skrzyni, od prawej strony (patrząc z naprzeciwka maski) jest nakrętka wlewu oleju skrzyni. Nie pamiętam numeru klucza, ale jest to dość spory kaliber jak na tico - klucz 19 lub większy. Nie ma potrzeby kombinowania z linką. Ja do wlewania oleju dorobiłem wężyk ok 40-50cm wraz z lejkiem z butelki
-
pamiętam że jest
jakiś korek - śruba do tego służąca, chyba z takim kwadratowym otworem że idealnie
sama grzechotka podchodzi, do tego wąż ogrodowy i lejek, oleju 2 litry wystarczyNakrętka z kwadratowym trzpieniem 10mm jest od spodu skrzyni - do spuszczania oleju
-
Dobra dzięki. A czy ktoś może zmierzył heheh ile oleju wypływa podczas wyciągania półosi???
-
Dobra dzięki. A czy
ktoś może zmierzył heheh ile oleju wypływa podczas wyciągania półosi???Powiedziałbym że chyba prawie wszystko
-
nio trza zalać od nowa.
-
Obok linki
prędkościomierza, na bocznej ściance obudowy skrzyni, od prawej strony (patrząc z
naprzeciwka maski) jest nakrętka wlewu oleju skrzyni. Nie pamiętam numeru klucza,
ale jest to dość spory kaliber jak na tico - klucz 19 lub większy. Nie ma potrzeby
kombinowania z linką.Do linki prędkościomierza jest dość daleko od tej śruby... Ale Miecho ma rację - trzeba szukać jej po prawej stronie skrzyni (stojąc przodem do silnika). Śruba ta jest nietypowa, bo taka płaska (niski sześciokąt jak na swój rozmiar).
Po wykręceniu śruby tylko tędy należy wlewać olej aż do momentu, kiedy zacznie on wypływać tym otworem. Oleju ma być tyle, żeby sięgał poziomem do dolnej krawędzi otworu wlewowego.Ja do wlewania oleju dorobiłem wężyk ok 40-50cm wraz z lejkiem
z butelkiJa podobnie. Wlewa się na pewniaka 2 litry, a potem powolutku, po troszeczku - więcej, aż nadmiar zacznie sam wypływać otworem.
-
Ja u siebie wlewam olej do skrzyni strzykawką.
Jeśli masz kanał to wjeżdzasz samochodem na kanał, jeśli nie to musisz sie wcisnąć pod niego, zdemontowac osłone skrzyni biegów, i po lewej stornie (po stornie kierowcy) nad półosią jest korek na klucz 24 odkręcasz, wtykasz węzyk który znajduje sie na strzykwce, (ten wężyk najlepiej jest włożyć od góry obok serwa hamulcowego, od strony gaźnika) i zalać strzykawkę olejem i pompować tak długo aż bedziesz widział że olej przelewa sie korkiem. Korek zakręcasz, osłone skrzyni tez i gotowe
Osobiście polecam olej Hipol ATF2D co prawda jest to olej do skrzyń automatycznych ale bardzo fajnie gładziutko wchodzą biegi, mam taki w swoim tikaczu i naprawde polecam.
-
Dokładnie wchodzi 2,2 litra i z tego co pamiętam trzeba podnieść auto żeby olej doszedł do małych kanalików 5 biegu.
-
Jakoś cholercia nie wierzę że wyleciało mi 2,2 litry. Czy aby na pewno wszystko wylatuje?
-
Dokładnie wchodzi
2,2 litra i z tego co pamiętam trzeba podnieść auto żeby olej doszedł do małych
kanalików 5 biegu.Skąd masz takie informacje?
-
Jakoś cholercia nie
wierzę że wyleciało mi 2,2 litry. Czy aby na pewno wszystko wylatuje?Zmierzyłeś? Nie, więc na wiarę nie ma się co zdawać...
Ta śrubą-korkiem (na kwadrat) schodzi wszystko. Jeśli nie było tam dużo, widocznie skrzynia nie była pełna z powodu wycieku lub nienapełnienia do końca poprzednim razem. -
Założenie tekturki przed chłodnicę.
-
Leo, fakt nie zmierzyłem bo z podłogi ciężko zmierzyć ale quźwa, po plamie idzie stwierdzić czy tam się wylało 2 litry, ale może masz rację, być może ktoś kiedyś tego nie dopilnował i może stąd wziął się ten luz w skrzyni.
A tak a propo życzeń świątecznych, czemu żeś zablokował możliwość dołożenia swoich życzeń he???
-
Leo, fakt nie
zmierzyłem bo z podłogi ciężko zmierzyć ale quźwa, po plamie idzie stwierdzić czy
tam się wylało 2 litry, ale może masz rację, być może ktoś kiedyś tego nie
dopilnował i może stąd wziął się ten luz w skrzyni.Po pierwsze: z podłogi lipnie się olej zbiera - nie lepiej było coś wcześniej podstawić?
Po drugie: olej spuszczamy po dłuższej jeździe, gdy skrzynia jest ciepła i olej porządnie rozgrzany, czyli rzadki - wtedy ładnie i szybko spłynie. Jeżeli przy -10 st. C spuszczałeś jakiś stary, gęsty minerał, to mogło go tam trochę zostać...
A po trzecie - nie ufaj poprzednim właścicielom auta. Generalna zasada.A tak a propo
życzeń świątecznych, czemu żeś zablokował możliwość dołożenia swoich życzeń he???A co mnie się będzie każdy tam wpisywał? Mój wątek i tyle.
Żartuję oczywiście...
Otwórz sobie jakikolwiek inny kącik i zobacz, że te życzenia są też tam. W ogóle są na każdym kąciku. Tak naprawdę to nie jest żaden wątek, tylko ogłoszenie administratorskie dla całego forum - dlatego nie ma tam możliwości dopisywania się.
Ale zawsze możesz założyć własny, zwykły wątek, gdzie taka możliwość jest... niczym nie ryzykujesz, najwyżej moderator zwróci Ci na coś uwagę i będzie miał chwilę pracy. Ale nie w tym przypadku - chyba, że takich zwykłych wątków byłoby kilka. -
Założenie tekturki przed chłodnicę.
Łeee... a ja po kilku km zdjąłem czym prędzej. Temperatura na zewnątrz zrobiła się lekko dodatnia, mimo ogrzewania wnętrza na full wskazówka stoi pionowo i wentylator wciąż się włącza...
Doszedłem do wniosku, że jeśli układ jest sprawny, to tektury nic nie dadzą w podobnych temperaturach (wręcz mogą zaszkodzić poważnie). Sprawdzę jeszcze te tekturki przy dużych mrozach.