Czy to termostat???
-
Zaś pytanie Kolegów
o termostat : pytają, czy zamontowany jest fabryczny termostat o temp. otwarcia
82 st. C, czy też wymieniałeś go na termostat firmy Vernet o temp. otwarcia 88 st. C
(niektórzy wkładają go na zimę).Ja zamontowałem właśnie taki jeszcze przed zimą. Teraz nawet w duże mrozy silnik osiąga normalną temperaturę. Ale mam dodatkowo zamontowaną osłoną zimową.
-
No mi tak samo
wskaźnik temperatury ledwo co się podnosił i przykryłem chłodnice i wskaźnik
pokazuje normalny poziom. Mało tego nawet mi sie wentylator zaczął włączać podczas
tych mrozów:P i właśnie sie zastanawiam czy ma sens wymieniać termostat.Ja chwilowo jeżdżę Puntem I i ojciec właśnie całkowicie zasłonił tekturą całą chłodnicę - efekt taki jak w Twoim aucie - jeżdżę maksymalnie do 25 km w jedną stronę, więc za często wentylator nie chodzi. Przynajmniej ogrzewanie mam jakieś, bo to nie jest mocna strona Punciaka
-
U mnie tak miałem z nowo założonym termostatem dziadoskiej firmy JC. Nawet po 10km jazdy na dużym mrozie silnik nadal działał na ssaniu.Dopiero zasłoniłem gazetą całą chłodnicę to pomogło.
Polecam złożenie termostatu vernet 88stopni. Sam go założyłem, kosztował ok 32zł a sprawia się rewelacyjnie. Jedynie latem częściej włącza się wentylator niż na zwykłym termostacie fabrycznym.
Jednak gdy mróż jest wielki to warto zasłonić chłodnice na dole tak 1/3 bo wtedy mniej wychładza się silnik mimo sprawnego termostatu. A że chłodnica jest mało zasłonięta nie grozi przegrzanie. -
jest wielki to warto zasłonić chłodnice na dole tak 1/3 bo wtedy mniej wychładza się
silnik mimo sprawnego termostatu. A że chłodnica jest mało zasłonięta nie grozi
przegrzanie.Bo zawsze włączy się wentylator.
1/3 to chyba tyle ile właśnie zasłania osłona zimowa: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=osłona+zimowa+tico
-
Jak wcześniej wspomniałem mam zasłoniętą całą chłodnicę. Silnik nagrzewa mi się do normalnej temperatury. Mam do pracy około 10 km. Nie przegrzewa się bo w razie co włącza się przecież wentylator. Wiec uważam że nie ma co kombinować z wymianami termostatu. Mróz zelżeje i bedzie ok:)
-
Mróz zelżeje ale nadal będziesz miał otwarty termostat i wciąż niedogrzany silnik. Zastawienie całkowite chłodnicy załatwia sprawę ale w części. Bowiem i tak silnik musi dłużej chodzić na ssaniu bo musi nagrzać oba obiegi wody. A na sprawnym termostacie najpierw mały obieg a potem powoli otwiera się duży. Tak więc pewnie i tak zapłacisz to w paliwie co zaoszczędzisz nie wymieniając termostatu za 30zł.
-
No a ten vernet, który Ty posiadasz na 88 stopni to mówisz że warto kupować? Bo ja już szukałem lecz u mnie w sklepach raczej takich nie mają tylko te na 82. Więc niewiem a Ty kupowałeś przez internet??
-
No a ten vernet,
który Ty posiadasz na 88 stopni to mówisz że warto kupować? Bo ja już szukałem lecz
u mnie w sklepach raczej takich nie mają tylko te na 82. Więc niewiem a Ty kupowałeś
przez internet??Ja kupiłem w sklepie w Rykach.
-
Ja kupiłem w sklepie internetowym motoplatforma.pl
-
1/3 to chyba tyle
ile właśnie zasłania osłona zimowa:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=osłona+zimowa+ticoUuu, 60 zł sobie życzą najczęściej (bez przesyłki)... Ja parę lat temu trafiłem w lubelskim Polmozbycie na Majdanku na wyprzedaż takich osłon - za 11 zł kupiłem: KLIK .
Polecam, dobra i estetyczna osłonka. Szybko się ją zakłada i zdejmuje. Warto jedynie uważać podczas mrozów na te wypustki blokujące - u mnie jedna pękła i wyleciała, ale osłona dobrze trzyma się na trzech.
Zakładam ją przy mrozach -5 st. C i więcej. Jeśli jest cieplej, wiatrak częściej się załącza. -
Właśnie więcej za tą osłonę niż 20zł nie warto dawać.Ja sam i mimo, że mieszkam 10km od tej fabryki co tam je robią to nie jej nie mam. Bowiem to samo robi zwykła tektura a pleksja raczej na mrozie jest bardzo podatna na pęknięcia. Szkoda kaski na taki kruchą osłonę narażoną z przodu na kamienie itp. Tak samo owiewkę na drzwi heko można uszkodzić nawet zakładając a jak wyleci podczas jazdy zostają tylko drzazgi.
-
Wiec uważam że nie ma co kombinować z wymianami termostatu.
Nie ma co dziadować.. to nie nowa Vectra gdzie termostat kosztuje ponad 200zł...
-
Właśnie więcej za
tą osłonę niż 20zł nie warto dawać.Ja sam i mimo, że mieszkam 10km od tej fabryki co
tam je robią to nie jej nie mam. Bowiem to samo robi zwykła tektura a pleksja raczej
na mrozie jest bardzo podatna na pęknięcia. Szkoda kaski na taki kruchą osłonę
narażoną z przodu na kamienie itp. Tak samo owiewkę na drzwi heko można uszkodzić
nawet zakładając a jak wyleci podczas jazdy zostają tylko drzazgi.Ja kupiłem i siedzi tam gdzie powinna.Nie zdejmuję jej od 1 grudnia. Jakoś nie zauważyłem jakichś pęknięć.
Trzeba wiedzieć jak się z tym obchodzić.
-
Trzeba wiedzieć jak
się z tym obchodzić.Jasne.
Ja też już wiem, odkąd odłamałem na mrozie jedną łapkę. -
Znaczy że ten będzie odpowiedni wszystkie wymiary pasują ale wolę sie upewnić:
http://motoplatforma.com/index.php?p1085,termostat-vernet-th3328-88j-daihatsu-nissan-subaru-suzuki -
3 komentarze pod nim wyrażają pozytywną opinię w montażu do tico.
-
3 komentarze pod
nim wyrażają pozytywną opinię w montażu do tico.Ja kiedyś też go zamontowałem i nie narzekam
-
Znaczy że ten
będzie odpowiedni wszystkie wymiary pasują ale wolę sie upewnić:http://motoplatforma.com/index.php?p1085,termostat-vernet-th3328-88j-daihatsu-nissan-subaru-suzuki
Będzie pasował idealnie.
-
Panowie podepnę się do tematu odnośnie temp silnika.
Tico mi przestało rok na powietrzu.
Wcześniej wszystko było ok.
Jak się pojawiłem to żaden układ nie był sprawny.
Zrobiłem go w październiku w 3 dni na tyle aby przeskoczył przegląd.
Przez ten postój mam problem z temp. silnika i jest za zimno abym coś robił przy aucie bo ręce w 5 min mi marzną.
Chłodnica dawno temu zasłonięta.
Jak małego odpalę to wskazówka ani nie chce drgnąć przez dobre 12-15 km.
Po tym czasie daje na nawiew i wiedzę że idzie delikatne ciepłe powietrze.
Po 20 km wskazówka przy zasłoniętej chłodnicy przekracza pierwszą białą pionową kreskę.
I po tym czasie jak stanę to po dobrych 10 min dopiero wentylator się załączy.Załącza się w dobrym położeniu wskaźnika temp.
Płyn jest od samego początku na borygo zielonym.płyn ma jakieś 40tys wlany przy założeniu nowej chłodnicy.
Ale z temp to porażka u mnie.
Pompa świeża 20tys.
Brak wycieków. -
Sprawdź jaką temp. ma górny wąż od chłodnicy.Odpal zimny silnik i dotykaj.