LUZ NA WIELOKLINIE PRZEGUBU
-
Witam ponownie nie chciałem zakładać kolejnego postu więc do rzeczy, 15kkm temu założyłem przegub zewnętrzny firmy kamoka pomimo lekkiego luzu na wieloklinie w sumie nie przeszkadza mi on tylko przy ruszaniu i hamowaniu silnikem słychac charakterystyczne stuki ale chyba to nic groźnego ale jednak przeguby padaja i moje pytanie jest następujace czy właśnie te luzy na wieloklinie powodują miszczenie przegubów czy marna jakośc ??
Mieszkam w okolicy gdzie drogi są dobrej jakości jeżdze raczej powoli i bez dynamiki oczywiście auto nie ładowane 5 osobami góra 2 osoby bez ładunku koła wyważane reguralnie. -
Raczej to drugie, niestety (marna jakość).
-
Eh jeszcze odnośnie osłona z kamoki wygladała dużo gorzej po 15kkm niż ta co była na orginalnym przegubie po przejechaniu 98kkm jakiej marki używacie i polecacie przeguby??
-
Ja tez potwierdzę raczej marna jakość frezów w przegubie. Jeśli nawet jest luz to dobry przegub wytrzyma sporo. Przykładem może być moje tico co spory czas miało luz przez niedokręcone śruby na półosi i jakoś oryginalne przeguby służą do dziś mimo 160tys przebiegu.
Podobnie miałem w maluchu gdzie zabieraki nowe podobno państwowe padły po krótkim czasie. Dopiero jak kupiłem 2x droższe oryginały fiata problem znikł mimo luzu co wykańczał tamte tańsze. -
czy w Polsce są w jakimś sklepie oryginały do kupienia? a jeśli nie to co warto kupić? moje tico jest używane w dosyć trudnych warunkach i właśnie zaczął popukiwać przegub chyba, swoją drogą trochę dziwnie bo tylko wtedy gdy jest rozgrzany po dłuższej jeździe.
-
czy w Polsce są w
jakimś sklepie oryginały do kupienia? a jeśli nie to co warto kupić? moje tico jest
używane w dosyć trudnych warunkach i właśnie zaczął popukiwać przegub chyba, swoją
drogą trochę dziwnie bo tylko wtedy gdy jest rozgrzany po dłuższej jeździe.Trudno powiedzieć. Ale można chyba jeszcze kupić całe półosie w oryginale
-
Teraz już coraz ciężej kupować części nawet do tico. Większość na allegro piszą, że oryginały a to różnej jakości zamienniki koreańskie. Zakup to loteria może posłużyć lata a może paść za miesiąc. Najlepiej kupić właśnie oryginał ze znaczkiem GM lub daewoo ale z tym już ciężko.
Przykładem jest ibiza brata gdzie jeden przegub jest oryginalny z osłoną czyli od 94r. Drugi padł wcześniej i za niego kupiony był drogi przegub firmy AD za ponad 120zł. Mimo, że tyle kosztował właśnie po jakiś 40tys wyrobił się ten wieloklin w przegubie. Potem kupiona jakaś podróba za 70zł wytrzymała podobnie wieloklin nie siadł ale padł przegub A oryginał dalej śmiga. Nie ma to jak fabryka. -
A co z siłą dokręcania można zjechać łożyska zbyt mocnym dokręcaniem ?? Obecnie mam Kamokę i nakrętką koronową i musiałem dawać podkładkę bo nie było jak zabezpieczyć nakrętki tak się głęboko wkręciła.
-
dwa zdania dodam od siebie
Tico ma o wiele bardziej narażone części układu przekazującego napęd ponieważ elementy w tym aucie są o wiele mniejsze od średniego standardu który jeździ dookoła nas po drogach.
A tym samym spotykamy się z usterkami typu wyrobienie się gniazd.
W tym aucie twój problem mógł wyniknąć z tego że autem nie jeździ tylko jedna osoba.
Za każdym razem przy odpaleniu zimnego auta nie umiejętne puszczenie sprzęgła powoduje uderzenie półosi w przegub a przegub bije w gniazdo piasty.
Zauważam to za każdym razem od paru lat jak za kółko siada inna osoba . -
Możliwe, widziałem przeguby z innych aut np. niemieckich i są grubsze co do kierowców też racja jednak każdy właściciel zna swoje auto