Jak wlać olej do skrzyni?
-
nio trza zalać od nowa.
-
Obok linki
prędkościomierza, na bocznej ściance obudowy skrzyni, od prawej strony (patrząc z
naprzeciwka maski) jest nakrętka wlewu oleju skrzyni. Nie pamiętam numeru klucza,
ale jest to dość spory kaliber jak na tico - klucz 19 lub większy. Nie ma potrzeby
kombinowania z linką.Do linki prędkościomierza jest dość daleko od tej śruby... Ale Miecho ma rację - trzeba szukać jej po prawej stronie skrzyni (stojąc przodem do silnika). Śruba ta jest nietypowa, bo taka płaska (niski sześciokąt jak na swój rozmiar).
Po wykręceniu śruby tylko tędy należy wlewać olej aż do momentu, kiedy zacznie on wypływać tym otworem. Oleju ma być tyle, żeby sięgał poziomem do dolnej krawędzi otworu wlewowego.Ja do wlewania oleju dorobiłem wężyk ok 40-50cm wraz z lejkiem
z butelkiJa podobnie. Wlewa się na pewniaka 2 litry, a potem powolutku, po troszeczku - więcej, aż nadmiar zacznie sam wypływać otworem.
-
Ja u siebie wlewam olej do skrzyni strzykawką.
Jeśli masz kanał to wjeżdzasz samochodem na kanał, jeśli nie to musisz sie wcisnąć pod niego, zdemontowac osłone skrzyni biegów, i po lewej stornie (po stornie kierowcy) nad półosią jest korek na klucz 24 odkręcasz, wtykasz węzyk który znajduje sie na strzykwce, (ten wężyk najlepiej jest włożyć od góry obok serwa hamulcowego, od strony gaźnika) i zalać strzykawkę olejem i pompować tak długo aż bedziesz widział że olej przelewa sie korkiem. Korek zakręcasz, osłone skrzyni tez i gotowe
Osobiście polecam olej Hipol ATF2D co prawda jest to olej do skrzyń automatycznych ale bardzo fajnie gładziutko wchodzą biegi, mam taki w swoim tikaczu i naprawde polecam.
-
Dokładnie wchodzi 2,2 litra i z tego co pamiętam trzeba podnieść auto żeby olej doszedł do małych kanalików 5 biegu.
-
Jakoś cholercia nie wierzę że wyleciało mi 2,2 litry. Czy aby na pewno wszystko wylatuje?
-
Dokładnie wchodzi
2,2 litra i z tego co pamiętam trzeba podnieść auto żeby olej doszedł do małych
kanalików 5 biegu.Skąd masz takie informacje?
-
Jakoś cholercia nie
wierzę że wyleciało mi 2,2 litry. Czy aby na pewno wszystko wylatuje?Zmierzyłeś? Nie, więc na wiarę nie ma się co zdawać...
Ta śrubą-korkiem (na kwadrat) schodzi wszystko. Jeśli nie było tam dużo, widocznie skrzynia nie była pełna z powodu wycieku lub nienapełnienia do końca poprzednim razem. -
Założenie tekturki przed chłodnicę.
-
Leo, fakt nie zmierzyłem bo z podłogi ciężko zmierzyć ale quźwa, po plamie idzie stwierdzić czy tam się wylało 2 litry, ale może masz rację, być może ktoś kiedyś tego nie dopilnował i może stąd wziął się ten luz w skrzyni.
A tak a propo życzeń świątecznych, czemu żeś zablokował możliwość dołożenia swoich życzeń he???
-
Leo, fakt nie
zmierzyłem bo z podłogi ciężko zmierzyć ale quźwa, po plamie idzie stwierdzić czy
tam się wylało 2 litry, ale może masz rację, być może ktoś kiedyś tego nie
dopilnował i może stąd wziął się ten luz w skrzyni.Po pierwsze: z podłogi lipnie się olej zbiera - nie lepiej było coś wcześniej podstawić?
Po drugie: olej spuszczamy po dłuższej jeździe, gdy skrzynia jest ciepła i olej porządnie rozgrzany, czyli rzadki - wtedy ładnie i szybko spłynie. Jeżeli przy -10 st. C spuszczałeś jakiś stary, gęsty minerał, to mogło go tam trochę zostać...
A po trzecie - nie ufaj poprzednim właścicielom auta. Generalna zasada.A tak a propo
życzeń świątecznych, czemu żeś zablokował możliwość dołożenia swoich życzeń he???A co mnie się będzie każdy tam wpisywał? Mój wątek i tyle.
Żartuję oczywiście...
Otwórz sobie jakikolwiek inny kącik i zobacz, że te życzenia są też tam. W ogóle są na każdym kąciku. Tak naprawdę to nie jest żaden wątek, tylko ogłoszenie administratorskie dla całego forum - dlatego nie ma tam możliwości dopisywania się.
Ale zawsze możesz założyć własny, zwykły wątek, gdzie taka możliwość jest... niczym nie ryzykujesz, najwyżej moderator zwróci Ci na coś uwagę i będzie miał chwilę pracy. Ale nie w tym przypadku - chyba, że takich zwykłych wątków byłoby kilka. -
Założenie tekturki przed chłodnicę.
Łeee... a ja po kilku km zdjąłem czym prędzej. Temperatura na zewnątrz zrobiła się lekko dodatnia, mimo ogrzewania wnętrza na full wskazówka stoi pionowo i wentylator wciąż się włącza...
Doszedłem do wniosku, że jeśli układ jest sprawny, to tektury nic nie dadzą w podobnych temperaturach (wręcz mogą zaszkodzić poważnie). Sprawdzę jeszcze te tekturki przy dużych mrozach. -
Co do oleju polecam Castrol SMX,moje tico jeździ na nim odkąd z fabryki zjechało,wymieniam go średnio co 50-60tys,zalany już 3 raz tym samym olejem przekładniowym,140tys.przejechane,zero wycieków i jakichkolwiek awarii skrzyni,a auto dosyć mocno jest eksploatowane,lewarek chodzi bardzo delikatnie,nawet przy -20 po odpaleniu odczekam 2 min i lewarek wchodzi płynnie w biegi jak w lato.
Co do tektury na przód,osobiście stosuje od 6 lat w tym aucie,ale jest to zależne od charakterystyki pracy silnika i ustawienia go.
-
W trasie się sprawdziła, w mieście nie
-
W trasie się
sprawdziła, w mieście niePowycinaj w tekturze okienka i będzie git
-
ja zatkałem górny wlot żeby nie wiało na silnik, przy zasłonięciu chłodnicy w cieplejsze dni silnik się grzał i włączał wentylator
-
Co do oleju polecam Castrol SMX ...
I ten jest najlepszy do Tico
Już od dawna wiadomo, że skrzynia Tico jest bardzo wrażliwa na typ oleju, a na wspomnianym Castrolu pracuje bezproblemowo.
U siebie też taki wlałem podczas wymiany i do samego końca skrzynia funkcjonowała idealnie zarówno w największe upały, jak i mrozy. -
Witam w nowym 2013 i życzę wszystkiego dobrego.
No żeście mnie trochę w błąd wprowadzili co do tego oleju, bo tak jak mówiłem cały olej mi nie wyleciał i cały nie wylatuje. Nie wiem czy ktoś gafy nie strzelił tzn czy nie pomylił się z całkowita wymianą oleju.
Dziś w garażu zacząłem wlewać olej i muszę powiedzieć że wlałem nie cały litr. Nic więcej nie chciało wejść. -
Witam w nowym 2013 i życzę wszystkiego dobrego.
No żeście mnie
trochę w błąd wprowadzili co do tego oleju, bo tak jak mówiłem cały olej mi nie
wyleciał i cały nie wylatuje. Nie wiem czy ktoś gafy nie strzelił tzn czy nie
pomylił się z całkowita wymianą oleju.Nie rozumiem nic z tego, co piszesz.
Odkręcenie dolnej śruby (tej na kwadrat) ma na celu spuszczenie oleju całego. Znajduje się ona na samym spodzie skrzyni i nie ma siły, żeby olej nie zszedł w całości. Chyba, że tam już jakiś gęsty muł, nie olej jest...Dziś w garażu zacząłem wlewać olej i muszę powiedzieć że wlałem nie cały litr. Nic więcej nie
chciało wejść.Po spuszczeniu oleju całego (tą śrubą na kwadrat, znajdująca się na samym spodzie skrzyni) normalnie wlewa się ponad dwa litry (dokładnie wg instrukcji 2,2 l)- otworem przelewowym, po wykręceniu śruby z dużym, płaskim łbem sześciokątnym, znajdującej się po prawej stronie skrzyni, u jej góry, w pobliżu akumulatora.
Nie tylko ja to robiłem... -
Leo moja trzecia od góry odpowiedź. Zadałem tam pytanie czy koledzy nie orientują się ile oleju wypływa po zdemontowaniu półosi. Ja nie spuszczam tylko chcę uzupełnić.
-
A dawno wymiana była??? Może lepiej od razu cały uzupełnić ???