Różnice w budowie Matiz vs Tico
-
Swap raczej nie bo głównym paliwem w moim Ticu to LPG więc wtrysk paliwa jest mi zbędny (gaźnik w gwoli ścisłości też, wystarczyła by mi po prostu sama przepustnica). Ale chodzi mi raczej o dość gruntowny tuning silnika. A jak wiadomo Matiz ma ok 15km więcej i jestem ciekawy jak tego dokonano. Czy sam wtrysk paliwa tyle daje czy może zmieniona głowica lub wałki wałek "nierządu"
-
Również bardzo ciekawi mnie temat różnicy w budowie silnika Matiz-a i Tico.
Jest jakaś książka o Matiz-ie tak dokładna jak książka Trzeciaka o Tico?
Gdyby udało się coś takiego znaleźć to i porównanie było by łatwiejsze -
Witam, temat bardzo ciekawy i u mnie również na czasie.
Jeśli chodzi o różnice w mocach to wg mojej wiedzy wynika własnie ona ze sposobu zasilania (gaźnik/wtrysk).
Zawory w głowicy są na 99% identyczne, a jedyną różnicą jest własnie delikatne dostosowanie głowicy do wtrysku (nie wiem na czym to polega ale głowice na pewno nie są identyczne, być może kanały dolotowe??)
Wałek rozrządu musi być inny (tico ma mechaniczną pompę paliwa) i krzywki podobno mają również minimalnie różną wysokość - ale ja do końca mam nadzieję że matizowski silnik będzie chodził na wałku z tico.
Koło zamachowe będę miał na dniach w rękach to mogę Ci zmierzyć ale moim zdaniem jest takie samo i sprzęgło również. -
Jeszcze przydała by mi się grubość tulei cylindrów w Tico lub Matizie. To na pewno jest identyczne w obu modelach.
-
Jeszcze przydała by
mi się grubość tulei cylindrów w Tico lub Matizie. To na pewno jest identyczne w obu
modelach.a jesli mogę spytać to po co Ci taka wiedza?
w poniższym linku jest dużo informacji.
http://daewootico.republika.pl/dane.html#part1 -
Bo lubię dużo wiedzieć
-
Zastosowana tarcza sprzęgła jest ta sama a więc nie widzę powodu dlaczego miałby być większy docisk. Prawdopodobnie też jest ten sam, koło zamachowe również.
-
a jesli mogę spytać
to po co Ci taka wiedza?
w poniższym linku
jest dużo informacji.
http://daewootico.republika.pl/dane.html#part1Aż dziwne, że nikt jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatało
-
Aż dziwne, że nikt
jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatałoJakby tak się spiknąć w kilku i zrobić jednego czy dwa takie tikacze, to chętnych na pewno by przybyło
-
Jakby tak się
spiknąć w kilku i zrobić jednego czy dwa takie tikacze, to chętnych na pewno by
przybyłoJeśli blok, koło zamachowe i sprzęgło jest takie samo, to trzeba albo całość z Matiza zdobyć, albo główkę z kolektorami.
Do tego jeszcze elektryczna pompa paliwa i wiązka - ludzie w Swiftach swapy robią, więc tu byłoby nawet prościej
A najprościej to jakiegoś lekko rozbitego Matiza kupić w całości i dłubać
-
Aż dziwne, że nikt
jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatałoZdaje mi się, że silnik w Matizie jest ciut wyższy i w Tico klapa by się nie domknęła.
-
Zdaje mi się, że
silnik w Matizie jest ciut wyższy i w Tico klapa by się nie domknęła.Tak właśnie jest - chodzi o dolot. Kiedyś ktoś przerabiał maskę, żeby się zmieścił
-
Na cos takiego
-
Aż dziwne, że nikt
jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatałoJak to nie zrobił? Nie takie rzeczy nasi robili...
-
Zdaje mi się, że
silnik w Matizie jest ciut wyższy i w Tico klapa by się nie domknęła.Tak jest, przeróbka maski jest konieczna.
Jeździło kiedyś tico z silnikiem matiza po Krakowie, ale dosyć krótko (skończyło na drzewie ). -
Jak to nie zrobił?
Nie takie rzeczy nasi robili...Gdzie jest akumulator?
W bagażniku? -
Gdzie jest
akumulator?
W bagażniku?Na pewno nie pod maską...
Coś za coś. I tak niezła demolka wyszła. -
Na pewno nie pod
maską...
Coś za coś. I tak
niezła demolka wyszła.Zdaje się, że i pompa hamulcowa/servo też jest inne Przynajmniej zbiorniczek na płyn hamulcowy jest inny
-
Na pewno nie pod
maską...
Coś za coś. I tak
niezła demolka wyszła.Dobry projekt, ale to musiało ganiać
-
na dawnym ttt, bylo tez pare dobrze zmodzonych ticaczy, ale czy to jeszcze zyje i czy jakas spuscizna wiedzy zostala, nie mam pojecia