Nalepszy komplet hamulców przednich
-
Mam zamiar w swoim
Tico zmienić przednie hamulce.
Zastanawiam się co
będzie najlepsze, a dokładnie który komplet tarcze + klocki będą najlepsze.
Na allegro idzie
kupić ciekawe komplety. Najbardziej skłaniam się do kompletu tarcze Brembo + klocki
brembo. Chociaż dużo jest kompletów tarcze brembo i klocki ferodo.
Ciekawe jest
również to:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tico-sportowe-sport-i2062163858.html
Niby sportowe
tarcze i klocki Hart.
Ciekawi mnie
również opcja przełożenia zacisku z Matiza, ale to chyba nierealne jest
Który komplet jest
według waszych doświadczeń najlepszy? Cena nieszczególnie gra role.Ja ze swojej strony polecam zestaw tarcz nacinanych ZAMETO wraz z klockami FERODO Klocki ferodo w porównaniu z fomarem szybciej się kończą, ale lepiej hamują (są twardsze).
-
Ciekawe jest
również to:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tico-sportowe-sport-i2062163858.html
Niby sportowe
tarcze i klocki Hart.Unikaj jak ognia "firmy" Hart (pseudo "sportowe" tarcze ponieważ są nawiercane i nacinane, pseudo "sportowe" klocki ponieważ są pomalowane na czerwono) i posłuchaj panów powyżej...
-
ja mam u siebie założone tarcze boscha jednolite, a klocki chyba ferodo.
pozytywnie to działa, od razu lepiej od seryjnych. -
Chyba zdecyduję się na komplet Mikod nawiercanych i wierconych + klocki Ferodo
-
Brembo ani Ferodo
nie wydają mi się pseudo sportowymi firmami. Jak pisałem wcześniej nie chodzi o
koszty - który komplet będzie najlepiej hamować?
Czy z hamulcami
Brembo może być tak że chłodne będą hamować gorzej niż zwykłe?Ja mam ten zestaw, dopiero od niedawna zamontowany w aucie. Trudno jest mi się wypowiedzieć, bo elementy jeszcze się nie dotarły do siebie tak, ja trzeba.
Ostrzeżono mnie przed nowymi tarczami Brembo - że to już nie to samo, co wcześniej (jeśli chodzi o parę innych marek samochodów). Niestety, tarcze leżały już zakupione... więc zostały zamontowane.
Co do hamowania, to specjalnych rewelacji nie dostrzegłem. Owszem, hamują dobrze i skutecznie. Rzeczywiście, nieznacznie lepiej działają, gdy są rozgrzane (ale ja bardzo rzadko doprowadzam do rozgrzania hamulców ).
Gdybym miał dziś kupować, zastanawiałbym się nad Mikodą. Jeśli chcesz mniej kasy wydać, pójdź za radą Miecha. -
Unikaj jak ognia
"firmy" Hart (pseudo "sportowe" tarcze ponieważ są nawiercane i nacinane, pseudo
"sportowe" klocki ponieważ są pomalowane na czerwono) i posłuchaj panów powyżej...Ja w Swifcie zamontowałem raz tarcze Hart i nie polecam - niby przez 3 lata zużyły się tylko w 50%, ale pomimo dbania o nie (np. omijanie kałuż gdy hamulce były rozgrzane) powichrowały się strasznie i musiały iść na złom
-
A Mikody to głądkie, nawiercane czy nawiercane i nacinane?
-
A Mikody to
głądkie, nawiercane czy nawiercane i nacinane?Nie wiem, jak zachowują się gładkie. Znam opinie kilku użytkowników nawiercanych, każdy chwalił - wskazywali tylko na dwa "minusy": delikatne syczenie przy hamowaniu i możliwe nieco szybsze zużycie klocków (ale tragedii szczególnej nie było).
-
Ciekawi mnie
również opcja przełożenia zacisku z Matiza, ale to chyba nierealne jestMusiałbyś zmieniać felgi na większe bo w Matizie są 13'.
Do Tico raczej nie wejdzie zacisk z Matiza(w Tico siedzi felga 12').
Poza tym nie wiem jak tam wygląda rozstaw śrub do mocowania zacisku. -
do Tikacza jak zreszta do wiekszosci aut polecam np. takie klocki hamulcowe TRW, naprawde dobre klocki, dobry stosunek ceny do jakości, mało pylą, nie piszczą i jest dwuletnia gwarancja na nie.
-
Jeśli chodzi o zacisk to mam felgi 13" już dawno, wiec to nie jest problem. Gorzej z rozstawem śrub.
A jak się mają klocki TRW do klocków Ferodo pod względem siły hamowania?
Tak BTW: to klocki TRW są droższe od Ferodo.
Nie zależy mi jakoś szczególnie na wytrzymałości klocków tylko na sile hamowania. -
Siła hamowania zależy od układu... różnicy między klockami TRW, a Ferodo nie odczujesz wcale...
-
Wydaje mi się jednak że twardość klocka też ma znaczenie
-
Myślisz Kolego że jak dasz za te TRW ponad 90zł to hamulce w tico będą super hiper. Ja tam wiem że, lepiej zamiast płacić za markę klocków lepiej kupić klocki fomar a do tego najważniejsze - lepsze opony. Opony mają o wiele więcej do hamowania niż klocki. Wystarczy porównać hamowanie na mokrym oponek zwykłych 12 a jakiś 13` typu continentale. Niebo a ziemia.
-
Wydaje mi się
jednak że twardość klocka też ma znaczenieTak, wpływa na m.in zużycie tarczy... Zapewne masz na myśli SKUTECZNOŚĆ hamowania, bo siłę hamowania generujesz głównie schematem: stopa->pedał->układ->tłoczek....
-
O przyczepność na razie się nie martwię, tak jak pisałem mam felgi 13" i dwa nowe komplety dosyć dobrych opon - zimowych i letnich
Najbardziej zależy mnie teraz na skuteczności hamowania. Hamulce nie będą pewnie hiper-super, ale czasami 3-4 m krótsza droga hamowania może dużo zmienić, a nawet uratować komuś życie
Tak więc który komplet tarcze-klocki zapewnią najlepszą skuteczność hamowania?
Jak na razie moim faworytem jest komplet: mikody nawiercane i nacinane + klocki ferodo.Naprawdę nie chce oszczędzać na rzeczach które zapewniają bezpieczeństwo, choćbym i miał co roku zmieniać tarcze i klocki.
-
Mhm...
dziwna twa troska, o te tarcze i klocki a jak byś sprawdził co bardziej pasuje do układu hamulcowego tictak-a bo nagła blokada kół nie zwiększa bezpieczeństwa tylko brak kontroli nad rozpędzonym pojazdem...???
Pozdr.
-
Który komplet jest według waszych doświadczeń najlepszy? Cena nieszczególnie gra role.
Dobra lita tarcza + dobre klocki - czyli np. Brembo Do tego oczywiście w 100% sprawne zaciski - swobodnie pracujące tłoczki i prowadniki, sprawna pompa i serwo i będziesz zadowolony. Prawda jest taka, że w przypadku mocy auta pokroju Tico, czy Matiza tarcze i klocki mają znaczenie marginalne - po prostu trzeba zamontować jakieś porządne, które się nie pogną (tarcze) i nie rozkleją (klocki) po kilku tysiącach km. Sztukowanie braków i niedoskonałości reszty układu hamulcowego tarczami i klockami się po prostu nie uda.
W Matizie przerabiałem dwa modele (pierwszy i poprawiony) nacinanej i nawiercanej Mikody w zestawie z klockami Ferodo Premier - fakt - hamulce fajne, ale... Nie wiem dlaczego - tarcze wytrzymywały około 30 kkm i potem się gięły - naraz obie. Może złe hartowanie? Może wiercenie / nacinanie już po hartowaniu? Nie mam pojęcia - ale dałem sobie spokój, kupiłem oryginalne tarcze hamulcowe, do tego porządne klocki i auto oddałem do zaufanego warsztatu. Zrobili tam porządną i kompleksową regenerację zacisków (nowe tłoczki, uszczelniacze, prowadniki, całość porządnie wyczyszczona, zmontowana na odpowiednim smarze), do tego doszła wymieniona przeze mnie pompa hamulcowa wraz z serwem i auto zaczęło hamować po prostu rewelacyjnie - jak nigdy wcześniej.
-
Używam TICO do rajdów i nie oszczędzam na częściach. Kupiłem tarcze HART i klocki FERODO bardzo ładnie hamuje ten zestaw. Lecz jeśli w większości używasz auta na ulicy , raczej nie polecam tarcz nawiercanych i nacinanych z racji mniejszej trwałości i odgłosów przy hamowaniu.
Jeśli nie liczysz się z kasą i chcesz mieć bardzo dobre hamulce zdecydowanie polecam FERODO najlepiej z tarczami BREMBO
Z tyłu też mam szczęki FERRODO
-
A jeżeli chodzi o odgłosy przy tarczach nacinanych i nawiercanych to są one mocno słyszalne?
Resztę układu hamulcowego mam dosyć sprawną i już w tej chwili hamulce hamują mi dosyć mocno, ale wydaje mi się że zawsze można coś poprawić
W tej chwili mam tarcze, klocki, bębny i szczęki jedne z tańszych i po prostu chciałbym je na coś lepszego zmienić.