Nalepszy komplet hamulców przednich


  • Użytkownik archiwalny

    Mam zamiar w swoim Tico zmienić przednie hamulce.

    Zastanawiam się co będzie najlepsze, a dokładnie który komplet tarcze + klocki będą najlepsze.

    Na allegro idzie kupić ciekawe komplety. Najbardziej skłaniam się do kompletu tarcze Brembo + klocki brembo. Chociaż dużo jest kompletów tarcze brembo i klocki ferodo.

    Ciekawe jest również to: http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tico-sportowe-sport-i2062163858.html

    Niby sportowe tarcze i klocki Hart.

    Ciekawi mnie również opcja przełożenia zacisku z Matiza, ale to chyba nierealne jest

    Który komplet jest według waszych doświadczeń najlepszy? Cena nieszczególnie gra role.


  • Użytkownik archiwalny

    Po co tyle ładować kaski w jakieś pseudo sportowe klocki i tarcze skoro tico to nie bolid F1.Tak samo te brembo raczej tanie nie będzie. ja tam bym polecił zwykłe tarcze ewentualnie polecane tu nawiercane Mikody plus klocki fomar. Sam używałem tych klocków plus tarcze fabryczne. Hamulce dobre a klocki super wytrzymałe, nie brudziły alusów ani nie piszczały.Ja bym kupił zestaw za 100zł bo więcej sensu nie jest dawać.


  • Użytkownik archiwalny

    Brembo ani Ferodo nie wydają mi się pseudo sportowymi firmami. Jak pisałem wcześniej nie chodzi o koszty - który komplet będzie najlepiej hamować?

    Czy z hamulcami Brembo może być tak że chłodne będą hamować gorzej niż zwykłe?


  • Użytkownik archiwalny

    Raczej mi tu chodziło o ten zestaw harta sportowy z nawiercanymi tarczami plus klocki utwardzane. Co do brembo czytałem juz wiele opinii, ze tercze tej firmy nie są tej jakości co dawniej. A klocki ferodo może lepsze od polskich fomarów ale cena 2 razy większa.
    Skoro nie chodzi o pieniądze to bierz Mikody nawiercane i nacinane plus ferodo.Będą ładnie wyglądać tarcze w aluskach. Jedynie klocki będą szybciej lecieć na tarczy takiej niż na zwykłej litej.



  • Mam zamiar w swoim
    Tico zmienić przednie hamulce.
    Zastanawiam się co
    będzie najlepsze, a dokładnie który komplet tarcze + klocki będą najlepsze.
    Na allegro idzie
    kupić ciekawe komplety. Najbardziej skłaniam się do kompletu tarcze Brembo + klocki
    brembo. Chociaż dużo jest kompletów tarcze brembo i klocki ferodo.
    Ciekawe jest
    również to:
    http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tico-sportowe-sport-i2062163858.html
    Niby sportowe
    tarcze i klocki Hart.
    Ciekawi mnie
    również opcja przełożenia zacisku z Matiza, ale to chyba nierealne jest
    Który komplet jest
    według waszych doświadczeń najlepszy? Cena nieszczególnie gra role.

    Ja ze swojej strony polecam zestaw tarcz nacinanych ZAMETO wraz z klockami FERODO Klocki ferodo w porównaniu z fomarem szybciej się kończą, ale lepiej hamują (są twardsze).


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawe jest
    również to:
    http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tico-sportowe-sport-i2062163858.html
    Niby sportowe
    tarcze i klocki Hart.

    Unikaj jak ognia "firmy" Hart (pseudo "sportowe" tarcze ponieważ są nawiercane i nacinane, pseudo "sportowe" klocki ponieważ są pomalowane na czerwono) i posłuchaj panów powyżej...



  • ja mam u siebie założone tarcze boscha jednolite, a klocki chyba ferodo.
    pozytywnie to działa, od razu lepiej od seryjnych.


  • Użytkownik archiwalny

    Chyba zdecyduję się na komplet Mikod nawiercanych i wierconych + klocki Ferodo


  • Admin

    Brembo ani Ferodo
    nie wydają mi się pseudo sportowymi firmami. Jak pisałem wcześniej nie chodzi o
    koszty - który komplet będzie najlepiej hamować?
    Czy z hamulcami
    Brembo może być tak że chłodne będą hamować gorzej niż zwykłe?

    Ja mam ten zestaw, dopiero od niedawna zamontowany w aucie. Trudno jest mi się wypowiedzieć, bo elementy jeszcze się nie dotarły do siebie tak, ja trzeba.
    Ostrzeżono mnie przed nowymi tarczami Brembo - że to już nie to samo, co wcześniej (jeśli chodzi o parę innych marek samochodów). Niestety, tarcze leżały już zakupione... więc zostały zamontowane.
    Co do hamowania, to specjalnych rewelacji nie dostrzegłem. Owszem, hamują dobrze i skutecznie. Rzeczywiście, nieznacznie lepiej działają, gdy są rozgrzane (ale ja bardzo rzadko doprowadzam do rozgrzania hamulców ).
    Gdybym miał dziś kupować, zastanawiałbym się nad Mikodą. Jeśli chcesz mniej kasy wydać, pójdź za radą Miecha.



  • Unikaj jak ognia
    "firmy" Hart (pseudo "sportowe" tarcze ponieważ są nawiercane i nacinane, pseudo
    "sportowe" klocki ponieważ są pomalowane na czerwono) i posłuchaj panów powyżej...

    Ja w Swifcie zamontowałem raz tarcze Hart i nie polecam - niby przez 3 lata zużyły się tylko w 50%, ale pomimo dbania o nie (np. omijanie kałuż gdy hamulce były rozgrzane) powichrowały się strasznie i musiały iść na złom


  • Użytkownik archiwalny

    A Mikody to głądkie, nawiercane czy nawiercane i nacinane?


  • Admin

    A Mikody to
    głądkie, nawiercane czy nawiercane i nacinane?

    Nie wiem, jak zachowują się gładkie. Znam opinie kilku użytkowników nawiercanych, każdy chwalił - wskazywali tylko na dwa "minusy": delikatne syczenie przy hamowaniu i możliwe nieco szybsze zużycie klocków (ale tragedii szczególnej nie było).


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawi mnie
    również opcja przełożenia zacisku z Matiza, ale to chyba nierealne jest

    Musiałbyś zmieniać felgi na większe bo w Matizie są 13'.
    Do Tico raczej nie wejdzie zacisk z Matiza(w Tico siedzi felga 12').
    Poza tym nie wiem jak tam wygląda rozstaw śrub do mocowania zacisku.


  • Użytkownik archiwalny

    do Tikacza jak zreszta do wiekszosci aut polecam np. takie klocki hamulcowe TRW, naprawde dobre klocki, dobry stosunek ceny do jakości, mało pylą, nie piszczą i jest dwuletnia gwarancja na nie.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli chodzi o zacisk to mam felgi 13" już dawno, wiec to nie jest problem. Gorzej z rozstawem śrub.

    A jak się mają klocki TRW do klocków Ferodo pod względem siły hamowania?
    Tak BTW: to klocki TRW są droższe od Ferodo.
    Nie zależy mi jakoś szczególnie na wytrzymałości klocków tylko na sile hamowania.



  • Siła hamowania zależy od układu... różnicy między klockami TRW, a Ferodo nie odczujesz wcale...


  • Użytkownik archiwalny

    Wydaje mi się jednak że twardość klocka też ma znaczenie


  • Użytkownik archiwalny

    Myślisz Kolego że jak dasz za te TRW ponad 90zł to hamulce w tico będą super hiper. Ja tam wiem że, lepiej zamiast płacić za markę klocków lepiej kupić klocki fomar a do tego najważniejsze - lepsze opony. Opony mają o wiele więcej do hamowania niż klocki. Wystarczy porównać hamowanie na mokrym oponek zwykłych 12 a jakiś 13` typu continentale. Niebo a ziemia.



  • Wydaje mi się
    jednak że twardość klocka też ma znaczenie

    Tak, wpływa na m.in zużycie tarczy... Zapewne masz na myśli SKUTECZNOŚĆ hamowania, bo siłę hamowania generujesz głównie schematem: stopa->pedał->układ->tłoczek....


  • Użytkownik archiwalny

    O przyczepność na razie się nie martwię, tak jak pisałem mam felgi 13" i dwa nowe komplety dosyć dobrych opon - zimowych i letnich

    Najbardziej zależy mnie teraz na skuteczności hamowania. Hamulce nie będą pewnie hiper-super, ale czasami 3-4 m krótsza droga hamowania może dużo zmienić, a nawet uratować komuś życie

    Tak więc który komplet tarcze-klocki zapewnią najlepszą skuteczność hamowania?
    Jak na razie moim faworytem jest komplet: mikody nawiercane i nacinane + klocki ferodo.

    Naprawdę nie chce oszczędzać na rzeczach które zapewniają bezpieczeństwo, choćbym i miał co roku zmieniać tarcze i klocki.


Log in to reply