Różnice w budowie Matiz vs Tico


  • Użytkownik archiwalny

    Witam ponownie.
    W necie są dość rozbieżne dane na temat różnicy budowy Matiza i Tica.
    Chodzi mi dokładniej o głowice (wielkość zaworów, różnica w wałkach rozrządu, wielkość kanałów) a także o sprzęglo (podobno Matiz ma większy docisk). Nie obraził bym się jakby były podane inne różnice mechaniczne obu samochodach.
    No i jeśli ktoś zna to przydała by mi się średnica koła zamachowego w tico.

    Pozdro



  • Witam ponownie.
    W necie są dość
    rozbieżne dane na temat różnicy budowy Matiza i Tica.
    Chodzi mi
    dokładniej o głowice (wielkość zaworów, różnica w wałkach rozrządu, wielkość
    kanałów) a także o sprzęglo (podobno Matiz ma większy docisk). Nie obraził bym się
    jakby były podane inne różnice mechaniczne obu samochodach.

    Kombinujesz coś ze swapem?

    No i jeśli ktoś zna
    to przydała by mi się średnica koła zamachowego w tico.
    Pozdro

    Może w jakimś dobrze zaopatrzonym sklepie z częściami do daewoo mają koło zamachowe do tico i matiza i można by było je porównać


  • Użytkownik archiwalny

    Swap raczej nie bo głównym paliwem w moim Ticu to LPG więc wtrysk paliwa jest mi zbędny (gaźnik w gwoli ścisłości też, wystarczyła by mi po prostu sama przepustnica). Ale chodzi mi raczej o dość gruntowny tuning silnika. A jak wiadomo Matiz ma ok 15km więcej i jestem ciekawy jak tego dokonano. Czy sam wtrysk paliwa tyle daje czy może zmieniona głowica lub wałki wałek "nierządu"


  • Użytkownik archiwalny

    Również bardzo ciekawi mnie temat różnicy w budowie silnika Matiz-a i Tico.

    Jest jakaś książka o Matiz-ie tak dokładna jak książka Trzeciaka o Tico?
    Gdyby udało się coś takiego znaleźć to i porównanie było by łatwiejsze


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, temat bardzo ciekawy i u mnie również na czasie.
    Jeśli chodzi o różnice w mocach to wg mojej wiedzy wynika własnie ona ze sposobu zasilania (gaźnik/wtrysk).
    Zawory w głowicy są na 99% identyczne, a jedyną różnicą jest własnie delikatne dostosowanie głowicy do wtrysku (nie wiem na czym to polega ale głowice na pewno nie są identyczne, być może kanały dolotowe??)
    Wałek rozrządu musi być inny (tico ma mechaniczną pompę paliwa) i krzywki podobno mają również minimalnie różną wysokość - ale ja do końca mam nadzieję że matizowski silnik będzie chodził na wałku z tico.
    Koło zamachowe będę miał na dniach w rękach to mogę Ci zmierzyć ale moim zdaniem jest takie samo i sprzęgło również.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze przydała by mi się grubość tulei cylindrów w Tico lub Matizie. To na pewno jest identyczne w obu modelach.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze przydała by
    mi się grubość tulei cylindrów w Tico lub Matizie. To na pewno jest identyczne w obu
    modelach.

    a jesli mogę spytać to po co Ci taka wiedza?
    w poniższym linku jest dużo informacji.
    http://daewootico.republika.pl/dane.html#part1


  • Użytkownik archiwalny

    Bo lubię dużo wiedzieć


  • Użytkownik archiwalny

    Zastosowana tarcza sprzęgła jest ta sama a więc nie widzę powodu dlaczego miałby być większy docisk. Prawdopodobnie też jest ten sam, koło zamachowe również.



  • a jesli mogę spytać
    to po co Ci taka wiedza?
    w poniższym linku
    jest dużo informacji.
    http://daewootico.republika.pl/dane.html#part1

    Aż dziwne, że nikt jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatało



  • Aż dziwne, że nikt
    jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatało

    Jakby tak się spiknąć w kilku i zrobić jednego czy dwa takie tikacze, to chętnych na pewno by przybyło



  • Jakby tak się
    spiknąć w kilku i zrobić jednego czy dwa takie tikacze, to chętnych na pewno by
    przybyło

    Jeśli blok, koło zamachowe i sprzęgło jest takie samo, to trzeba albo całość z Matiza zdobyć, albo główkę z kolektorami.

    Do tego jeszcze elektryczna pompa paliwa i wiązka - ludzie w Swiftach swapy robią, więc tu byłoby nawet prościej

    A najprościej to jakiegoś lekko rozbitego Matiza kupić w całości i dłubać


  • Moderator

    Aż dziwne, że nikt
    jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatało

    Zdaje mi się, że silnik w Matizie jest ciut wyższy i w Tico klapa by się nie domknęła.



  • Zdaje mi się, że
    silnik w Matizie jest ciut wyższy i w Tico klapa by się nie domknęła.

    Tak właśnie jest - chodzi o dolot. Kiedyś ktoś przerabiał maskę, żeby się zmieścił


  • Użytkownik archiwalny

    Na cos takiego


  • Użytkownik archiwalny

    Aż dziwne, że nikt
    jeszcze do Tico swapa z Matiza nie zrobił - wtedy to by Tico wymiatało

    Jak to nie zrobił? Nie takie rzeczy nasi robili...




  • Admin

    Zdaje mi się, że
    silnik w Matizie jest ciut wyższy i w Tico klapa by się nie domknęła.

    Tak jest, przeróbka maski jest konieczna.
    Jeździło kiedyś tico z silnikiem matiza po Krakowie, ale dosyć krótko (skończyło na drzewie ).


  • Użytkownik archiwalny

    Jak to nie zrobił?
    Nie takie rzeczy nasi robili...

    Gdzie jest akumulator?
    W bagażniku?


  • Użytkownik archiwalny

    Gdzie jest
    akumulator?
    W bagażniku?

    Na pewno nie pod maską...
    Coś za coś. I tak niezła demolka wyszła.



  • Na pewno nie pod
    maską...
    Coś za coś. I tak
    niezła demolka wyszła.

    Zdaje się, że i pompa hamulcowa/servo też jest inne Przynajmniej zbiorniczek na płyn hamulcowy jest inny


Log in to reply